09. ZBUWW-rozkład-maj.docx

(46 KB) Pobierz

MIESIĄC MAJ

XXXIII TYDZIEŃ Wiosenny deszczyk

 

Dzień tygodnia

Temat zajęć

Inne działania podejmowane z dziećmi

Pakiet Zanim będę uczniem. Wiem więcej

Dzień 1

1. Wiersz G. Szadkowskiej Kropla wody. Rozmowa inspirowana utworem. Układanie dłuższych wypowiedzi.

2. Zabawa matematyczna „Okno w kroplach deszczu”.

·         Zabawa ruchowa „Samodzielniak.

·         Zabawa słowna z elementem twórczości „Kropelkowo”.

·         Ćwiczenia poranne: zestaw XXXIII wg K Wlaźnik.

·         Ruch twórczy „Kropelki”.

·         Zabawy ruchowe: zestaw XVI wg K. Wlaźnik.

·         Zabawy na powietrzu na sprzęcie ogrodowym – zabawa bieżna Omiń przeszkodę”.

·         Zabawa słowna Moja ulubiona zabawa”.

·         Zabawa ruchowa „Kropelki”.

„Karty pracy cz. 3” s. 11, Woda.

Dzień 2

1. Praca plastyczna „Wędrujące krople”.

2. Słuchanie piosenki „Kropelka” sł. J. Kulmowa, muz. J. Szajna-Lewandowska Zabawy rytmiczno-koordynacyjne przygotowujące do pisania.

·         Zabawy w kąciku badawczym z wykorzystaniem małych pojemników, menzurek.

·         Ćwiczenia poranne: zestaw XXXIII wg K. Wlaźnik.

·         Zabawa powitalna Wędrówka po lesie”.

·         Sobotnia Góra R. Zmorskiego – układanie ilustracji według chronologii wydarzeń.

·         Dzbany żywej wody” – zabawy matematyczne.

·         Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XVII wg K. Wlaźnik.

·         Zabawa dydaktyczna Kropelki takie i owakie” wg A. Góreckiej.

Wycinanki s. 63, A deszcz pada, pada...

Dzień 3

1. Wiersz G. Szadkowskiej Kolory tęczy rozmowa w oparciu o własne doświadczenia.

2. Praca plastyczna w grupach „Tęczowa sukienka Pani Wiosny”.

·         Zabawy w rytmy” – odtwarzanie w układzie przestrzennym rytmów.

·         Ćwiczenia poranne: zestaw XXXIII wg K. Wlaźnik.

·         Zabawa Podaj mi kropelkę” wg G. Szadkowskiej w oparciu o założenia C. Orffa.

·         Zabawy ruchowe: zestaw XVI wg K. Wlaźnik.

·         Prace w ogrodzie przedszkolnym sadzenie wiosennych kwiatów.

·         Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Pieski na spacerze”.

·         Zabawa doskonaląca proces liczenia Matematyczne drogi”.

„Ćwiczenia matematyczne s. 39, Na łące.

Dzień 4

1. Zabawa matematyczna Posłuchaj i naklej”.

2. Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XVII wg K. Wlaźnik.

·         Zabawy dowolne z niewielkim udziałem N. wg pomysłów dzieci.

·         Ćwiczenia poranne: zestaw XXXIII wg K. Wlaźnik.

·         Techniki twórcze – tworzenie porównań.

·         Słuchanie wiersza Kwitnące parasole P. Łosowskiego.

·         Zabawa ruchowa Łąka pełna parasoli”.

·         Praca plastyczna Drzewo z kolorowych parasoli”.

·         Zabawa rozwijająca małą motorykę na powietrzu: „Wyklepywanka”, rysowanie patykiem na ziemi.

·         Zabawy ruchowe metodą R. Labana.

Karty pracy cz. 3 s. 10. Wiosenny deszczyk;

Ćwiczenia matematyczne s. 38, Wiosenny deszczyk.

Dzień 5

1. Rozwijanie zasobu słownictwa Czysta woda zdrowia doda” – lista atrybutów.

2. Największe rzeki w Polsce poszerzanie wiadomości o rzekach Polsce z wykorzystaniem mapy.

·         Ćwiczenia poranne: zestaw XXXIII wg K. Wlaźnik.

·         Słuchanie wiersza G. Koby Rzeczka wzmacnianie świadomości dotyczącej ochrony środowiska.

·         Ćwiczenia graficzne Zaznacz rzeki”.

·         Zabawy ruchowe; zestaw XVI wg K. Wlaźnik.

·         Zabawy na powietrzu dowolne wykorzystanie piłek, skakanek, gum do skakania.

·         Majowe pejzaże” – rysowanie kolorową kredą na chodniku.

·         Zabawa ruchowa Majowy deszczyk i kałuże”.

·         Majowe kwiaty” – lepienie z plasteliny.

Karty pracy cz. 3” s. 12, Na łące.

 

 

 

 

 

XXXIV TYDZIEŃ Na łące

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin