luty2011.doc

(190 KB) Pobierz

 

                                                                                         Rok szkolny 2010/2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wynikowy plan

pracy wychowawczo-dydaktycznej

na miesiąc luty2011

dla dzieci 3- letnich

 

 

napisany w oparciu o:

Podstawę Programowa Wychowania Przedszkolnego

Program wychowania i edukacji przedszkolnej

„Wesołe przedszkole i przyjaciele”

oraz

Program pracy wychowawczo – dydaktycznej

Przedszkola Nr 3 na rok 2010/2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

                                                                                         Opracowała:

 

 

 

TREŚCI PROGRAMOWE

 

1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.

2) przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;
3) w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań;
 

2. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywaniu ładu i porządku.

1) umie poprawnie umyć się i wytrzeć oraz umyć zęby;

 

3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.

1) zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;
 

4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
3) stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć.
 

5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.;
4) uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej.
 

6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
5) próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu i w domu; ma rozeznanie, gdzie można się bezpiecznie bawić, a gdzie nie.

 

8. Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec.

3) tworzy muzykę, korzystając z instrumentów perkusyjnych (oraz innych przedmiotów), a także improwizuje ją ruchem;

 

10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.

1) wznosi konstrukcje z klocków i tworzy kompozycje z różnorodnych materiałów (np. przyrodniczych), ma poczucie sprawstwa („potrafię to zrobić”) i odczuwa radość z wykonanej pracy;

12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
3) potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku; wie, w jaki sposób człowiek może je chronić i pomóc im, np. przetrwać zimę.

 

13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
4) rozróżnia stronę lewą i prawą, określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów;
 

14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

3) dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania;
 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa: „Lubimy zimę

 

Sposób realizacji tematyki kompleksowej

 

Propozycje zajęć i zabaw wynikające z realizacji podstawy programowej

I.                    Zajęcia dydaktyczne

 

lp

 

 

Temat dnia

 

Aktywność i działalność dziecka

 

Pomoce

1.

„Walentynki”

A.    Walentynki” – pogadanka na temat święta

zakochanych. Wykonanie serduszek i obdarowanie się nimi.

B.     Zabawa dydaktyczna „Czyj ukochany, czyja

ukochana? Inscenizacja do wiersza "Żuk" Jana Brzechwy

C.     Zabawa „Iskierka przyjaźni”

Zabawa ze śpiewem „Misie dwa”

Zabawa ze śpiewem „Julijanko”

Kartki, patyczki wstążeczka, kolorowe ozdoby,  wiersze i ilustracje do wierszy 

2.

Przyszła zima biała

A. Zimowa Wróżka zaprasza dzieci do Śnieżnej Krainy -

- zabawy z kolorem białym – nauka wiersza o kolorach

B. Zimowe zabawy dzieci” -  Dzieci oglądają ilustrację i próbują opisać, jak wygląda zimowy krajobraz na obrazku. Zabawa plastyczna – obrazek z wełny.

C. Zabawa orientacyjno porządkowa Pada śnieg.

Zabawa ruchowa przy muzyce w sali gimnastycznej – lepimy bałwanka

Zabawa ruchowaCzarodziejska różdżka Pani Zimy”.

Ołówki, kalka techniczna, kartki format A4, kredki bambino, różdżka z pałeczki oklejona srebrną folią, biała peleryna, kawałki wełny,

3.

„Pada śnieg”

A.   

B.    

C.    

D.    Słuchanie opowiadania M. Czerkawskiej W lesie

biało. Zabawa z rymowanką

E.     Zabawa twórcza - zabawy z wykorzystaniem

śniegowych płatków – wydzieranka z serwetki

F.      Zabawa ruchowa  - Gwiazdy, gwiazdeczki

śniegowe - reagowanie ruchem na dźwięki o różnym natężeniu. Ćwiczenia logorytmiczne oparte na głoskach szur, szuuu, fiuu. Zabawa orientacyjno porządkowa Pada śnieg.

opowiadanie M. Czerkawskiej W lesie biało, obrazki: przedstawiające różne elementy pogody, kojarzące się z różnymi porami roku, ilustracje do opowiadania, obręcze, tamburyn, serwetki

4.

Śniegowe płatki

A.                 A. Tak się zachmurzyło” – nauka pierwszej zwrotki piosenki, gra na instrumentach, zabawy naśladowczo

B.     Zabawy rozwijające inwencję twórczą A śnieg pada

i pada. Zabawa plastyczna Nasze śniegowe płatki.

C.    Ćwiczenia oddechowe Śnieżki i wiatr. Dmuchanie

w wycięte z bibuły gwiazdki zawieszone na nitkach.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Wirujące płatki śniegu

Zabawa przy piosence Tak się zachmurzyło”

wiersz W. Zechentera Zima, rymowanka Płatki śniegu, niekarbowana biała i niebieska bibuła, niebieska tkanina, klej z mąki, granatowe kartki, wata, farby, trójkąt.

5.

Zimowe zabawy

A. Ćwiczenia gimnastyczne metodą opowieści ruchowej „Zimowe zabawy”.

B. Zabawa plastyczna – kalkowanie przez kalkę techniczną prostych konturów.(sanki narty łyżwy itp.)

C. Zabawa ze śpiewem Tak się zachmurzyło”

Kartki kalka

6.

Lepimy bałwana

A. Historyjka obrazkowa Bałwanek – ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin