test1.doc

(34 KB) Pobierz
Imię i nazwisko __________________________Specjalizacja__________ Nr albumu______

Kolokwium zaliczeniowe z przedmiotu RYNEK ROLNY

 

Kalsk, dn. …………………..

 

 

Imię i nazwisko __________________________Specjalizacja__________ Nr albumu______             

 

 

Proszę odpowiedzieć na poniższe pytania:

 

 

  1. W jaki sposób zdefiniujesz  rynek rolny?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

  1. Firma konsultingowa otrzymała zlecenie zbadanie wielkości popytu na  tzw żywe choinki. Które z poniższych czynników mogą wywołać przesunięcie krzywej popytu w prawo na ten produkt?
    1. Wzrost ceny
    2. Spadek popytu
    3. Wzrost dochodów konsumentów
    4. Masowa migracja konsumentów na zachód Europy
    5. Spadek cen sztucznych choinek
  2. Które z wymienionych cech można uznać za specyficzne dla produktów rolnych.
    1. Cena
    2. Popyt
    3. Koncentracja podaży
    4. konsumenci
    5. sezonowość podaży
    6. mała objętość w stosunku do ceny jednostkowej
  3. Jakie znaczenie odgrywa import dla krajowego rynku produktów żywnościowych?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Aukcja zegarowa jest najbardziej rozwiniętą formą sprzedaży produktów rolnych
    1. Prawda
    2. fałsz
  2. Giełda  towarowa to miejsce sprzedaży towarów trudnych do standaryzacji
    1. prawda
    2. fałsz
  3. Na giełdzie towarowej można sprzedać:
    1. 100 t pszenicy,
    2. 20 ton truskawek,
    3. 1000 l mleka krowiego,
    4. 30 ton rzepaku,
    5. 2 000 szt drzewek ozdobnych,
    6. 2 tony owsa,
    7. 150 ton marchwi
    8. 50 ton buraków cukrowych
    9. 200 szt tuczników. Które z tych towarów i w jaki sposób może sprzedać na giełdzie towarowej?
  4. Podstawowa różnica miedzy transakcją Forward a Future polega na tym, że ta pierwsza jest transakcją rzeczywistą druga zaś terminową
    1. Prawda
    2. fałsz
  5. Agrobiznes to system powiązań miedzy producentem a ostatecznym konsumentem
    1. Prawda
    2. fałsz
  6. Przedstaw graficznie kanał marketingowy na rynku krzewów ozdobnych.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Wąski kanał marketingowy to graficzne przedstawienie przepływu jakiegoś produktu np. zbóz  począwszy od zakładów przetwórstwa rolno-spożywczego aż do ostatecznego konsumenta
    1. Prawda
    2. Falsz
  2. Na rynku rolnym dominują wąskie kanały marketingowe
    1. Prawda
    2. fałsz
  3. Cena interwencyjna na zboża objęte system interwencji w Polsce składa się z ceny podstawowej oraz dodatku za transport do jednostki skupowej
    1. Prawda
    2. fałsz
  4. System interwencji w Polsce obejmuje następujące zboża:
    1. Pszenicę, żyto, jęczmień
    2. Jeczmień, żyto, kukurydzę,
    3. Pszenicę, żyto, kukurydzę
    4. Żyto, pszenicę, owies
    5. Pszenicęę, jęczmień, pszenżyto
    6. Kukurydze, owies, pszenicę,
    7. Jęczmień, kukurydzę, pszenicę
  5. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa jest państwową jednostką odpowiedzialną za prowadzenie interwencji na rynku rolnym w Polsce
    1. Prawda
    2. Fałsz
  6. Agencja Rynku Rolnego prowadzi politykę protekcjonizmu wobec rynku rolnego w Polsce
    1. Prawda
    2. Fałsz
  7. Podstawowa różnica miedzy transakcją Forward a Future polega na tym, że:
    1. Pierwsza jest transakcją rzeczywistą druga zaś terminową
    2. Obie są transakcjami terminowymi
    3. Pierwsza jest natychmiastową druga zaś rzeczywistą
    4. Obie są transakcjami rzeczywistymi

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin