Konspekt zajęć z języka angielskiego dla klasy II.doc

(38 KB) Pobierz
Konspekt zajęć z języka angielskiego dla klasy II

Konspekt zajęć z języka angielskiego dla klasy II

 

 

Prowadzący: Karolina Gaca

Data:25.03.2011

Klasa: II c

Blok tematyczny: My world, your world

Temat zajęć: Parts of the body

 

Cele dydaktyczne:

·         utrwalenie nazw części ciała

·         nauka piosenki

·         poznanie zwrotów pomocnych w ustaleniu, czy coś jest parą

·         wykonanie origami

 

Cele operacyjne:

 

Uczeń:

·         zna i nazywa części ciała

·         zna zwrot ‘It is a pair’ oraz ‘It isn’t a pair’

·         dobiera odpowiedni podpis do obrazka

·         zapamiętuje i śpiewa piosenkę

·         wykonuje origami-psa

 

 

Metody: praca z książką, pokaz, gra dydaktyczna

 

Formy pracy: indywidualna, praca w parach

 

Środki dydaktyczne: podręcznik i ćwiczenie Bugs world 2, karty Memo” ze zwierzętami, obrazki z częściami ciała i podpisy do nich, tekst piosenki Bingo’.

 

  1. Wprowadzenie do tematu zajęć

Powtórzenie słownictwa potrzebnego do dalszej części lekcji. Nauczyciel zawiesza na tablicy obrazki z częściami ciała, uczniowie dobierają do nich odpowiednie podpisy.

Potrzebne jest 6 obrazków przedstawiających części ciała: tummy, back, tooth, ear, head, neck

Nauczyciel pokazuje dzieciom obrazki, które poznały już na wcześniejszych zajęciach / lub widzą je pierwszy raz i zadaje pytanie: What’s this? Dzieci odpowiadają:

a) Po polsku: wtedy nauczyciel odpowiada: Great, this is a... i prosi o powtórzenie po angielsku kilka razy.

Następnie ćwiczy z dziećmi wprowadzoną formę ustną zadając tricky questions, Osłuchanie dzieci z nowym słownictwem i powtarzanie.

Można sprawdzić czy dzieci zapamiętały nowe słownictwo zadając to samo pytanie, co na początku: What’s this?

b) Lub dzieci od razu odpowiadają pojedynczym słowem:– jeśli już miały to słownictwo.

 

  1. Gra Memo

Potrzebne są zestawy 6 par obrazków częściami ciała. Ilość zestawów zależna jest od ilości dzieci. Dzielimy klasę na zespoły 3-4 osobowe, bądź przeprowadzamy grę w parach.

Karty należy ułożyć na stole obrazkami do dołu i wymieszać. Grę rozpoczyna losowo wybrany uczestnik odwracając dwie karty. Jeżeli karty stanowią parę, to zabiera je na swoje konto i w tej samej kolejce odkrywa następne karty, aż do momentu, gdy odwróci dwie różne. Wówczas pozostawia je na swoim miejscu obrazkami do dołu, a do gry przystępuje kolejny gracz.

Dzieci ćwiczą nowopoznane słownictwo, a także uczą się zwrotów (bądź je powtarzają) This is a pair, This isn’t a pair.

 

  1. Gra „Am I right?”

Gra, w której nauczyciel wypowiada jakieś zdanie, na końcu każdego zadaje pytanie ‘Am I right?’. Uczniowie muszą zadecydować, czy to, co nauczyciel powiedział, jest prawdziwe. Jeżeli tak-klaszczą, jeżeli nie-mówią ‘Nooooo!’.

 

  1. Nauka piosenki ‘Bingo’

Nauczyciel rozdaje dzieciom teksty. Wspólne, głośne czytanie tekstu. Nauczyciel prezentuje melodię, a uczniowie próbują śpiewać razem z nim.

 

  1. Wykonanie origami-psa

Nauczyciel podaje instrukcję (po polsku lub angielsku), jak wykonać psa origami. Uczniowie wykonują, kolorują i nadają imię swojemu psu. W czasie, gdy dzieci robią pracę, nauczyciel podchodzi do ławek i zadaje pytania, np. ‘What’s the name of your dog?’ lub ‘What’s the colour of its eyes?’.

 

6.      Praca w ćwiczeniach

Uczeń rysuje brakujące części ciała zwierząt w ćwiczeniu oraz pisze zdania. Głośne odczytanie, sprawdzenie pisowni przez nauczyciela

 

 

 

Załączniki:

·         tekst piosenki ‘Bingo’

·         origami-pies

·         komplet kart ‘Memo’

·         zestaw kart z podpisami

 

 

 

Ocena scenariusza wystawiona przez nauczyciela :

.................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin