MIESIĄC MAJ
XXXIII TYDZIEŃ Wiosenny deszczyk
Dzień tygodnia
Temat zajęć
Inne działania podejmowane z dziećmi
Pakiet „Zanim będę uczniem. Wiem więcej”
Dzień 1
1. Wiersz G. Szadkowskiej Kropla wody. Rozmowa inspirowana utworem. Układanie dłuższych wypowiedzi.
2. Zabawa matematyczna „Okno w kroplach deszczu”.
· Zabawa ruchowa „Samodzielniak”.
· Zabawa słowna z elementem twórczości „Kropelkowo”.
· Ćwiczenia poranne: zestaw XXXIII wg K Wlaźnik.
· Ruch twórczy „Kropelki”.
· Zabawy ruchowe: zestaw XVI wg K. Wlaźnik.
· Zabawy na powietrzu na sprzęcie ogrodowym – zabawa bieżna „Omiń przeszkodę”.
· Zabawa słowna „Moja ulubiona zabawa”.
· Zabawa ruchowa „Kropelki”.
„Karty pracy cz. 3” s. 11, Woda.
Dzień 2
1. Praca plastyczna „Wędrujące krople”.
2. Słuchanie piosenki „Kropelka” sł. J. Kulmowa, muz. J. Szajna-Lewandowska Zabawy rytmiczno-koordynacyjne przygotowujące do pisania.
· Zabawy w kąciku badawczym z wykorzystaniem małych pojemników, menzurek.
· Ćwiczenia poranne: zestaw XXXIII wg K. Wlaźnik.
· Zabawa powitalna „Wędrówka po lesie”.
· Sobotnia Góra R. Zmorskiego – układanie ilustracji według chronologii wydarzeń.
· „Dzbany żywej wody” – zabawy matematyczne.
· Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XVII wg K. Wlaźnik.
· Zabawa dydaktyczna „Kropelki takie i owakie” wg A. Góreckiej.
„Wycinanki” s. 63, A deszcz pada, pada...
Dzień 3
1. Wiersz G. Szadkowskiej Kolory tęczy – rozmowa w oparciu o własne doświadczenia.
2. Praca plastyczna w grupach „Tęczowa sukienka Pani Wiosny”.
· „Zabawy w rytmy” – odtwarzanie w układzie przestrzennym rytmów.
· Zabawa „Podaj mi kropelkę” wg G. Szadkowskiej w oparciu o założenia C. Orffa.
· Prace w ogrodzie przedszkolnym – sadzenie wiosennych kwiatów.
· Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Pieski na spacerze”.
· Zabawa doskonaląca proces liczenia „Matematyczne drogi”.
„Ćwiczenia matematyczne” s. 39, Na łące.
Dzień 4
1. Zabawa matematyczna „Posłuchaj i naklej”.
2. Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XVII wg K. Wlaźnik.
· Zabawy dowolne z niewielkim udziałem N. wg pomysłów dzieci.
· Techniki twórcze – tworzenie porównań.
· Słuchanie wiersza Kwitnące parasole P. Łosowskiego.
· Zabawa ruchowa „Łąka pełna parasoli”.
· Praca plastyczna „Drzewo z kolorowych parasoli”.
· Zabawa rozwijająca małą motorykę na powietrzu: „Wyklepywanka”, rysowanie patykiem na ziemi.
· Zabawy ruchowe metodą R. Labana.
„Karty pracy cz. 3” s. 10. Wiosenny deszczyk;
„Ćwiczenia matematyczne” s. 38, Wiosenny deszczyk.
Dzień 5
1. Rozwijanie zasobu słownictwa „Czysta woda zdrowia doda” – lista atrybutów.
2. „Największe rzeki w Polsce” – poszerzanie wiadomości o rzekach Polsce z wykorzystaniem mapy.
· Słuchanie wiersza G. Koby Rzeczka – wzmacnianie świadomości dotyczącej ochrony środowiska.
· Ćwiczenia graficzne „Zaznacz rzeki”.
· Zabawy ruchowe; zestaw XVI wg K. Wlaźnik.
· Zabawy na powietrzu – dowolne wykorzystanie piłek, skakanek, gum do skakania.
· „Majowe pejzaże” – rysowanie kolorową kredą na chodniku.
· Zabawa ruchowa „Majowy deszczyk i kałuże”.
· „Majowe kwiaty” – lepienie z plasteliny.
„Karty pracy cz. 3” s. 12, Na łące.
XXXIV TYDZIEŃ Na łące
flek