Mieszkańcy wiejskiego podwórka.doc

(24 KB) Pobierz
Scenariusz zajęcia przedszkolnego

Scenariusz zajęcia przedszkolnego
(grupa dzieci czteroletnich)
Temat: Mieszkańcy wiejskiego podwórka


Scenariusz zajęcia przedszkolnego
(grupa dzieci czteroletnich)
Temat: Mieszkańcy wiejskiego podwórka

Cele:
-zaznajomienie dzieci ze zwierzętami hodowanymi na wsi,
-poznanie pracy człowieka związanego z hodowlą zwierząt,
-ćwiczenie narządów mowy poprzez naśladowanie głosów zwierząt,
-ośmielanie dzieci poprzez udział w inscenizacji będącej próbą przedstawienia wiersza.

Pomoce:
Sylwety zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim (kogut, kura i małe kurczaczki, gęś, kaczka, perliczka, koń, krowa, owca, koza)


Przebieg zajęcia:

1.Nauczycielka gromadzi dzieci wokół siebie. Recytuje wiersz pt. ,,Na podwórku”

2.Zabawa ruchowa ,,Ptactwo domowe”
Dzieci ,,ptactwo domowe” w rytmie akompaniamentu podskakują sobie z nogi na nogę. Na przerwę w muzyce przykucają uderzając opuszkami palców o podłogę i wypowiadają tekst ,, gdzie się podział pan gospodarz, kiedy nam śniadanie poda”

3.Nauczycielka prezentuje sylwety zwierząt, dzieci nazywają je oraz naśladują ich odgłosy.

4.Zabawa ruchowa ,, jesteśmy...”
Dzieci w rytm akompaniamentu biegają po sali. Na sygnał ,,jesteśmy” spoglądają w kierunku nauczycielki, która unosi sylwetę wybranego przez siebie zwierzęcia. Zatrzymują się i naśladują jego głos.

Wiersz ,,Na podwórku”

Na podwórku mieszka kaczka
Bardzo głodna nieboraczka.
Krzyczą kury i indyczki,
Kogut, gęsi i perliczki.

Wszyscy pusto w brzuchach mają,
Gospodarza wciąż wzywają,
Gdzie się podział pan gospodarz?
Kiedy nam śniadanie poda.

Wtem gospodarz się pojawia,
Daje karmę, sypie ziarna.
Do poideł wodę wlewa.
Czy wam jeszcze czegoś trzeba?

Konik siano z worka bierze,
Krówka chce mieć wszystko świeże.
Pani owca wraz z kozami
Trawkę skubią wciąż kępkami.

Brzuszki wszyscy napełnili,
Jedząc trochę się zmęczyli.
Kwoka z dziećmi odpoczywa
W chłodnym cieniu się ukrywa.

5.Nauczycielka przeprowadza próbę inscenizacji, rozdając dzieciom sylwety zwierząt.

Przebieg inscenizacji:

Nauczycielka siada z boku sceny.

Nauczycielka:
Na podwórku mieszka kaczka,
Bardzo głodna nieboraczka.

Dziecko 1:
Kwa, kwa, kwa, kwa.

Nauczycielka:
Krzyczą kury i indyczki,
Kogut, gęsi i perliczki.

Dziecko 2:
Ko, ko, ko, ko.

Dziecko 3:
Gul, gul, gul, gul.

Dziecko 4:
Kukuryku ! ,kukuryku!

Dziecko 5:
Gę, gę, gę, gę.

Dziecko 6:
Piu, piu, piu, piu.

Wszystkie dzieci:
Gdzie się podział pan gospodarz?
Kiedy nam śniadanie poda?

Nauczycielka:
Wtem gospodarz się pojawia
Daje karmę, sypie ziarna,
Do poideł wodę wlewa.

Gospodarz:
Czego jeszcze wam potrzeba?

Nauczycielka:
Konik z worka ziarno bierze.

Dziecko 7:
I-cha, i-cha...

Nauczycielka:
Pani owca wraz z kozami
Trawkę skubią wciąż kępkami.

Dziecko 8:
Mee, mee...

Dziecko 9:
Bee,bee...

Nauczycielka:
Brzuszki wszyscy napełnili,
Jedząc trochę się zmęczyli.
Kwoka z dziećmi odpoczywa,
W chłodnym cieniu się ukrywa.

Dziecko 10:
Koko-ko, koko-ko...

Dziecko 11:
Pi pi ,pi, pi...

6.Na zakończenie wszyscy razem powtarzają wiersz.
 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin