Zabawy w krainie misiów.doc

(26 KB) Pobierz
„ Zabawy w krainie Misiów”

„ Zabawy w krainie Misiów”.

Cel operacyjny:

Dziecko:

· rozwinie twórczą aktywność muzyczną poprzez rytmizowanie tekstu,

· rozpozna i nazwie misia.

Metody:

· elementy Pedagogiki Zabawy;

· elementy M.Sherborne;

· zadań otwartych do realizacji.

Rodzaj aktywności:

· muzyczna;

· ruchowa;

· plastyczna.

PRZEBIEG:

1. POWITANIE:

Część wstępna Pacynka – „Patrzcie, patrzcie co się dzieje,

tyle gości mamy,

cała grupa nasza i wszystkie panie”.

Nauczycielka: Jak zawsze powitamy się piosenką i w ten sposób powitamy wszystkich naszych gości.

Powitanie w kręgu piosenką: „Witamy...”

Witamy, witamy, witamy was

Witamy Julkę, witamy Zuzię Witamy, witamy, witamy was Nauczycielka: Teraz czeka was wielka niespodzianka.

Na salę wnoszona jest wielka paczka, do której przyczepiony jest list:

„ Drogie dzieci na pewno jesteście ciekawe, co jest w tej paczce?

Nie mogę zdradzić tej niespodzianki, to jest zagadka.

Zakryjcie oczy a wasza pani rozpakuje paczkę.

Jestem pewny, że zgadniecie co to jest?”

Część główna Nauczycielka zawiązuje dzieciom oczy i rozpakowuje paczkę.

Nauczycielka: zapraszam was podejdźcie i wyciągnijcie z paczki to, co tam jest, ale każde dziecko wyciągnie tylko jedną rzecz.

Dzieci po dotyku rozpoznają, co to jest i opisują: to jest miękkie, miłe, ma oczy, nos uszy itp.

Nauczycielka: co to jest?

Dzieci: to jest Miś.

Nauczycielka: „Mam tu misie – małe, duże

Wszystkie misie z pięknych bajek,

Wszystkie z zaklętego kraju.

Każdy w innym jest kolorze,

Każdy przytulić się może”.

Dzieci odwiązują oczy i oglądają swoje zabawki.

Nauczycielka: popatrzcie na sali rozłożone są pojemniki. Jak usłyszycie piosenkę Misia Uszatka to odszukajcie wszystkie misie, które przypominają wam Misia Uszatka i włóżcie je do pojemnika z Misiem Uszatkiem.

Dzieci wyszukują misie i wkładają je do odpowiedniego pojemnika.

Nauczycielka: A teraz posłuchajcie, jakiego misia musicie odszukać? ( z taśmy leci piosenka Kubusia Puchatka).

Dzieci odszukują Misia Puchatka i wkładają je do pojemnika z Puchatkiem.

Nauczycielka: Ciekawa jestem czy tego misia też znacie?

( puszcza kasetę z nagraniem piosenki reklamującej soki owocowe)

„Sok marchwiowy, owocowy.

Kubuś gęsty, Kubuś zdrowy”.

Nauczycielka: Bardzo ładnie sobie poradziliście. Ciekawa jestem czy wiecie, których misi jest najwięcej? ( dzieci na „oko” określają, których misi jest najwięcej, a których najmniej). Teraz zawieziemy wszystkie misie do naszego sklepu, który nazywa się „Sklep u Misia Puchatka”.

Dzieci zawożą misie do sklepu i układają je na półkach.

Zabawa ruchowa do piosenki „Dwa malutkie misie”.

Zabawa relaksacyjna: dzieci kładą się na dywanie, kogo dotknie pacynka ten powie: „Lubię sok marchwiowy”.

Nauczycielka odkrywa tablicę ze znakami obrazkowymi do piosenki.

( narysowany jest kolejno: butelka soku, marchewki, owoce, owoce, Kubuś kwadrat pomarańczowy, Kubuś, kwadrat pomarańczowy). Kwadrat pomarańczowy oznacza wyraz gęsty i zdrowy, ponieważ nie można narysować tych określeń.

Druga tablica to znaki graficzne do metody Dobrego Startu.

Omówienie Wzoru: IIII

- z ilu kresek się składa?

- Do czego jest podobny?

Dzieci przechodzą do stolików, na których ułożone są woreczki ( 4 dla każdego dziecka).

Ćwiczenie ruchowo – słuchowe:

- Wystukiwanie rytmu piosenki na woreczkach od woreczka dużego – lewa strona.

- Dzieci uderzają wewnętrzną stroną dłoni, zewnętrzną, a na końcu brzegiem.

Nauczycielka rozdaje dzieciom kartki z narysowanym Kubusiem Puchatkiem i dróżką, po jednej grubej kredce. Rysowanie z jednoczesnym śpiewaniem wzoru na dróżce Kubusia Puchatka.

W nagrodę dzieci przyklejają sobie znaczek z Kubusiem – z soku marchwiowego.

Zakończenie Zabawa do piosenki:

Kiedy jesteś sam 2X

Zaśpiewaj piosenkę.

Kiedy jesteś sam 2X

Piosenkę nuć.

Piosenka króciutka i nieco cichutka.

Kiedy jesteś sam 2X

Uśmiechnij się.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin