Błędy w zadawaniu pytań:
1. Pytanie o dwie rzeczy naraz – co zrobiłeś dobrze a co źle w tej rozmowie?
· Rozmówca odpowie na jedno z pytań lub zacznie mówić o dwóch rzeczach na raz
· Tracisz kontrolę nad przebiegiem rozmowy
2. Używanie niezrozumiałych słów
· Osoba coachowana czuje się niekomfortowo
· Może to zablokować komunikację
3. Odpowiadanie na własne pytania „Co powinieneś zrobić? zapewne podziękować klientowi”
· Takie zachowanie może być zinterpretowane jako próba manipulacji
4. Pytania sugerujące „Wielu dobrych agentów używa takiego sformułowania. Co o tym
sądzisz?”
· Powoduje irytację
· Może być odebrane jako próba manipulacji i narzucenia swojego zdania
5. Pytania bezalternatywne – nie ma poprawnej odpowiedzi „Czy przestałeś już krzyczeć na klientów”?
· Każda odpowiedź powoduje poniżenie i przyznanie się do winy
· Takie formułowanie pytania denerwuje druga osobę
6. Odwoływanie się do zdarzeń o których klient może niewiele wiedzieć „Czy wiesz co Janek zrobiłby na twoim miejscu?”
· Pytanie tego typu irytuje i sprawia że druga osoba czuje się niekomfortowo
tiffarte