listopad - grudzien.pdf

(369 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Zintegrowany rozkład materiału nauczania i wychowania dla klasy III
LISTOPAD - GRUDZIEŃ
Obszary edukacji
Temat dnia
Przewidywane osiągnięcia uczniów
przyrodnicza społeczna
plastyczna i medialna muzyczna
techniczna
wychowanie
fizyczne
i kultura
osobista
polonistyczna
matematyczna
Integralny ośrodek tematyczny: I. Świat znaków
- dostrzega różne znaki w czytanym
tekście
- rozpoznaje i określa funkcje
znaków umownych
- wie, jak pisać „nie" z czasownikami
- potrafi wykonać obliczenia upływu
czasu w systemie dwunasto-godz
innym
- wykorzystuje kreskę jako środek
wypowiedzi plastycznej
- umie przedstawiać stany uczuciowe
za pomocą znaków umownych
- właściwie reaguje na zmianę
tonacji
w zabawie muzycznej
- doskonali swoją zręczność,
zwinność i siłę
Dzień 1.
Znaki
poważne
i wesołe
Sprawdzian treści zinte-
growanych. Słuchanie
czytanego przez
nauczyciela wiersza Buźki
z poleceniem zwrócenia
uwagi na rolę znaków przed-
stawionych w tekście.
Głośne, indywidualne
czytanie fragmentówutworu
na dany
temat.
Nauka
na pamięć
wybranej
zwrotki
wiersza.
Układanie
rymowanek
0 znakach stosowanych
w SMS-ach
i internecie. Giełda znaków
umownych wykorzysty-
wanych
w życiu codziennym, np. na
ulicy, w szkole. Rozpozna-
wanie i określanie funkcji
znaków umownych.
Pisownia „nie" z cza-
sownikami.
Obliczenia
zegarowe.
Porozumiewanie się
ludzi bez użycia słów.
Rodzaje znaków
umownych
wykorzystywanych
w życiu codziennym,
np. na ulicy, dworcu,
w szkole. Znaki na
opakowaniach
towarów i metkach.
Znaki używane
w SMS-ach
i internecie.
Znaczenie
stosowania
znaków
umownych.
Kreska jako środek
wypowiedzi
plastycznej. Przed-
stawianie stanów
uczuciowych za
pomocą znaków
umownych.
Zabawa
muzyczno-
-ruchowa:
„Smutno -
wesoło".
Reagowanie
na zmianę
tonacji
(smutna -
wesoła
mina).
Gry i zaba-
wy kształtu-
jące umiejęt-
ności lekko-
atletyczne.
1
870163304.050.png 870163304.061.png 870163304.071.png 870163304.080.png 870163304.001.png 870163304.002.png 870163304.003.png 870163304.004.png 870163304.005.png 870163304.006.png 870163304.007.png 870163304.008.png 870163304.009.png 870163304.010.png 870163304.011.png 870163304.012.png 870163304.013.png
- wyróżnia w czytanym opowiadaniu
postacie główne i drugoplanowe
- właściwie ocenia postępowanie
bohaterów
- potrafi wyszukać
w tekście informacje na dany
temat
- umie czytać wybrane fragmenty
opowiadania z podziałem na role
- wyróżnia czasy czasownika
- bezbłędnie odczytuje wskazania
termometru
- potrafi obliczać różnice temperatur
powyżej
i poniżej zera
- rozwija swoje zainteresowania
plastyczne
Dzień 2.
ASCII-
-artyści
Rozmowa nauczyciela
z uczniami na temat zajęć
w pracowni infor-matycznej
. Słuchanie czytanego przez
nauczyciela tekstu ASCII-
-artyści. Wyróżnianie
w opowiadaniu postaci
głównej i drugorzędnych.
Ustosunkowanie sięuczniów
do problemu bohaterki
i sposobu jego rozwiązania.
Ciche czytanie ze zrozu-
mieniem– wyszukiwanie
w tekście informacji na dany
temat. Czytanie z podziałem
na role zabawnych
fragmentów tekstu. Czasy
czasownika (bez termi-
nologii). Uzupełnianie tabeli
odpowiednimi formami
czasowników.
Układanie zdań.
Odczytywanie
temperatury.
Różne formy spę-
dzania czasu wolnego.
Zachęcanie do
wykorzystywania
znaków z klawiatury
komputera do
tworzenia ASCII-
-obrazków.
Rozwijanie
w uczniach zaintereso-
wań plastycznych.
Rysowanie na kartce
papieru i na ekranie
komputera ASCII-
-obrazków. Kreska
jako środek
wypowiedzi
plastycznej.
Realizowanie własne-
go pomysłu gwarancją
oryginalności dzieła.
-
tworzy ASCII-obrazki
2
870163304.014.png 870163304.015.png 870163304.016.png 870163304.017.png 870163304.018.png 870163304.019.png 870163304.020.png 870163304.021.png 870163304.022.png 870163304.023.png 870163304.024.png 870163304.025.png 870163304.026.png
- umie układać dialogi
- zna najważniejsze miasta Polski
- redaguje odpowiedzi na pytania
- potrafi stosować zasady pisowni
wielką literą
- zna kolory i znaki umowne na mapie
- określa na mapie główne kierunki
świata
- wyróżnia znane znaki muzyczne
- zna i wykorzystuje różne rodzaje
materiałów papierniczych
- wykonuje przedmioty z papieru
według instrukcji
- biegle mnoży i dzieli w zakresie 30
- rozwija swoją sprawność fizyczną
w grach zespołowych
Dzień 3.
Znaki na mapie
Wędrówki po Polsce na
podstawie własnych
przeżyć i doświadczeń -
realizowanie środkami
werbalnymi i pozawer-
balnymi. Układanie
dialogów: „Rozmowa
miast", np. Warszawy
i Krakowa, „Rozmowa
rzek" itd.
Redagowanie odpowiedzi
na pytania. Wymyślanie
i zapisywanie zdań według
podanego wzoru. Wyrazy
pisane wielką literą.
Uzupełnianie zdań
wybranymi czasownikami.
Powtórzenie
tabliczki
mnożenia
w zakresie 30.
Mapa
fizyczna
Polski.
Kolory
i znaki
umowne
na mapie.
Kierunki
świata:
główne
i pośrednie.
Określanie
kierunków
świata
na mapie.
Rozpoznawanie
znaków muzycz-
nych.
Różne rodzaje
materiałów
papierniczych:
karton,
tektura,
krepina itd.
Własności
i zastosowanie
tych
materiałów.
Wykonanie
przedmiotu
ściśle według
instrukcji.
Łączenie ele-
mentów
wykonywa-
nego przed-
miotu przez
sklejanie.
Nauka
kozłowania
piłki koszy-
kowej –
ćwiczenia
i zabawy
w parach.
3
870163304.027.png 870163304.028.png 870163304.029.png 870163304.030.png 870163304.031.png 870163304.032.png 870163304.033.png 870163304.034.png 870163304.035.png 870163304.036.png 870163304.037.png 870163304.038.png
 
II. Moja Ojczyzna - Polska
- uważnie słucha czytanego tekstu
- ustala czas i miejsce wydarzeń
w opowiadaniu
- trafnie ocenia zachowania bohaterów
utworu
- umie odmieniać czasowniki
z zakończeniem -uje
- potrafi wyrażać uczucia do ojczyzny
różnymi sposobami
- potrafi obliczyć iloczyny liczby 6
w zakresie 50
- uważnie słucha utworu muzycznego,
określa jego metrum
- rozwija swoją sprawność fizyczną
w grach i zabawach z piłkami
Dzień 1.
Czy
jestem
patriotą?
Uważne słuchanie czytanego
przez nauczyciela tekstu Czy
można odziedziczyć
patriotyzm? Zbiorowe
ustalanie czasu i miejsca
wydarzeń.
Indywidualne czytanie
fragmentów zawierających
informacje na dany temat.
Wyjaśnianie niezrozu-
miałych wyrazów, np.
odziedziczyć.
Wypowiedzi ocen
zachowania bohaterów
utworu. Rozmowa na temat
patriotyzmu. Drama: „Gdy
widzę flagę Polski...". Test
sprawdzający rozumienie
tekstu. Odmiana czasowni-
ków z zakończeniem -uje
(bez terminologii).iające
Mnożenie liczb
przez 6.
Obrazy z przeszłości
Polski. Udział Polaków
w obronie ojczyzny.
Kształtowanie uczuć
patriotycznych.
Polacy-pa-
trioci w czasie wojny
i pokoju. Wyrażanie
uczuć do ojczyzny na
różne sposoby.
Słuchanie utworu
muzycznego
Jedenasty
Listopada.
Określanie
metrum piosenki.
Poznanie nowego
sposobu zapisu
metrum.
Gry i zabawy
z piłkami –
rzuty
jednorącz
i oburącz do
celu stałego
i ruchomego.
- samodzielnie redaguje zdania
o ojczyźnie
- stosuje zasady pisowni wyrazów
wielką literą
- zna historię powstania hymnu
państwowego
- ma właściwy stosunek do symboli
narodowych
- potrafi obliczyć ilorazy liczby 6
w zakresie 50
- zna na pamięć hymn państwowy
Dzień 2.
Nasz hymn
państwowy
Wyraziste czytanie tekstu
hymnu państwowego.
Rozmowa związana z treścią
utworu. Indywidualne
czytanie fragmentów tekstu
na dany temat. Nauka
hymnu na pamięć.
Uzupełnianie zdań na
podstawie utworu. Wyrazy
pisane wielką literą.
Samodzielne redagowanie
Dzielenie liczb
przez 6
Obrazy z przeszłości
Polski. Historia
powstania hymnu pań-
stwowego. Kształtowa-
nie właściwego stosunku
do symboli narodowych.
Zachowanie podczas
wykonywania i słucha-
nia hymnu. Budzenie
w uczniach dumy naro-
dowej.
Malarstwo
historyczne.
Oglądanie
reprodukcji
obrazów:
Hołd pruski,
Panorama
Racławicka.
Nauka hymnu
państwowego.
Określanie
metrum utworu
oraz akcentu
(przypada na I
miarę taktu).
Dźwięki
połączone łukiem
– śpiewanie na
jednej sylabie.
4
870163304.039.png 870163304.040.png 870163304.041.png 870163304.042.png 870163304.043.png 870163304.044.png 870163304.045.png 870163304.046.png 870163304.047.png 870163304.048.png 870163304.049.png 870163304.051.png 870163304.052.png 870163304.053.png 870163304.054.png 870163304.055.png 870163304.056.png 870163304.057.png 870163304.058.png 870163304.059.png 870163304.060.png 870163304.062.png 870163304.063.png 870163304.064.png
 
z h, np.
historia, hymn.
Różne formy czasowników.
Czasy: teraźniejszy, przeszły
i przyszły (bez terminolo-
gii)-
- wyszukuje w utworach fragmenty
na podany temat
- redaguje opis na podstawie
bezpośredniej obserwacji według
podanego planu
- wyjaśnia pisownię wyrazów z rz
- poprawnie zapisuje wyrazy pisane
wielką literą
- zna ptaki pod ochroną
- zna położenie Polski w Europie
- umie wymienić państwa sąsiadujące
z Polską
- potrafi obliczyć iloczyny liczby 7
w zakresie 50
- wykonuje płaskorzeźbę z plasteliny
według podanej instrukcji
Dzień 4.
Nasz Orzeł
Poetyckie obrazy orła
w wierszach: Mój orzeł
i Orzeł. Słuchanie nagrania
utworu Mój
orzeł. Indywidualne czytanie
fragmentów tekstu na temat
wyglądu i marzeń orła.
Zbiorowe redagowanie
opisu godła na podstawie
bezpośredniej obserwacji
przedmiotu – według planu,
z wykorzystaniem
zgromadzonego słownictwa.
Zestawienie opisu
z poetyckim
obrazem
orła.
Samodzielne uzupełnianie
zdań opisujących godło
Polski
Mnożenie liczb
przez 7.
Orły – ptaki
znajdujące się
w Polsce pod
ochroną.
Godło
naszego
kraju.
Wizerunek
orła w godle
Polski na
przestrzeni
dziejów.
Położenie Polski
w Europie.
Granice
Polski.
Państwa
sąsiadujące
z Polską:
Rosja, Litwa,
Białoruś,
Ukraina,
Słowacja,
Czechy,
Niemcy.
Śpiewanie hymnu
państwowego.
Płaskorzeźba
– dzieło
przeznaczone
do oglądania
wyłącznie
z przodu.
Wykonanie
godła Polski
z plasteliny
na tekturze.
Przestrzega-
nie planu
działania
zgodnie
z podaną
instrukcją.
5
870163304.065.png 870163304.066.png 870163304.067.png 870163304.068.png 870163304.069.png 870163304.070.png 870163304.072.png 870163304.073.png 870163304.074.png 870163304.075.png 870163304.076.png 870163304.077.png 870163304.078.png 870163304.079.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin