grupa_3_4_latkow.pdf

(11037 KB) Pobierz
601206289 UNPDF
WRZESIE Ń
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
I. POZNAJEMY SIEBIE I OTOCZENIE.
II. BEZPIECZNIE SI Ę BAWIMY.
III.DROGA DO PZEDSZKOLA.
IV.WITAMY JESIE Ń .
CELE GŁÓWNE:
- integracja grupy: bli ż sze poznanie kole ż anek i kolegów z grupy, zapoznanie si ę z
imionami oraz szerzenie si ę tolerancji w ś ród dzieci
- zdobywanie przez dzieci umiej ę tno ś ci samoobsługi oraz dbania o własn ą higien ę
- zach ę canie do bezpiecznej zabawy: wdra ż anie dzieci do dbania o własne bezpiecze ń stwo
- rozpoznawanie i nazywanie owoców rosn ą cych w Polsce, zrozumienie znaczenia
spo ż ywania owoców dla zdrowia
- poznanie wybranych warzyw
I. Poznajemy siebie i otoczenie.
1. dzie ń : „Witajcie przyjaciele”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- zna imiona kole ż anek i kolegów z grupy
- zapoznaje si ę z sal ą oraz nowymi zabawkami
ZREALIZOWANIE:
- wspólne przedstawianie si ę dzieci, zabawy integruj ą ce.
- obserwacja oraz zapoznanie si ę z now ą sal ą i zabawkami znajduj ą cymi si ę w niej.
2. dzie ń : „Zwiedzamy przedszkole”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- zna zwroty grzeczno ś ciowe
- zapoznaje si ę z pomieszczeniami znajduj ą cymi si ę w przedszkolu
- wie jak nale ż y zachowywa ć si ę w ka ż dym z pomieszcze ń przedszkola
- wie do czego słu ż y ka ż de z pomieszcze ń przedszkolnych.
ZREALIZOWANIE:
- zabawa integruj ą ca „Balonik”
- poznawanie takich zwrotów grzeczno ś ciowych jak: dzie ń dobry, dowidzenia,
przepraszam, prosz ę i dzi ę kuj ę
- zwiedzanie przedszkola, zapoznanie si ę z pomieszczeniami znajduj ą cymi si ę w
przedszkolu.
- omówienie z dzie ć mi sposobu zachowywania si ę w poszczególnych pomieszczeniach
oraz wyja ś nienie do czego one słu żą
- wykonanie prac na temat dowolny za pomoc ą kredek
3. dzie ń „Bezpieczna zabawa”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- potrafi bezpiecznie bawi ć si ę
- zna figur ę geometryczn ą - koło
ZREALIZOWANIE:
- zabawa integracyjna „Ugi bugi”.
- omówienie z dzie ć mi zasad bezpiecznej zabawy
- zabawy przy piosence: „Zabawmy si ę wesoło”.
- wypowiadanie si ę dzieci na temat ulubionej zabawki.
- wspólne zabawy na placu zabaw.
- zabawy dowolne w wybranych k ą cikach.
4. dzie ń „W czym jeste ś my podobni”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- okre ś la wybrane cechy wygl ą du postaci
- potrafi wymieni ć i wskaza ć wybrane cz ęś ci ciała
- potrafi wskaza ć podobie ń stwa i ró ż nice wyst ę puj ą ce w wygl ą dzie rówie ś ników
ZREALIZOWANIE:
- zabawa ruchowa „Gawron”
- wskazywanie przez dzieci postaci maj ą cych okre ś lone cechy wygl ą du oraz ich
podobie ń stw i ró ż nic.
- zabawa ruchowa „Głowa - ramiona”.
- poznanie własnego ciała poprzez ć wiczenia polegaj ą ce na obrysowywaniu swojej dłoni
za pomoc ą flamastrów.
- wskazywanie i nazywanie wymienionych cz ęś ci ciała.
- zabawa ruchowa z wymawianiem cz ęś ci ciała.
- swobodna rozmowa na temat ró ż nic i podobie ń stw w wygl ą dzie kolegów i kole ż anek
- zabawy na placu przedszkolnym.
5. dzie ń : „Poj ę cia : mały i du ż y”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- umie układa ć z klocków geometrycznych ró ż ne kompozycje
- umie odró ż ni ć poj ę cia „mały” i „du ż y”
ZREALIZOWANIE:
- zabawa pt. „Stary nied ź wied ź
- przypomnienie sobie imion rówie ś ników
- rozwijanie tolerancji, ocenianie innych osób po charakterze a nie po wygl ą dzie
- wskazywanie dwóch przedmiotów i okre ś lenie, który z nich jest wi ę kszy, a który
mniejszy
- zabawy na placu przedszkolnym
- zabawy z piłk ą „Zgadnij jak mam na imi ę
- zabawa twórcza: „Wyobra ź sobie”.
- zabawy swobodne zorganizowane przez dzieci.
II. BEZPIECZNIE SI Ę BAWIMY.
1. „Jak bawi ć si ę bezpiecznie?”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- samodzielnie i bezpiecznie organizuje sobie zabaw ę w przedszkolu
- przestrzega zasad bezpiecze ń stwa podczas zabaw
REALIZACJA:
- swobodne rozmowy na temat pobytu dzieci w przedszkolu.
- omówienie z dzie ć mi zasad korzystania z ró ż nych zabawek obowi ą zuj ą cych w
przedszkolu.
- zach ę canie do samodzielnego organizowania sobie wolnego czasu.
- zabawa ruchowa rozci ą gaj ą ca mi ęś nie twarzy i kształtuj ą ca postaw ę ciała „Smutne
dziecko – wesołe dziecko”.
- przestrzeganie zasad bezpiecze ń stwa podczas wspólnych zabaw.
- zabawa „Nie wolno si ę ś mia ć ”.
- zabawy na placu przedszkolnym.
2. dzie ń : „Nazywamy nasze emocje”
CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- potrafi porusza ć si ę rytmicznie przy muzyce
- potrafi wyrazi ć oraz rozpozna ć ż ne emocje
- potrafi współdziała ć w grupie
- umie dzieli ć si ę zabawkami
ZREALIZOWANIE:
Zgłoś jeśli naruszono regulamin