BEZPŁATNE WARSZTATY DLA RODZICÓW!!
1.
,, JAK BYĆ STANOWCZYM, SKUTECZNYM I WSPIERAJĄCYM RODZICEM”
Cele:
1. Poprawa efektywności, jakości relacji i przyjaznej współpracy pomiędzy rodzicami a dziećmi, nauczycielami i rówieśnikami, aby stały się bliższe, cieplejsze i satysfakcjonujące; 2. Podzielenie się swoimi doświadczeniami i skorzystanie z doświadczeń innych rodziców w grupie; 3. Zrozumienie siebie i własnych dzieci w różnych okresach rozwoju; 4. Poznanie i przetrenowanie na sobie zachowań prowadzących do współdziałania, co wymaga od rodzica m.in.:- umiejętnego stawiania granic;- aktywnego słuchania;- umiejętnego zadawania pytań, doprecyzowania wypowiedzi;- wyrażania próśb i oczekiwań;- udzielania i przyjmowania krytyki;- radzenia sobie z gniewem;- wspierania i zachęcania dziecka do rozwoju;- rozpoznawania i wyrażania emocji;- umiejętnego rozwiązywania konfliktów.
Tematyka:
1. Jak reagować na nieakceptowane zachowanie dziecka?
2. W jaki sposób prawidłowo przekazać dziecku informację zwrotną, pozytywną i negatywną?3. Jak umiejętnie wyznaczać obowiązki i oczekiwania? 4. Scenki sytuacyjne: praca na realnych, trudnych sytuacjach w kontakcie z dzieckiem 5. Kiedy pochwała bywa szkodliwa- zasady i granice stosowania tej miłej metody w motywowaniu
6. W jaki sposób udzielać pochwał i zachęcać dziecko do działania?
-ćwiczenia i wskazówki do wykorzystania
Informacje dodatkowe:
W zależności od ilości uczestników, oczekiwań i potrzeb rodziców, dodatkowo, krótko wprowadzamy procedury :
- Udzielania konstruktywnej krytyki;
- Radzenia sobie z krytyką słuszną i niesłuszną;
- Wskazówki praktyczne do wykorzystania w radzeniu sobie w sytuacjach trudnych.
2.
„ W JAKI SPOSÓB POMAGAĆ DZIECKU W NAUCE W TRUDNYM OKRESIE ADAPTACJI DO NOWYCH WARUNKÓW SZKOLNYCH (szczególnie dotyczy rodziców dzieci przechodzących z klas 3 do 4 i 6 do gimnazjum)”
Cele i korzyści:
1.Poznanie metod wspomagających proces uczenia się dziecka;2. Poznanie sposobów motywowania dziecka do systematycznej nauki i wspieranie pożytecznych nawyków uczenia się dziecka;3. Poprawa efektywności, jakości relacji i przyjaznej współpracy pomiędzy rodzicami a dziećmi, nauczycielami i rówieśnikami, aby stały się bliższe, cieplejsze i bardziej satysfakcjonujące; 4. Podzielenie się swoimi doświadczeniami i skorzystanie z doświadczeń innych rodziców w grupie; 5. Zrozumienie siebie i własnych dzieci w różnych okresach rozwoju; 6. Rozwój umiejętności rodzicielskich prowadzących do zrozumienia, współdziałania, wspierania oraz zachęcania dziecka do rozwoju; 7. Uświadomienie uczestnikom roli poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz dodatkowych zajęć szkolnych;
Program:
1.W jaki sposób pomóc dziecku radzić sobie w trudnym okresie adaptacji do nowych warunków szkolnych?; 2. Wpływ stresu na uwagę, pamięć i koncentrację; 3. Stres: przyczyny i objawy: na poziomie ciała, myśli, emocji i zachowań;4. Wskazówki do wykorzystania nt. organizacji: czasu nauki, powtórek, przerw w uczeniu się, (krzywa uczenia się), ćwiczenie sprawdzające pojemność pamięci itp.;5. Wprowadzenie do tematyki: metody wspomagające szybkie i efektywne uczenie się; 6. Dyskusja na forum: „co pomaga w nauce?”– techniki pamięciowe wspierające efektywne uczenie się oraz bariery w uczeniu się- zjawisko samo utrudniania;6. W jaki sposób wspomagać dziecko w nauce w zależności od wzorca uczenia się?;- rola zmysłów w procesie uczenia się (Test predyspozycji); 7. Omówienie 4 strategii uczenia się: wzrokowa, słuchowa, czytano- pisana oraz kinestetyczna- wskazówki do pracy z dziećmi; 8. Techniki zapamiętywania: mapy myśli, metoda skojarzeń, haków itd.;Scenki sytuacyjne: praca na realnych, trudnych sytuacjach w kontakcie z dzieckiem;
9. Kiedy pochwała bywa szkodliwa- zasady i granice stosowania tej miłej metody w motywowaniu; 10. W jaki sposób udzielać pochwał i zachęcać dziecko do działania? - ćwiczenia i wskazówki do wykorzystania; 11. Podsumowanie warsztatu;
TERMIN: czwartek, 2 czerwca (dzień zebrania dla klas 4-6); godz. 18.30-20.30
ZAPISY: Agata Łażewska; email: a.lazewska@gmail.com lub 502 18 44 92
roxanchan