grupa_3_4_latkow.pdf
(
11037 KB
)
Pobierz
601206289 UNPDF
WRZESIE
Ń
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
I.
POZNAJEMY SIEBIE I OTOCZENIE.
II.
BEZPIECZNIE SI
Ę
BAWIMY.
III.DROGA DO PZEDSZKOLA.
IV.WITAMY JESIE
Ń
.
CELE GŁÓWNE:
- integracja grupy: bli
ż
sze poznanie kole
ż
anek i kolegów z grupy, zapoznanie si
ę
z
imionami oraz szerzenie si
ę
tolerancji w
ś
ród dzieci
- zdobywanie przez dzieci umiej
ę
tno
ś
ci samoobsługi oraz dbania o własn
ą
higien
ę
- zach
ę
canie do bezpiecznej zabawy: wdra
ż
anie dzieci do dbania o własne bezpiecze
ń
stwo
- rozpoznawanie i nazywanie owoców rosn
ą
cych w Polsce, zrozumienie znaczenia
spo
ż
ywania owoców dla zdrowia
- poznanie wybranych warzyw
I.
Poznajemy siebie i otoczenie.
1.
dzie
ń
: „Witajcie przyjaciele”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
-
zna imiona kole
ż
anek i kolegów z grupy
-
zapoznaje si
ę
z sal
ą
oraz nowymi zabawkami
ZREALIZOWANIE:
- wspólne przedstawianie si
ę
dzieci, zabawy integruj
ą
ce.
- obserwacja oraz zapoznanie si
ę
z now
ą
sal
ą
i zabawkami znajduj
ą
cymi si
ę
w niej.
2.
dzie
ń
: „Zwiedzamy przedszkole”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- zna zwroty grzeczno
ś
ciowe
- zapoznaje si
ę
z pomieszczeniami znajduj
ą
cymi si
ę
w przedszkolu
- wie jak nale
ż
y zachowywa
ć
si
ę
w ka
ż
dym z pomieszcze
ń
przedszkola
- wie do czego słu
ż
y ka
ż
de z pomieszcze
ń
przedszkolnych.
ZREALIZOWANIE:
- zabawa integruj
ą
ca „Balonik”
- poznawanie takich zwrotów grzeczno
ś
ciowych jak: dzie
ń
dobry, dowidzenia,
przepraszam, prosz
ę
i dzi
ę
kuj
ę
- zwiedzanie przedszkola, zapoznanie si
ę
z pomieszczeniami znajduj
ą
cymi si
ę
w
przedszkolu.
- omówienie z dzie
ć
mi sposobu zachowywania si
ę
w poszczególnych pomieszczeniach
oraz wyja
ś
nienie do czego one słu
żą
- wykonanie prac na temat dowolny za pomoc
ą
kredek
3.
dzie
ń
„Bezpieczna zabawa”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- potrafi bezpiecznie bawi
ć
si
ę
- zna figur
ę
geometryczn
ą
- koło
ZREALIZOWANIE:
- zabawa integracyjna „Ugi bugi”.
- omówienie z dzie
ć
mi zasad bezpiecznej zabawy
- zabawy przy piosence: „Zabawmy si
ę
wesoło”.
- wypowiadanie si
ę
dzieci na temat ulubionej zabawki.
- wspólne zabawy na placu zabaw.
- zabawy dowolne w wybranych k
ą
cikach.
4.
dzie
ń
„W czym jeste
ś
my podobni”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- okre
ś
la wybrane cechy wygl
ą
du postaci
- potrafi wymieni
ć
i wskaza
ć
wybrane cz
ęś
ci ciała
- potrafi wskaza
ć
podobie
ń
stwa i ró
ż
nice wyst
ę
puj
ą
ce w wygl
ą
dzie rówie
ś
ników
ZREALIZOWANIE:
- zabawa ruchowa „Gawron”
- wskazywanie przez dzieci postaci maj
ą
cych okre
ś
lone cechy wygl
ą
du oraz ich
podobie
ń
stw i ró
ż
nic.
- zabawa ruchowa „Głowa - ramiona”.
- poznanie własnego ciała poprzez
ć
wiczenia polegaj
ą
ce na obrysowywaniu swojej dłoni
za pomoc
ą
flamastrów.
- wskazywanie i nazywanie wymienionych cz
ęś
ci ciała.
- zabawa ruchowa z wymawianiem cz
ęś
ci ciała.
- swobodna rozmowa na temat ró
ż
nic i podobie
ń
stw w wygl
ą
dzie kolegów i kole
ż
anek
- zabawy na placu przedszkolnym.
5.
dzie
ń
: „Poj
ę
cia : mały i du
ż
y”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
-
umie układa
ć
z klocków geometrycznych ró
ż
ne kompozycje
-
umie odró
ż
ni
ć
poj
ę
cia „mały” i „du
ż
y”
ZREALIZOWANIE:
-
zabawa pt. „Stary nied
ź
wied
ź
”
-
przypomnienie sobie imion rówie
ś
ników
-
rozwijanie tolerancji, ocenianie innych osób po charakterze a nie po wygl
ą
dzie
-
wskazywanie dwóch przedmiotów i okre
ś
lenie, który z nich jest wi
ę
kszy, a który
mniejszy
-
zabawy na placu przedszkolnym
-
zabawy z piłk
ą
„Zgadnij jak mam na imi
ę
”
-
zabawa twórcza: „Wyobra
ź
sobie”.
-
zabawy swobodne zorganizowane przez dzieci.
II.
BEZPIECZNIE SI
Ę
BAWIMY.
1.
„Jak bawi
ć
si
ę
bezpiecznie?”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- samodzielnie i bezpiecznie organizuje sobie zabaw
ę
w przedszkolu
- przestrzega zasad bezpiecze
ń
stwa podczas zabaw
REALIZACJA:
-
swobodne rozmowy na temat pobytu dzieci w przedszkolu.
-
omówienie z dzie
ć
mi zasad korzystania z ró
ż
nych zabawek obowi
ą
zuj
ą
cych w
przedszkolu.
-
zach
ę
canie do samodzielnego organizowania sobie wolnego czasu.
-
zabawa ruchowa rozci
ą
gaj
ą
ca mi
ęś
nie twarzy i kształtuj
ą
ca postaw
ę
ciała „Smutne
dziecko – wesołe dziecko”.
-
przestrzeganie zasad bezpiecze
ń
stwa podczas wspólnych zabaw.
-
zabawa „Nie wolno si
ę
ś
mia
ć
”.
-
zabawy na placu przedszkolnym.
2.
dzie
ń
: „Nazywamy nasze emocje”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
-
potrafi porusza
ć
si
ę
rytmicznie przy muzyce
-
potrafi wyrazi
ć
oraz rozpozna
ć
ró
ż
ne emocje
-
potrafi współdziała
ć
w grupie
-
umie dzieli
ć
si
ę
zabawkami
ZREALIZOWANIE:
Plik z chomika:
munieklatek
Inne pliki z tego folderu:
LISTOPAD(1).doc
(222 KB)
Plan_marzec_krasnale.doc
(298 KB)
grupa_3_4_latkow.pdf
(11037 KB)
Plan pracy MARZEC.doc
(101 KB)
PLAN PRACY NA MIESIĄC MARZEC GRUPA IA.doc
(52 KB)
Inne foldery tego chomika:
4-latki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin