na egzaminie - panda.doc

(31 KB) Pobierz
Pod Maska :

Pod Maska :

- Zbiornik wlewu płynu do spryskiwaczy
- Zbiornik wlewu płynu hamulcowego
- Zbiornik wlewu płynu do chłodnicy
- Wlew Oleju
- Wskaźnik Pomiaru Oleju
- Pasek klinowy

Kiedy i jak uzupełniamy płyny :

- Zbiornik wlewu płynu do spryskiwaczy

Wymieniamy kiedy chcemy, w sposob bardzo prosty wlewamy płyn do zbiornika a gdy widzimy juz przy gwincie płyn konczymy uzupełnianie i zamykamy korek.

- Zbiornik wlewu płynu hamulcowego

Wymieniamy wtedy kiedy na boku zbiornika płyn nie jest na wysokości miarki MAX | w teorii tak jest, przecież nie będziesz oglądać i wymieniać jak ci milimetr ubędzie.

- Zbiornik wlewu płynu do chłodnicy

Schodki sie zaczynaja tutaj. Wymieniamy wtedy kiedy jest poniżej miarki MAX ALE nie wymieniamy kiedy chcemy. żeby uzupełnić płyn w chłodnicy należy mieć wyłączone auto i ostudzone. DLACZEGO ? Dlatego ze jak będzie gorący silnik i wszystkie jego pod zespoły. Otworzysz korek i cię poparzy ponieważ tam jest ciśnienie który wystrzeli gorący płyn na Ciebie.

- Wlew Oleju

Olej uzupełniamy tylko gdy auto jest wyłączone i ostudzone.

- Wskaźnik Pomiaru Oleju

Co to jest ? To jest inaczej zwany przez innych bagnet którym sprawdzasz stan ilości oleju. Sprawdzasz tylko gdy samochód jest wyłączony, ostudzony, i na równej powierzchni.

- Pasek klinowy

Pokazujesz pasek klinowy i sprawdzasz jego naciąg.

Swiatła :

- pozycyjne
- mijania
- drogowe
- kierunkowskaz prawy
- kierunkowskaz lewy
- awaryjne
- przeciwmgielne przednie
- przeciwmgielne tylnie
- światła stopu
- światło cofania
- odblaskowe
- oświetlenie rejestracji samochodu

Co i jak robić ? Proste załączasz dane światło wewnątrz samochodu i pokazujesz egzaminatorowi które to jest na zewnątrz samochodu.

światło Stopu - naciskasz pedał hamulca i uprzejmie sie pytasz EGZAMINATORA czy pali sie światło stopu.

Światło Cofania - naciskasz pedał sprzęgła, wrzucasz wsteczny bieg oznaczony R i pytasz sie czy sie pali światło cofania.

lub

Światło Cofania - wyłączasz samochód, naciskasz pedał sprzęgła, przekręcasz kluczyk w stacyjce na 2 poziom czyli taki który zapala kontrolki w aucie po czym wychodzisz z samochodu i sprawdzasz czy sie pali światło cofania


Klakson - gdy już skończysz pokazywać światła na końcu jeszcze pokazujesz klakson i go naciskasz.



bez kluczyka działają : awaryjne, postojowe, pozycyjne

z kluczykiem: kierunkowskazy, mijania, drogowe, stopu, przeciwmgłowe, cofania

 

 

tablica rejestracyjna zostaje oświetlona w momencie włączenia świateł pozycyjnych

 

 

Łuk na placu:

Najpierw powoli sie toczysz do tylu i jak prawe lusterko zrówna sie z 2-gim słupkiem to wtedy pełny obrót kierownicą w prawo i potem juz obserwujesz przez tylna szybę, kiedy końcowy środkowy słupek znajdzie sie na równi z środkiem szyby tylniej to wtedy pełen obrót kierownicą w lewo i wtedy to tylko kontrolujesz tor jazdy kierownica aby nie najechać na żadną z linii.

 

WZNIESIENIE:

Trzeba spokojnie podejsc do wzniesienia. To nie musi wyglądac elegancko jak u doswiadczonego kierowcy. Moj instrukor uczyl mnie ruszania na potrzeby egzaminu w nastepujący sposób: najpierw ustawiasz gaz, nie wazne ze troche zawyje ( byle nie z przesadą ), dopiero potem lekko unosisz sprzeglo i jak juz auto chce ciagnąc do przodu zwalniasz reczny.... jak juz jestes "na szczycie" wzniesienia wystarczy lekko przydusic sprzeglo i auto spokojnie zjedzie z gorki

 

 

PARKOWANIE RÓWNOLEGŁE TYŁEM

 

1)

Samochód 1 – ten z przodu

Samochód 2 – ten z tyłu

 

Ustawiam sie obok samochodu 1. Jak tylko lewa tylna lampa samochodu 1 pojawi sie w tylnej prawej szybie mojego samochodu skrecam kierownice maksymalnie w
prawo, patrze w lewe lusterko i jak zobacze caly przod samochodu 2 robie
jeden obrot kierownica prostuje kola i jade w tyl wolniutko, patrze teraz na
prawa strone swojego samochu jak mine lewa lampe samochodu 1 i ocenie ze
zmieszcze sie swoim przodem skrecam kierownica w lewo maksymalnie i patrze w
tyl aby ocenic odleglosc samochodu swojego od samochodu 2. I tyle.
 

2)

Cofając pojazd rozpoczynamy skręcanie przednich kół w prawo do oporu mniej więcej w chwili, kiedy tył naszego pojazdu zrówna się z tyłem pojazdu stojącego przed miejscem, w które zamierzamy wjechać.
Nastepnie, w chwili, gdy mniej więcej przednią szybą zrównamy się z tyłem tego pojazdu, skręcamy przednie koła w lewo do oporu i pomału cofamy się w stronę samochodu znajdującego się za nami.
Jeszcze tylko trzeba podjechać do przodu wyprostowując ustawienie kół oraz wyrównując odstepy między stojącymi samochodami, tak żeby były mniej więcej równe.
 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin