kwiecien 2010.doc

(106 KB) Pobierz

 

 

 

                                                 Kwiecień  2010

 

            Ośrodki zainteresowań                                           

 

1.    Wielkanocne tradycje

2.   W wiejskiej zagrodzie

3.   Wiosna w ogrodzie

4.    Przedszkolak ekologiem – Dzień Ziemi.

5.   Przylot ptaków – bociany

 

                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                          Wielkanocne tradycje

                                             29.03.- 03.04.2010r.

 

 

1.(15/3 /  ) „Nadchodzi Wielkanoc” – zapoznanie ze zwyczajem i tradycjami wielkanocnymi

·  umie wypowiadać się w prostej formie zadaniowej

·  zna zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi

 

2.( 8) „Piosenka wielkanocna”- osłuchanie

i nauka piosenki

·         śpiewa poznaną piosenkę,

 

3. ( 4/3  )„Przygoda wielkanocna” – historyjka obrazkowa

·         rozumie związki przyczynowo – skutkowe

·         cierpliwie czeka na swoją kolej wypowiedzi

 

4.( 9  )Kolorowe jajka” – różne sposoby ozdabiania i wykonywanie wielkanocnych pisanek.

·         starannie i precyzyjnie ozdabia pisanki według własnego pomysłu

 

5. ( 5 /6 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą twórczą W. Sherborne – kształcenie umiejętności dzielenia przestrzeni

·         potrafi nawiązać kontakt z innymi

 

 

 

Ø      ( 9   )„Świąteczne kartki” – wycinanie elementów ze starych kartek świątecznych, komponowanie swoich pomysłów, rozwijanie wyobraźni

 

Ø      14  ) „Jak pokolorować pisankę” – ćw koordynacji wzrokowo - -ruchowej, kolorowanie jajek odpowiednimi kolorami

 

Ø      3  )Prima aprilis – słuchanie i nauka wiersza B. Grabowskiej

 

Ø      ( 3 /12  )Ćwiczenie narządów artykulacyjnych – rozpoznawanie i naśladowanie głosów zwierząt „baranek, kura, kogut, kurczątka) ćwiczenie warg, języka

 

Ø      ( 3/14/15 ) „Wielkanocne zagadki” – rozwiązywanie zagadek i próby ich układania, ćw logicznego myślenia i skupiania uwagi.

 

Ø      14/3  ) Wielkanocna bajeczka” – słuchanie opowiadania A. Galicy

 

Ø      (8 )Słuchanie piosenek o wiośnie

 

Ø      (   2  )Zabiegi , higieniczno sanitarne

 

Ø      (6/11 )Spacery w okolicy przedszkola – obserwacja przyrody

      ( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5, 6 )   Zabawy ruchowe


• „Imię do imienia” – zab. z wykorzystaniem piłki
• „Kto ma to co ja?” – zab. z elem. Orient. Porz.
• „Dzieci na spacer-dzieci do domu”- zab. z elem. Orient.porz.

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                 W wiejskiej zagrodzie

                                          06.04.- 09.04.2010r.

 

1.( 12/14  ) Zwierzęta z wiejskiego podwórka – zagadki słowne i słuchowe

·         rozpoznaje wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka

 

2. ( 13/3  ) „ Co dają nam zwierzęta” – określanie roli zwierząt w życiu człowieka.

·         wie co dają nam zwierzęta

 

3. (5/6   ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony met. zadaniową wg K. Wlaźnik.

·         wykonuje ćw. zademonstrowane przez nauczycielkę,

 

4.( 9  ) „Moje ulubione zwierzątko” -praca plastyczna

 

·         projektuje swoją pracę

 

 

 

 

Ø      (  9 )Odszukiwanie zwierząt na rysunku, nazywanie ich kolorowanie;

Ø      3/14    )Ćwiczenia słuchowe. Podział na sylaby nazw zwierząt,

Ø      ( 1/10 ).Lepienie z plasteliny wybranych zwierząt mieszkających na wiejskim podwórku ćw spr manualnej i wyobraźni.

Ø      ( 1/4 )Gry i zabawy stolikowe z kostką i pionkami, poznanie zasad gry ćw umiejętności przeliczania oczek na kostce.

Ø      ( 12 ).Zabawa dydaktyczna „Czy to są moi rodzice” – odszukiwanie obrazków młodych zwierząt i przyklejanie ich obok „rodziców”.

Ø      ( 3 ).Ćwiczenie narządów artykulacyjnych – rozpoznawanie i naśladowanie głosów zwierząt „baranek, kura, kogut, kurczątka) ćwiczenie warg, języka, podniebienia miękkiego).

Ø      (13 ).”Ile dziś nas jest” – przeliczanie dzieci w przedszkolu.

Ø      ( 12 /3 ).Zabawa dydaktyczna „O, którym zwierzęciu mówią” – ćwiczenie w mówieniu, kojarzenie opisu słownego z konkretnych zwierzątkiem.

  ( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5, 6 )   Zabawy ruchowe

„Na wiejskim podwórku” -naśladowcza

 

„ Bocian i żaba” orien – porządkowa

 

„Motyle” z el biegu 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                               Wiosna w ogrodzie

                                          12.04.- 16.04.2010r.

 

1.( 13 ) Zabawy matematyczne: rozwijanie

   zdolności do przyjmowania własnego punktu 

   widzenia.- wg koncepcji p. Gruszczyk Kolczyńskiej

·         różnicuje kierunki: do przodu, do tyłu, w góre w dół

·         rozumie znaczenie wyrażeń „ na, pod, za, obok,.                                           

 

2.( 8 )„W naszym ogródeczku” – osłuchanie i nauka piosenki. Kształcenie słuchu i pamięci muzycznej

·        dz. samodzielnie umie zaśpiewać piosenkę;

 

3.( 11/12   ) „Wiosenne prace w ogrodzie”zapoznanie w oparciu o ilustracje z kolejnymi etapami prac w ogrodzie.

·         dz. opowiada o pracach w ogrodzie i wie jakie narzędzia trzeba użyć.

 

4.(3/12) „Mały żółty tulipanek i jego goście”- słuchanie opowiadania wg M. Różyckiej” Poznanie  budowy tulipana (cebulka, łodyga, liście, kwiat).

·         zna budowę tulipana

 

5..(  8 )„Wiosenny tulipan” –wykonani pracy plastycznej rozwijanie umiejętności plastycznych

·         potrafi wykonać pracę plastyczną, zadbać o jej estetyczny wygląd

 

Ø      ( 4   )Zabawy konstrukcyjne w grupach – wyrabianie umiej planowania pracy i umiej komunikowania się podczas budowania

 

Ø      ( 2,3) Zabiegi , higieniczno sanitarne – prawidłowo wykonuje podstawowe czynności higieniczne (podciąga rękawy, dokładnie myje ręce)

 

Ø      ( 7 ;  1) Zabawy w kącikach tematycznych –, podejmowanie prostych zabaw tematycznych zgodna zabawa w zespole

 

 

Ø      10  )Układanie puzzli wg wyboru i możliwości indywidualnych, ćw analizy i syntezy wzrokowej.

 

Ø      (   14 ).Łączenie rysunków kwiatów z wazonem, dorysowanie listków, kolorowanie

 

Ø      ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin