Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy przedszkola. ( § 8 ust. 2 pkt.1 )
Lp.
Zadania i działania podejmowane przez nauczyciela
Formy realizacji
Termin realizacji
Sposób dokumentowania
1.
Opracowanie procedur zapewniających jakość pracy Przedszkola.
· Udział w pracach zespołu zadaniowego w obszarze: „Wewnętrzny system mierzenia jakości pracy przedszkola”.
· Prowadzenie diagnozy umiejętności dzieci
- sporządzenie kart diagnostycznych
- diagnozowanie dzieci
- opracowanie ewaluacji
· Opracowanie zadań edukacyjnych do pracy opiekuńczo-wychowawczej i dydaktycznej na rok 2006/2007.
2005/2006
Cały okres stażu
Dokumenty
Arkusze diagnostyczne, ewaluacja.
Program Rozwoju na rok 2006/2007
2.
Doskonalenie własnego warsztatu pracy.
· Udział w kursach, warsztatach, konferencjach metodycznych z godnie z potrzebami i zainteresowaniami – efekty wykorzystania
· Samokształcenie w zakresie pedagogiki przedszkolnej, psychologii dziecka, metodyki (literatura, czasopisma pedagogiczne, Internet)
· Opracowywanie scenariuszy zajęć i uroczystości przedszkolnych, indywidualnych kart pracy.
· Przygotowywanie pomocy dydaktycznych
· Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielkami
Dokumentacja
Rejestr pozycji.
Scenariusze, karty
3.
Podjęcie działań mających na celu spójność oddziaływań wychowawczych i edukacyjnych Przedszkola i Rodziców.
· Opracowanie Planu współpracy z rodzicami.
· Organizowanie zebrań grupowych
· Spotkania w „dzień otwarty” – rozmowy indywidualne
· Prezentacja zadań edukacyjnych, oraz innych informacji na tablicy grupowej.
· Prezentowanie prac dzieci.
· Organizowanie spotkań ze specjalistami: psycholog, logopeda, lekarz.( inne według potrzeb i propozycji rodziców)
· Prowadzenie zajęć integracyjnych
· Prowadzenie zajęć otwartych z rodzicami i dla rodziców.
· Organizowanie uroczystości przedszkolnych z udziałem rodziców (Dzień Babci, Spotkania Świąteczne, Święto Rodziny, zakończenie roku szkolnego
dzieci sześcioletnich.)
· Współorganizacja wycieczek, pomoc ze strony rodziców w opiece w czasie wyjść poza tren placówki.
Cały okres stażu.
Plan.
Protokoły z zebrań.
Wpisy w dzienniku.
Scenariusze.
Karty wycieczek, zapis w dzienniku.
4.
Podjęcie działań na rzecz ceremonii nadania placówce imienia Wandy Chotomskiej.
· Przybliżenie dzieciom postaci W. Chotomskiej, oraz zapoznanie dzieci z jej twórczością. ( Wiersze, piosenki)
· Przygotowanie wspólnie z dziećmi programu artystycznego na uroczystość nadania imienia.
· Przygotowanie dekoracji wspólnie z innymi nauczycielkami.
IX – XII 2005
Teksty literackie
Zapisy w dzienniku
5.
Podjęcie działań na rzecz promocji Przedszkola w środowisku.
· Przygotowanie dzieci do udziału w imprezach organizowanych poza placówką:
- Ursynowski Przegląd Twórczości Dziecięcej
- Mistrzostwa Przedszkolaków o „Puchar Wielkiego Ursynowskiego Misia”.
- konkursy plastyczne
- konkurs literacki
- inne
· Współudział w przygotowani Festynu Rodzinnego pod hasłem „Teraz Polska”.
Poświadczenia
6.
Podjecie działań mających na celu uczestnictwo dzieci w różnych formach kultury.
· Organizacja wyjść do:
- teatru
- kina
- muzeum
- Domu Kultury
Karty wyjść.
7.
Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
· Przygotowanie materiałów tematycznych na posiedzenia szkoleniowe – warsztaty.
- „Rozwój moralno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym”.
- kolejne tematy wg. potrzeb.
Protokoły
8.
elka62