spedycja biznes plan.doc

(60 KB) Pobierz

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

DZIAŁALNOŚĆ TRANSPORTOWA prowadzona przez firmę między­narodową , zajmuje się:

·         Usługami spedycyjno-transportowymi w przewozie osób i towarów.

·         Naprawą i konserwacją taboru samochodowego.

·         Diagnostyki taboru samochodowego.

·         Prowadzeniem działalności handlowej w zakresie handlu detalicznego i hurtowego w obrocie krajowym i zagranicznym.

Podstawowy cel.

·         Podstawowym celem jest zapewnienie stabilności firmie , dostarczającej satysfakcjonujące klientów usługi , a także zapewnienie długotrwałych zysków w przyszłości.

·         Podstawową sferą działania firmy są usługi transportowe przeprowadzane zarówno drogą lądową , wodną , powietrzną.

·         Firma będzie nie tylko udzielać transportu , ale także zachęcać i pomagać klientom w korzystaniu z usług w sposób bezpieczny , efektywny i w pełni zadawalający .Wszystkie usługi , takie jak transport , dostawy , rozwój rynków , promocja , marketing , działalność finansowa i podobne są traktowane jako podstawowe formy aktywności firmy. Dla osiągnięcia tego celu może być potrzebne wprowadzenie innych , dodatkowych usług uzupełniających i podnoszących jakość podstawowej działalności. Wszystkie te działania powinny być zgodne z oczekiwaniami inwestorów , klientów i pracowników.

·         Obszar działań firmy przedstawiony jest w innych dokumentach. Usługi oferowane będą tam , gdzie będzie to zyskowne i zgodne z wymogami komisji do spraw transportu.

·         Usługi będą świadczone również tam , gdzie będzie można osiągnąć spodziewany zwrot poniesionych nakładów ( w długim okresie ) a także pozwolą na to warunki konkurencji .

·         Firma będzie prowadziła swoją działalność z pełną świadomością odpowiedzialności wobec grup interesów ,istniejących uwarunkowań oraz ograniczeń.

2. ŚRODOWISKO FIRMY

 

a) INWESTORZY

·         Firma o Stara się zapewnić właścicielom wzrost wartości akcji , mierzony wzrostem dochodu i wartości bezpieczeństwa.

·         Dba o interesy udziałowców i zachęca do zakupu akcji. o Zapewnia sprawny rynek akcji.

·         Dostarcza pełnej informacji właścicielom, aby mogli podejmować decyzje inwestycyjne z pełną wiedzą oraz dla właściwej oceny firmy.

·         Utrzymuje dokumenty księgowe zgodnie z zaakceptowanymi zasadami księgowymi.

·         Chroni i sensownie angażuje fundusze i majątek firmy.

·         Utrzymuje strukturę kapitaku korzystną dla klientów i atrakcyjną dla potencjalnych inwestorów.

·         Zapewnia wzrost zarobków. Aby to osiągnąć firma musi:

 

·         Intensywnie promować korzystanie ze swoich usług .

·        Utrzymywać ścisłą kontrolę wydatków i stale szukać sposobów ich redukcji.

b) KLIENCI

Firma:

·         Dostarcza swoim klientom uskug transportowych najlepszej jakości w sposób bezpieczny i niezawodny.

·         Swiadczy ush~gi transportowe po cenach możliwie jak najniższych zadowalających klientów.

·         Zapewnia szybki , sprawny i ekonomiczny dowóz jak i przywóz. o Reklamuje zalety swojej działalności.

·         Informuje klientów o wszystkich nowościach.

·         Zapoznaje się ze wszystkimi zmianami technologicznymi w branży. o Szuka i wprowadza ulepszenia dla redukcji kosztów.

·         Utrzymuje środki transportu w dobrym stanie z punktu widzenia sprawności technicznej i wyglądu zewnętrznego.

·         Zapewnia wykwalifikowany personel , uprzejmy i szybko reagujący na potrzeby klienta.

·         Zapewnia komfort przejazdu , pewność dostarczenia produktu oraz

·         bezpieczeństwo.

c) PRACOWNICY

Firma:

·         Zatrudnia pracowników bez stosowania praktyk dyskryminacyjnych (rasa , wiara , pochodzenie , wiek , płeć itp.).

·         Zatrudnia pracowników odznaczających się dobrym wyglądem , podejściem do pracy oraz odpowiednim wykształceniem.

·         Zatrudnia nowych pracowników w miarę pojawiania się wolnych etatów.

·         Promuje na podstawie umiejętności , doświadczeń , a nie tylko stażu pracy. o Zapewnia szkolenie i możliwość edukacji pracownikom , aby mogli lepiej wykonywać pracę i mieć możliwość awansowania.

·         Wynagrodzenie pracowników zgodnie z płacami przyjętymi na rynku za podobną pracę.

·         Okresowo podwyższa wynagrodzenie za osiągnięcie lepszych wyników pracy.

·         Zapewnia bezpieczeństwo ( gwarancję ) zatrudnienia do stopnia zależnego od wyników pracy i przestrzegania zasad panujących w firmie.

·         Stosuje spójny i nowoczesny program nagród.

·         Stwarza bezpieczne i w miarę możliwości przyjemne warunki i zasady pracy, stosowne narzędzia , sprzęt i wyposażenie są bezpieczne i produktywne.

·         Rozwijać nowe możliwości wykorzystania transportu.

Zapewniać dobrze wyszkoloną kadrę kierowniczą i pamiętać o kadrze rezerwowej .

Angażować się w inną niż podstawowa działalność , która uzupełni , dopelni lub rozszerzy jej przedsięwzięcia.

·         Regularnie po sprawozdaniu rocznym wypłacać udziałowcom dywidendę uzasadnioną formalnie i ekonomicznie oraz mieć na uwadze jej stabilność w czasie.

·         Preferować prywatne przedsięwzięcia i zabiegać o minimalizację własności municypalnej i rządowej w firmie.

·         Zapewnia możliwość uzyskania akcji firmy.

·         Prowadzi negocjacje z przedstawicielami pracowników zaangażowanych do prac biurowych i fizycznych w sposób realistyczny i uczciwy.

·         Utrzymuje dyscyplinę pracy wśród wszystkich pracowników jednakowo i sprawiedliwie.

·         Informuje pracowników o interesujących ich sprawach firany .

·         Zachęca do samorealizacji.

·         Zachęca do inicjatywności i podejmowania decyzji.

·         Zobowiązuje przełożonych do swobodnego omawiania spraw z podwładnymi .

·         Zachęca do badania i poszukiwania nowych , bardziej efektywnych sposobów prowadzenia biznesu.

·         Dąży do maksymalnego wykorzystania pracowników w długim okresie.

·         Informuje każdego pracownika o wymogach wobec niego i ocenie jego pracy.

 

Firma spodziewa się od zatrudnionych:

·         Dobrej pracy za godziwe wynagrodzenie.

·         Sugestii o możliwościach ulepszeń i adaptacji do zmian.

·         Utrzymywania najwyższych poziomów integralności.

·         Lojalność , wspieranie planów i polityki firmy.

·         Uprzejmości w kontaktach z klientami.

·         Entuzjastycznego podejścia do działalności firmy i promocji tej działalności.

·         Spełniania funkcji obywatelskich, udziału w życiu publicznym zgodnym z polityką firmy.

·         Szacunku wobec przełożonych.

 

SPOŁECZNOŚĆ

Firma:

·         Rozwija i wpływa na interes publiczny, szuka sposobów , aby być użyteczną

·         i akceptowaną oraz dąży do zdobycia społecznego zaufania.

·         Utrzymuje majątek firmy i sprzęt w dobrym stanie technicznym i estetycznym wyglądzie.

·         Planuje swoje działania w taki sposób, aby realizacja powodowała minimum niewygód dla społeczeństwa.

·         Informuje o nowych inwestycjach i uzasadnia swoje działania. o Utrzymuje bezpieczeństwo działania swoich systemów.

·         Zapewnia zdolność do realizacji obecnych i przyszłych rosnących potrzeb społecznych.

·         Płaci podatki.

·         Angażuje się w dzialalność publiczną zgodnie z zakresem swojej użyteczności dla ludności.

·         Informuje o problemach i osiągnięciach mających wpływ na otoczenie firmy.

DOSTAWCY

Firma:

·         Zawiera uczciwe transakcje z dostawcami. o Składa potwierdzone zamówienia.

·         Wystrzega się układów monopolistycznych.

·         Ostrzega pracowników , aby nie przyjmowali prezentów od obecnych i

·         potencjalnych dostawców.

KONKURENCJA

·         Konkuruje energicznie , ale zgodnie z obowiązującymi zasadami.

·         Powstrzymuje się od propozycji prowadzących do monopolizacji rynku.

 

PLAN MARKETINGOWY

Na rynku , na którym działa firma "TRANS - POL" istnieje wiele konkurencyjnych firm transportowych. Można przy tym uznać , że dokonał się już podział lokalnego rynku między konkurentów , każdy z nich posiada bowiem "wiernych klientów".

Walka konkurencyjna koncentruje się zatem na działaniach bezpośrednio skierowanych na pozyskanie klientów z rynków bardziej odległych od miejsca prowadzenia usług , którzy dotychczas korzystali z usług innych , zwłaszcza zagranicznych firm prowadzących usługi transportowe.

Firma "TRANS - POL" ma przy tym kilka atutów:

o Zbliżona jakość usług o Niższe ceny

o Elastyczność i dostosowanie się do życzeń klienta

Nasza strategia marketingowa koncentruje się na pozyskiwaniu nowych klientów , którzy dotychczas korzystali z usług innych firm transportowych.

Około 70% wszystkich zamówień na nasze usługi pochodzi od stałych klientów:

Firma "TRANS-POL" stale poszukuje jak najlepszego wyjścia dla klienta korzystającego z naszych usług .Dotychczasowe rozważania skłaniają właściciela firmy do zastosowania strategii penetracji rynku.

Firma pragnie dostarczać jak najlepsze usługi po odpowiednich cenach (które będą jak najbardziej zadowalać klienta).

 

Ważną częścią tego działania jest uczestnictwo w sferze promocji i reklamy, np. stosowanie różnych sposobów zachęcania klientów , różnych działań w zakresie reklamy , ogłoszeń.

Działamy również za pomocą tradycyjnych metod. Ponieważ firma już istnieje na rynku i ma wyrobioną markę , w wielu przypadkach korzystamy ze sprawdzonych wzorów .

Firma systematycznie pracuje nad utrzymaniem image naszej firmy , wypracowanego w poprzednich latach.

 

PLAN ORGANIZACYJNY

 

Poziom kwalifikacji i doświadczeń kadry menedżerskiej firmy , który ma podstawowe znaczenie dla sukcesu zaplanowanego przedsięwzięcia , oceniany jest bardzo wysoko.

Firma ma opracowane wszelkie problemy związane z efektywnością zarządzania.

Właściciele firmy posiadają bogate doświadczenie menedżerskie , związane z prowadzeniem firm zarówno prywatnych jak i państwowych

W związku z tym to właśnie oni sprawują w firmie funkcje menedżerskie Załoga zatrudniona w firmie wykazuje dużą stabilność zatrudnienia , co jest szczególnie istotne ze względu na konieczność zatrudnienia wykwalifikowanych pracowników , którzy zapewniają odpowiednią jakość oferowanych usług.

Reasumując , należy stwierdzić , że firma "TRANS-POL":

·         Jest przygotowana do realizacji dalszych planów inwestycyjnych.

·         Właściciele i pozostali pracownicy bez zarzutu pełnią swe obowiązki .

·         Firma przewiduje wzrost zatrudnienia osób bezrobotnych o ok.6 etatów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin