Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II 25.03.doc

(44 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II

Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II

 

 

Prowadzący: Karolina Gaca

Data:25.03.2011

Klasa: II c

Krąg tematyczny: Wzbogacamy swój język i wiadomości

Temat: Pomysły w mojej głowie

 

Cele dydaktyczne:

·         doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem;

·         tworzenie kilkuzdaniowych opowiadań na podstawie własnych przeżyć;

·         doskonalenie umiejętności tworzenia dialogu;

·         utrwalenie mnożenia dzielenia w zakresie 30

 

Cele operacyjne:

 

Uczeń:

·         rozumie czytany tekst;

·         umie opisać swoje przeżycia w kilku zdaniach;

·         wie, co to jest wyobraźnia;

·         umie wymyślić i zaprezentować krótki wiersz;

·         zna różne sposoby porozumiewania się;

·         potrafi uważnie słuchać;

·         mnoży i dzieli liczby w zakresie 30

 

Metody: praca z książką, burza mózgów, rozmowa kierowana

 

Formy pracy: indywidualna, praca w grupach

 

Środki dydaktyczne: podręcznik, ćwiczenia oraz zeszyt ćwiczeń do matematyki „Nowe już
w szkole 2, część III”, karty pracy.

 

1.       Wprowadzenie do tematu zajęć

Prezentacja przez nauczyciela różnych sposobów nieprawidłowego przekazywania informacji: mówienie zbyt szybko, za cicho, niezrozumiale. Formułowanie wniosku i zapis w zeszycie: „Treść informacji przekazywanych w sposób nieprawidłowy zmienia. Nie słyszymy i nie rozumiemy, co mówią do nas inni”.

 

2.       Sprawdzenie czytania ze zrozumieniem-różne sposoby dobrego porozumiewania się. Rozmowa i zadawanie pytań.

·  uważne czytanie wypowiedzi nauczyciela i dzieci w zeszycie ćwiczeń

·  udzielenie odpowiedzi na pytania

-Czy dzieci potrafią słuchać?

-Czy rozumieją wypowiedzi innych?

Próby uzasadniania własnego zdania

·  głośne czytanie informacji „To ważne”.

 

3.       Układanie dalszego ciągu rozmowy chłopców

·        dokończenie zapisu rozmowy Bartka z Tomkiem

-wklejenie w odpowiedniej kolejności wypowiedzi z wyklejanki

·        sprawdzenie poprawności wykonania pracy przez odczytanie dialogu z podziałem na role

 

4.       Czytanie przez nauczyciela wiersza B. Stenki pt. „Moje pomysły”

·        opowiadanie o własnych niezwykłych pomysłach

·        indywidualne układanie krótkiej rymowanki dotyczącej usłyszanego lub własnego pomysłu. Prezentowanie wymyślonych rymowanek

 

5.       Pomysłowość bohatera tekstu-ocena jego pomysłów.

·        ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem-przedstawienie przez dzieci dziwnych pomysłów, które miała osoba mówiąca w wierszu

·        Rozmowa na temat „Do czego ludziom jest potrzebna pomysłowość lub wyobraźnia?”. Wykonanie mapy myśli na tablicy.

 

6.       Czytanie wiersza p. „Moje pomysły” przez uczniów

·         ćwiczenia w czytaniu-głośne, wyraźne i indywidualne czytanie wiersza przez chętne dzieci; każdy uczeń czyta jedną zwrotkę

·         wyszukiwanie fragmentów błędnych, niezgodnych z treścią wiersza; uważne czytanie podanych zdań z wiersza i sprawdzanie pisowni

·         staranne i uważne pisanie z pamięci prawdziwych zdań z wiersza i sprawdzanie pisowni

 

7.       Układanie pytań do poprawnie napisanych zdań

·         Zespołowe redagowanie pytań z zastosowaniem słów: „co”; „dlaczego”; „kiedy” i zapisanie ich w ćwiczeniach. Po wykonaniu zadania uczniowie pod kierunkiem nauczyciela formułują wniosek: „Dobre porozumiewanie się, to między innymi rozmawianie i zadawanie pytań. Chcesz się czegoś dowiedzieć-pytaj, rozmawiaj”.

·         Rozmowa z koleżanką lub kolegą z ławki-zadawanie pytań w parach:

-Jak się nazywasz?

-Co lubisz robić?

-Czym się interesujesz?

-Jaki/jaka jesteś?

-Jaki sport lubisz uprawiać?

Pytanie uczniów: „Czego dowiedziałaś/eś się o koleżance/koledze?”

·         O co możemy jeszcze zapytać?-wymyślanie w parach innych pytań, wspólnie z nauczycielem ustalenie najciekawszych przykładów i zapisanie ich w zeszycie

8.       Mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 30

Uczniowie wykonują zadania z kart pracy-praca samodzielna.

 

 

Załączniki:

·        karta pracy

 

 

Ocena scenariusza wystawiona przez nauczyciela będącego opiekunem praktyki:

.................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................

Zgłoś jeśli naruszono regulamin