KOSZYKÓWKA KONSPEKT NR - 43
U: Nauka rzutu z dwutaktu po kozłowaniu
S: koordynacja
W: Błędy czasu.
P : Zaangażowanie
Klasa: I liceum
Czas zajęć: 45 min
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Liczba ćwiczących:16
Przybory i przyrządy: pachołki 8, szarfy12, piłki 16, piłka lekarska (2 kg)
Tok
Treść
Interpretacja treści
Uwagi
Cz. I 15 ‘
Moment org.-porząd.
Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji.
W:
Dwuszereg
Zabawa ożywiająca
Uczniowie siedzą na obwodzie koła, podają między sobą piłkę lekarską (2 kg), jeden uczeń w środku koła stara się ją dotknąć.
Ćw. rr
Uczeń wykonuje krążenia jednej ręki równocześnie kozłując piłkę ręką przeciwną.
Na sygnał nauczyciela zmiana ręki.
Bieg dwójkami dookoła sali
Ćw. T w pł. strzałkowej
Na sygnał zatrzymanie w rozkroku, piłka trzymana nad głową. Skłon tułowia w przód, wyprostowanie i przejście do truchtu
Wszystkie ćw. uczniowie wykonują na sydnał nauczyciela
Ćw. mm nóg
Piłka trzymana nad głową, skoki z półprzysiadu do półprzysiadu
Ćw. T w pł. czołowej
Kozłowanie piłki koło prawej nogi i skłon tułowia w prawo.
J.w. w lewo
Ćw. T w pł. strzałkowej w tył
Piłka trzymana w dłoniach nad głową, wychylenie tułowia w tył.
Ćw. mm brzucha
Leżenie na plecach, piłka trzymana między nogami, wykonanie leżenia przewrotnego i przejście do „świecy”
5 x
Ćw. mm grzbietu
Leżenie przodem, piłka trzymana na karku, wykonywanie uniesień tułowia w górę.
15 x
Ćw. T w pł. złożonej
W siadzie prostym w rozkroku, przetaczanie piłki dookoła ciała
Ćw. w podporach
W podporze przodem podrzucanie piłki do góry i przekładanie jej z ręki do ręki.
Ćw. w podskokach
Wyskok do góry, wylądowanie i przejście do przysiadu podpartego.
8 x
Cz. II 25 ‘
Element doskonalony
Slalom – 2 rzędy
a) kozłowanie piłki przodem
b) tyłem
i rzut do kosza z wyskoku
Po 2 razy
Element nauczany
Pokaz i objaśnienie.
Ćw. przygotowawcze :
-w truchcie wyskoki z L nogi co 3 krok , to samo z P nogi
-stojąc pod koszem ok. 2m. rzuty do kosza od tablicy
-rzut do kosza z 1 kroku
-to samo tylko z 2 kroków
-to samo tylko z przeskoku
-to samo tylko po 1 koźle
-pełna wersja
P : zaangażowanie
Po 2 razy każdy
Gra szkoleniowa
Grają 2-3 zespoły (każdy z każdym)
15 min
Cz. III 5’
mapmapek