listopad - grudzien.pdf
(
369 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Zintegrowany rozkład materiału nauczania i wychowania dla klasy III
LISTOPAD - GRUDZIEŃ
Obszary edukacji
Temat dnia
Przewidywane osiągnięcia uczniów
przyrodnicza
społeczna
plastyczna i medialna
muzyczna
techniczna
wychowanie
fizyczne
i kultura
osobista
polonistyczna
matematyczna
Integralny ośrodek tematyczny:
I.
Świat znaków
-
dostrzega różne znaki w czytanym
tekście
-
rozpoznaje i określa funkcje
znaków umownych
-
wie, jak pisać „nie" z czasownikami
-
potrafi wykonać obliczenia upływu
czasu w systemie dwunasto-godz
innym
-
wykorzystuje kreskę jako środek
wypowiedzi plastycznej
-
umie przedstawiać stany uczuciowe
za pomocą znaków umownych
-
właściwie reaguje na zmianę
tonacji
w zabawie muzycznej
-
doskonali swoją zręczność,
zwinność i siłę
Dzień
1.
Znaki
poważne
i wesołe
Sprawdzian treści zinte-
growanych. Słuchanie
czytanego przez
nauczyciela wiersza
Buźki
z
poleceniem zwrócenia
uwagi na rolę znaków przed-
stawionych w tekście.
Głośne, indywidualne
czytanie fragmentówutworu
na dany
temat.
Nauka
na pamięć
wybranej
zwrotki
wiersza.
Układanie
rymowanek
0
znakach stosowanych
w SMS-ach
i
internecie. Giełda znaków
umownych wykorzysty-
wanych
w życiu codziennym, np. na
ulicy, w szkole. Rozpozna-
wanie i określanie funkcji
znaków umownych.
Pisownia „nie" z cza-
sownikami.
Obliczenia
zegarowe.
Porozumiewanie się
ludzi bez użycia słów.
Rodzaje znaków
umownych
wykorzystywanych
w życiu codziennym,
np. na ulicy, dworcu,
w szkole. Znaki na
opakowaniach
towarów i metkach.
Znaki używane
w SMS-ach
i internecie.
Znaczenie
stosowania
znaków
umownych.
Kreska jako środek
wypowiedzi
plastycznej. Przed-
stawianie stanów
uczuciowych za
pomocą znaków
umownych.
Zabawa
muzyczno-
-ruchowa:
„Smutno -
wesoło".
Reagowanie
na zmianę
tonacji
(smutna -
wesoła
mina).
Gry i zaba-
wy kształtu-
jące umiejęt-
ności lekko-
atletyczne.
1
-
wyróżnia w czytanym opowiadaniu
postacie główne i drugoplanowe
-
właściwie ocenia postępowanie
bohaterów
-
potrafi wyszukać
w tekście informacje na dany
temat
-
umie czytać wybrane fragmenty
opowiadania z podziałem na role
-
wyróżnia czasy czasownika
-
bezbłędnie odczytuje wskazania
termometru
-
potrafi obliczać różnice temperatur
powyżej
i poniżej zera
-
rozwija swoje zainteresowania
plastyczne
Dzień 2.
ASCII-
-artyści
Rozmowa nauczyciela
z uczniami na temat zajęć
w pracowni infor-matycznej
. Słuchanie czytanego przez
nauczyciela tekstu
ASCII-
-artyści.
Wyróżnianie
w opowiadaniu postaci
głównej i drugorzędnych.
Ustosunkowanie sięuczniów
do problemu bohaterki
i sposobu jego rozwiązania.
Ciche czytanie ze zrozu-
mieniem– wyszukiwanie
w tekście informacji na dany
temat. Czytanie z podziałem
na role zabawnych
fragmentów tekstu. Czasy
czasownika (bez termi-
nologii). Uzupełnianie tabeli
odpowiednimi formami
czasowników.
Układanie zdań.
Odczytywanie
temperatury.
Różne formy spę-
dzania czasu wolnego.
Zachęcanie do
wykorzystywania
znaków z klawiatury
komputera do
tworzenia ASCII-
-obrazków.
Rozwijanie
w uczniach zaintereso-
wań plastycznych.
Rysowanie na kartce
papieru i na ekranie
komputera ASCII-
-obrazków. Kreska
jako środek
wypowiedzi
plastycznej.
Realizowanie własne-
go pomysłu gwarancją
oryginalności dzieła.
-
tworzy ASCII-obrazki
2
-
umie układać dialogi
-
zna najważniejsze miasta Polski
-
redaguje odpowiedzi na pytania
-
potrafi stosować zasady pisowni
wielką literą
-
zna kolory i znaki umowne na mapie
-
określa na mapie główne kierunki
świata
-
wyróżnia znane znaki muzyczne
-
zna i wykorzystuje różne rodzaje
materiałów papierniczych
-
wykonuje przedmioty z papieru
według instrukcji
-
biegle mnoży i dzieli w zakresie
30
- rozwija swoją sprawność fizyczną
w grach zespołowych
Dzień 3.
Znaki na mapie
Wędrówki po Polsce na
podstawie własnych
przeżyć i doświadczeń -
realizowanie środkami
werbalnymi i pozawer-
balnymi. Układanie
dialogów: „Rozmowa
miast", np. Warszawy
i Krakowa, „Rozmowa
rzek" itd.
Redagowanie odpowiedzi
na pytania. Wymyślanie
i zapisywanie zdań według
podanego wzoru. Wyrazy
pisane wielką literą.
Uzupełnianie zdań
wybranymi czasownikami.
Powtórzenie
tabliczki
mnożenia
w zakresie
30.
Mapa
fizyczna
Polski.
Kolory
i znaki
umowne
na mapie.
Kierunki
świata:
główne
i pośrednie.
Określanie
kierunków
świata
na mapie.
Rozpoznawanie
znaków muzycz-
nych.
Różne rodzaje
materiałów
papierniczych:
karton,
tektura,
krepina itd.
Własności
i zastosowanie
tych
materiałów.
Wykonanie
przedmiotu
ściśle według
instrukcji.
Łączenie ele-
mentów
wykonywa-
nego przed-
miotu przez
sklejanie.
Nauka
kozłowania
piłki koszy-
kowej –
ćwiczenia
i zabawy
w parach.
3
II. Moja Ojczyzna - Polska
-
uważnie słucha czytanego tekstu
-
ustala czas i miejsce wydarzeń
w opowiadaniu
-
trafnie ocenia zachowania bohaterów
utworu
-
umie odmieniać czasowniki
z zakończeniem
-uje
-
potrafi wyrażać uczucia do ojczyzny
różnymi sposobami
-
potrafi obliczyć iloczyny liczby 6
w zakresie
50
-
uważnie słucha utworu muzycznego,
określa jego metrum
-
rozwija swoją sprawność fizyczną
w grach i zabawach z piłkami
Dzień 1.
Czy
jestem
patriotą?
Uważne słuchanie czytanego
przez nauczyciela tekstu
Czy
można odziedziczyć
patriotyzm?
Zbiorowe
ustalanie czasu i miejsca
wydarzeń.
Indywidualne czytanie
fragmentów zawierających
informacje na dany temat.
Wyjaśnianie niezrozu-
miałych wyrazów, np.
odziedziczyć.
Wypowiedzi ocen
zachowania bohaterów
utworu. Rozmowa na temat
patriotyzmu. Drama: „Gdy
widzę flagę Polski...". Test
sprawdzający rozumienie
tekstu. Odmiana czasowni-
ków z zakończeniem
-uje
(bez terminologii).iające
Mnożenie liczb
przez 6.
Obrazy z przeszłości
Polski. Udział Polaków
w obronie ojczyzny.
Kształtowanie uczuć
patriotycznych.
Polacy-pa-
trioci w czasie wojny
i pokoju. Wyrażanie
uczuć do ojczyzny na
różne sposoby.
Słuchanie utworu
muzycznego
Jedenasty
Listopada.
Określanie
metrum piosenki.
Poznanie nowego
sposobu zapisu
metrum.
Gry i zabawy
z piłkami –
rzuty
jednorącz
i oburącz do
celu stałego
i ruchomego.
-
samodzielnie redaguje zdania
o ojczyźnie
-
stosuje zasady pisowni wyrazów
wielką literą
-
zna historię powstania hymnu
państwowego
-
ma właściwy stosunek do symboli
narodowych
-
potrafi obliczyć ilorazy liczby 6
w zakresie
50
-
zna na pamięć hymn państwowy
Dzień 2.
Nasz hymn
państwowy
Wyraziste czytanie tekstu
hymnu państwowego.
Rozmowa związana z treścią
utworu. Indywidualne
czytanie fragmentów tekstu
na dany temat. Nauka
hymnu na pamięć.
Uzupełnianie zdań na
podstawie utworu. Wyrazy
pisane wielką literą.
Samodzielne redagowanie
Dzielenie liczb
przez 6
Obrazy z przeszłości
Polski. Historia
powstania hymnu pań-
stwowego. Kształtowa-
nie właściwego stosunku
do symboli narodowych.
Zachowanie podczas
wykonywania i słucha-
nia hymnu. Budzenie
w uczniach dumy naro-
dowej.
Malarstwo
historyczne.
Oglądanie
reprodukcji
obrazów:
Hołd pruski,
Panorama
Racławicka.
Nauka hymnu
państwowego.
Określanie
metrum utworu
oraz akcentu
(przypada na I
miarę taktu).
Dźwięki
połączone łukiem
– śpiewanie na
jednej sylabie.
4
z
h,
np.
historia, hymn.
Różne formy czasowników.
Czasy: teraźniejszy, przeszły
i przyszły (bez terminolo-
gii)-
-
wyszukuje w utworach fragmenty
na podany temat
-
redaguje opis na podstawie
bezpośredniej obserwacji według
podanego planu
-
wyjaśnia pisownię wyrazów z
rz
-
poprawnie zapisuje wyrazy pisane
wielką literą
-
zna ptaki pod ochroną
-
zna położenie Polski w Europie
-
umie wymienić państwa sąsiadujące
z Polską
-
potrafi obliczyć iloczyny liczby 7
w zakresie
50
-
wykonuje płaskorzeźbę z plasteliny
według podanej instrukcji
Dzień 4.
Nasz Orzeł
Poetyckie obrazy orła
w wierszach:
Mój orzeł
i Orzeł.
Słuchanie nagrania
utworu
Mój
orzeł.
Indywidualne czytanie
fragmentów tekstu na temat
wyglądu i marzeń orła.
Zbiorowe redagowanie
opisu godła na podstawie
bezpośredniej obserwacji
przedmiotu – według planu,
z wykorzystaniem
zgromadzonego słownictwa.
Zestawienie opisu
z poetyckim
obrazem
orła.
Samodzielne uzupełnianie
zdań opisujących godło
Polski
Mnożenie liczb
przez 7.
Orły – ptaki
znajdujące się
w Polsce pod
ochroną.
Godło
naszego
kraju.
Wizerunek
orła w godle
Polski na
przestrzeni
dziejów.
Położenie Polski
w Europie.
Granice
Polski.
Państwa
sąsiadujące
z Polską:
Rosja, Litwa,
Białoruś,
Ukraina,
Słowacja,
Czechy,
Niemcy.
Śpiewanie hymnu
państwowego.
Płaskorzeźba
– dzieło
przeznaczone
do oglądania
wyłącznie
z przodu.
Wykonanie
godła Polski
z plasteliny
na tekturze.
Przestrzega-
nie planu
działania
zgodnie
z podaną
instrukcją.
5
Plik z chomika:
rybka79
Inne pliki z tego folderu:
maj - czerwiec.pdf
(353 KB)
marzec - kwiecień.pdf
(364 KB)
styczeń- luty.pdf
(421 KB)
listopad - grudzien.pdf
(369 KB)
wrzesień - październik.pdf
(513 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin