plan_pracy_slowa_na_start_5.doc

(764 KB) Pobierz
Plan pracy z języka polskiego dla klasy V szkoły podstawowej do programu „Czytać, myśleć, uczestniczyć”

Propozycja planu pracy z języka polskiego dla klasy V szkoły podstawowej do programu „Czytać, myśleć, uczestniczyć”
zintegrowanego z serią „Słowa na start!”

 

Środki dydaktyczne

(Dział programowy)

Numer i temat lekcji

Odniesienia do podstawy programowej

Zagadnienia

Wymagania podstawowe

Uczeń:

Wymagania ponadpodstawowe

Uczeń:

Liczba godzin

Podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego

R: Wrześniowe i październikowe wędrówki

B: Nadchodzi jesień, s. 10–12

B: Wrześniowe i październikowe wędrówki po Polsce, s. 73

 

słownik języka polskiego

 

encyklopedia

1.

Jak spędziliśmy wakacje?

 

Teksty z podręcznika

- „Rady dla... opowiadających”

- Julian Tuwim, „Strofy o późnym lecie”

I.1.1), 7)

I.2.

II.2.4), 5)

II.3.1)

III.1.1), 8), 9)

czytanie ze zrozumieniem, zasady pisania opowiadania, budowa opowiadania, argumentowanie swojego zdania, wyszukiwanie informacji w tekście, epitet, porównanie, strofa (zwrotka), środki stylistyczne, przysłowia

- opowiada o wydarzeniach, które rozegrały się w wakacje

- wypowiada się o przedmiotach ukazanych na fotografiach

- odszukuje w wierszu przymiotniki

- opisuje miejsca przedstawione w kolejnych strofach utworu

- wskazuje w utworze porównanie

- układa przysłowia związane z jesienią z podanych fragmentów

- wyjaśnia znaczenie słów za pomocą słownika języka polskiego i encyklopedii

- uzasadnia trafność tytułu utworu

- przedstawia treść wiersza z uwzględnieniem opisanych zapachów i kolorów

- wskazuje w utworze strofy, których treść mogłaby być opisem zamieszczonej ilustracji

- wyjaśnia sformułowania poetyckie zawarte w utworze

- pozyskuje z różnych źródeł informacje na temat Bieszczad i Twierdzy Kłodzko

- wyszukuje informacje w przewodnikach turystycznych

2

Podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego

R: Wrześniowe i październikowe wędrówki

B: Nadchodzi jesień,

s. 13–14

2.

Uroki grzybobrania

 

Tekst z podręcznika

- Adam Mickiewicz, „Grzybobranie”

I.1.1), 7)

II.2.1), 4)

III.1.1), 8)

słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, wyszukiwanie informacji w tekście, postać Adama Mickiewicza, epitet i porównanie oraz funkcje tych środków stylistycznych, zdrobnienie, związek frazeologiczny, uzasadnianie swojego zdania

- uważnie słucha recytacji ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin