J-59 Elektroniczna kostka do gry.pdf

(98 KB) Pobierz
J-059.cdr
JABEL
®
J - 59
Elektroniczna kostka do gry
Elektroniczna kostka do gry sk³ada siê z trzech bloków : generatora impulsów ,
licznika oraz pola odczytowego .
Bramki A i B uk³adu scalonego US1 tworz¹ multiwibrator generuj¹cy impulsy
prostok¹tne o czêstotliwoœci ok. 10kHz . Impulsy te zliczane s¹ w liczniku US2 .
Stany wystêpuj¹ce na wyjœciach licznika zmieniaj¹ siê co 6 impulsów wejœciowych .
Diody œwiec¹ce w³¹czone s¹ w obwód kolektora tranzystora T1 . W czasie gdy
przycisk SW1 jest przyciœniêty i trwa zliczanie impulsów , tranzystor ten jest w stanie
zatkania i œwieci tylko dioda D5 . Po zwolnieniu przycisku tranzystor T1 wchodzi w
stan przewodzenia i uzyskuje siê œwiecenie diod LED . O tym , które diody œwiec¹
decyduje kombinacja stanów wyjœciowych licznika US2 .
W czasie monta¿u nale¿y zwróciæ uwagê na prawid³owe wlutowanie uk³adów
scalonych i diod LED . Uk³ad mo¿na zasilaæ z baterii p³askiej 4,5V . Przy korzystaniu
z zasilacza nale¿y pamiêtaæ , aby nie przekroczyæ napiêcia 5V dopuszczalnego dla
uk³adów TTL .
Wykaz elementów zestawu:
US1.....................UCY7400
US2.....................UCY7490
T1........................BC307,557,558
D1-D7.................LED CZERWONE
C1.......................10nF
R1,R2,R3........................470 W
R4..................................2,7k
R5,R6,R7,R8...................120
SW1......PRZYCISK IMPULSOWY
P£YTKA DRUKOWANA
W
W
249198916.021.png 249198916.022.png 249198916.023.png 249198916.024.png 249198916.001.png 249198916.002.png 249198916.003.png 249198916.004.png 249198916.005.png 249198916.006.png 249198916.007.png 249198916.008.png 249198916.009.png 249198916.010.png 249198916.011.png 249198916.012.png 249198916.013.png 249198916.014.png 249198916.015.png 249198916.016.png 249198916.017.png 249198916.018.png 249198916.019.png 249198916.020.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin