Konspekt zajęć z języka angielskiego dla klasy II
Prowadzący: Karolina Gaca
Data:25.03.2011
Klasa: II c
Blok tematyczny: My world, your world
Temat zajęć: Parts of the body
Cele dydaktyczne:
· utrwalenie nazw części ciała
· nauka piosenki
· poznanie zwrotów pomocnych w ustaleniu, czy coś jest parą
· wykonanie origami
Cele operacyjne:
Uczeń:
· zna i nazywa części ciała
· zna zwrot ‘It is a pair’ oraz ‘It isn’t a pair’
· dobiera odpowiedni podpis do obrazka
· zapamiętuje i śpiewa piosenkę
· wykonuje origami-psa
Metody: praca z książką, pokaz, gra dydaktyczna
Formy pracy: indywidualna, praca w parach
Środki dydaktyczne: podręcznik i ćwiczenie ‘Bugs world 2’, karty ‘Memo’” ze zwierzętami, obrazki z częściami ciała i podpisy do nich, tekst piosenki ‘Bingo’.
Powtórzenie słownictwa potrzebnego do dalszej części lekcji. Nauczyciel zawiesza na tablicy obrazki z częściami ciała, uczniowie dobierają do nich odpowiednie podpisy.
Potrzebne jest 6 obrazków przedstawiających części ciała: tummy, back, tooth, ear, head, neck
Nauczyciel pokazuje dzieciom obrazki, które poznały już na wcześniejszych zajęciach / lub widzą je pierwszy raz i zadaje pytanie: ‘What’s this?’ Dzieci odpowiadają:
a) Po polsku: wtedy nauczyciel odpowiada: ‘Great, this is a...’ i prosi o powtórzenie po angielsku kilka razy.
Następnie ćwiczy z dziećmi wprowadzoną formę ustną zadając ‘tricky questions’, Osłuchanie dzieci z nowym słownictwem i powtarzanie.
Można sprawdzić czy dzieci zapamiętały nowe słownictwo zadając to samo pytanie, co na początku: ‘What’s this?’
b) Lub dzieci od razu odpowiadają pojedynczym słowem:– jeśli już miały to słownictwo.
Potrzebne są zestawy 6 par obrazków częściami ciała. Ilość zestawów zależna jest od ilości dzieci. Dzielimy klasę na zespoły 3-4 osobowe, bądź przeprowadzamy grę w parach.
Karty należy ułożyć na stole obrazkami do dołu i wymieszać. Grę rozpoczyna losowo wybrany uczestnik odwracając dwie karty. Jeżeli karty stanowią parę, to zabiera je na swoje konto i w tej samej kolejce odkrywa następne karty, aż do momentu, gdy odwróci dwie różne. Wówczas pozostawia je na swoim miejscu obrazkami do dołu, a do gry przystępuje kolejny gracz.
Dzieci ćwiczą nowopoznane słownictwo, a także uczą się zwrotów (bądź je powtarzają) ‘This is a pair’, ‘This isn’t a pair’.
Gra, w której nauczyciel wypowiada jakieś zdanie, na końcu każdego zadaje pytanie ‘Am I right?’. Uczniowie muszą zadecydować, czy to, co nauczyciel powiedział, jest prawdziwe. Jeżeli tak-klaszczą, jeżeli nie-mówią ‘Nooooo!’.
Nauczyciel rozdaje dzieciom teksty. Wspólne, głośne czytanie tekstu. Nauczyciel prezentuje melodię, a uczniowie próbują śpiewać razem z nim.
Nauczyciel podaje instrukcję (po polsku lub angielsku), jak wykonać psa origami. Uczniowie wykonują, kolorują i nadają imię swojemu psu. W czasie, gdy dzieci robią pracę, nauczyciel podchodzi do ławek i zadaje pytania, np. ‘What’s the name of your dog?’ lub ‘What’s the colour of its eyes?’.
6. Praca w ćwiczeniach
Uczeń rysuje brakujące części ciała zwierząt w ćwiczeniu oraz pisze zdania. Głośne odczytanie, sprawdzenie pisowni przez nauczyciela
Załączniki:
· tekst piosenki ‘Bingo’
· origami-pies
· komplet kart ‘Memo’
· zestaw kart z podpisami
Ocena scenariusza wystawiona przez nauczyciela :
.................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................
makina