Psychodeliczne Do¶wiadczenie.pdf

(405 KB) Pobierz
The Psychodelic Experience
Psychodeliczne Do ś wiadczenie
Podręcznik przedstawia w szczegółach wskazówki do przechodzenia przez podróŜe
psychodeliczne. Są one uŜyteczne zarówno dla opiekuna jak i podróŜnika. Podręcznik
podaje zasady bezpieczeństwa, informacje o przebiegu podróŜy, informacje o stanach
świadomości, które mogą się pojawić, oraz metody radzenia sobie z umysłem w róŜnych
sytuacjach i fazach działania LSD. PołoŜony został nacisk na doprowadzenie do
doświadczenia buddyjskiej Pustki i stanu Oświecenia.
·
Rękopis oparty na Tybetańskiej Księdze Umarłych. Autorzy: Timothy Leary,
Ralph Metzner, Richard Alpert
·
Wersja polska – brak informacji o tłumaczu. Wersję ksero dostarczył Yage. OCR,
korekta, poprawki tłumaczenia wykonał Igor.Rogi@PsychoTrop.info w 2007
Podręcznik będzie prawdopodobnie rozwijany – dostosowany do obecnych czasów i
wzbogacony nową wiedzą, przydatną do pełniejszego przeŜywania podróŜy oraz
wykorzystania ich do róŜnych celów.
Patronat nad projektem: forum http://PsychoTrop.info i serwis http://PsychoTropEdia.info
Wątek na forum poświęcony podręcznikowi:
http://psychotrop.info/viewtopic.php?t=853
PoniŜsze opracowanie dostępne jest na zasadach licencji GPL.
760468036.001.png 760468036.002.png 760468036.003.png 760468036.004.png
 
Spis treści
The Psychodelic Experience ............................................................................................................. 1
Psychodeliczne Doświadczenie......................................................................................................... 1
Ogólne Wprowadzenie ...................................................................................................................... 4
Tybetańska Księga Umarłych............................................................................................................ 7
Pierwsze Bardo: Okres Ego Straty lub Nie Gry Zachwytu, (Chikhai Bardo) ............................... 7
Część I: Pierwotna Jasność Widziana Przy Chwili Jaźni ego Straty. ........................................ 7
Części II: Drugie widzenie Czystej Jasności natychmiast Po Ego- Stracie. .............................. 9
Drugie Bardo: Okres Halucynacji (Chonyid Bardo) ................................................................... 12
Wprowadzenie.......................................................................................................................... 12
Objaśnienie drugiego Bardo..................................................................................................... 12
Spokojne Wizje ........................................................................................................................ 14
Trzecie Bardo: W sprawie Okresu Wejścia ( Sidpa Bardo) ........................................................ 23
Wprowadzenie.......................................................................................................................... 23
I. Ogólny Opis trzeciego Bardo ............................................................................................... 24
II. Ponowne wej ś cie Wizji ....................................................................................................... 25
III.
Wpływ Wszystko Określających myśli ....................................................................... 26
IV.
Sądzenie Wizji ............................................................................................................. 27
V.
Seksualne Wizje ............................................................................................................... 28
VI.
Metody Przeszkadzania Wejściu .................................................................................. 29
VII.
Metody Wybierania Sesji Osobowości......................................................................... 29
Ogólny Wniosek ...................................................................................................................... 30
III. Techniczne Komentarze Do Psychodeliczny Sesji ................................................................... 31
UŜywaj Tego Podręcznika ........................................................................................................... 31
Planowanie Sesji .......................................................................................................................... 31
Narkotyki i Dawkowanie ............................................................................................................. 32
Przygotowywanie ........................................................................................................................ 33
Układ............................................................................................................................................ 34
6. Psychodeliczny Przewodnik .................................................................................................... 35
Skład Grupy ................................................................................................................................. 36
IV. Instrukcje UŜytkownika Psychodelicznych .............................................................................. 36
Sesji Pierwsze Bardo - Instrukcje ................................................................................................ 36
Drugie Bardo - Wstępne Instrukcje ............................................................................................. 37
Instrukcje Dla Fizycznych Symptomów .................................................................................. 38
Instrukcje Dla Wizji 2 .............................................................................................................. 38
Instrukcje Dla Wizji 3: Wewnętrzny Dopływ Ognia Jedności ................................................ 39
Instrukcje Dla Wizji 4: ............................................................................................................. 39
Instrukcje Dla Wizji 5: Wibracyjne Fale Zewnętrznej Jedności.............................................. 40
Instrukcje Dla Wizji 6: "Siatkówkowy Cyrk".......................................................................... 40
Instrukcje Dla Wizji 7:"Magiczny Teatr" ................................................................................ 41
Instrukcje Dla Gniewnych Wizji.............................................................................................. 41
Trzecie Bardo: wstępne instrukcje............................................................................................... 42
Instrukcje W sprawie Wejścia Wizji........................................................................................ 44
Instrukcje - Wpływ Wszystko Określających Myśli................................................................ 44
Instrukcje - Sądzenie Wizji ...................................................................................................... 45
Instrukcje Dla Seksualnych Wizji............................................................................................ 45
Cztery Metody Przeszkadzania W Ponownym Wejściu.............................................................. 46
Pierwsza Metoda: rozmyślania o Buddzie ............................................................................... 46
Druga Metoda: rozmyślania o Dobrych Grach ........................................................................ 46
Trzecia Metoda: rozmyślania o Złudzeniu............................................................................... 46
Czwarta Metoda: rozmyślanie o PróŜni ................................................................................... 47
Instrukcje Dla Wybierania Sesji Osobowości ............................................................................. 47
 
Ta wersja Tybetańskiej Księgi Umarłych jest dedykowana Aldous'owi Huxley'owi 26
Lipiec 1894 - 22 listopad 1963 z głębokim podziwem i wdzięcznością
Ogólne Wprowadzenie
Psychodeliczne doświadczenie jest podróŜą do nowych królestw świadomości. Zakres i
zawartość doświadczenia jest bezgraniczna, jego właściwością jest transcendencja
ustnych pojęć, przestrzeni, czasu, ego i identyczności. Doświadczenia powiększonej
świadomości mogą być spowodowane: deprywacją sensoryczną, ćwiczeniami jogi,
utrzymywaniem w karności myśli, poboŜnymi albo estetycznymi zachwytami. Ostatnio
są dostępne przez spoŜycie psychodelicznych narkotyków takich jak LSD, psylocybina
meskalina, DMT, itd. (jest to stwierdzenie ideału, nie faktycznego połoŜenia na rok 1964.
Psychodeliczne narkotyki są w Stanach Zjednoczonych klasyfikowane jako
"doświadczalne" narkotyki. To jest, nie są dostępne w sprzedaŜy, a tylko dla
"wykwalifikowanych badaczy". Federacja śywność i Leków definiowała
"wykwalifikowanych badaczy" jako psychiatrów pracujących w szpitalach dla umysłowo
chorych.)
Oczywiście narkotyk nie produkuje najwyŜszego rzędu doświadczenia. On tylko działa
jak chemiczny klucz - otwiera umysł, uwalnia system nerwowy od jego zwykłych
wzorów. Naturą doświadczenia zaleŜy niemal całkowicie od zestawu i otoczenia
[set&setting]. Zestaw wskazuje przygotowywanie osobnika, włączając w to jego
osobowość i jego nastrój. Otoczenie odnosi się do aspektów: fizycznych (pogody,
wyglądu pokoju, społecznych - odczuwanie jedności; kulturalnych - dojście do tego, co
jest prawdziwe.
Celem tej ksiąŜki jest umoŜliwienie osobom zrozumienia nowych rzeczywistości,
wytworzonych przez zmienioną świadomość, ma to być drogowskaz dla nowych,
wewnętrznych terytoriów. RóŜni badacze rysują róŜne mapy. RóŜne podręczniki są
opisywane na róŜnych modelach - naukowych, estetycznych, terapeutycznych.
Tybetański model, na którym ten podręcznik jest oparty, zamierza uczyć osobę kierować i
kontrolować świadomość na drodze uwolnienia lub oświecenia. JeŜeli podręcznik będzie
czytany kilka razy zanim sesja się odbędzie, i gdy zaufana osoba będzie przypominać i
odświeŜać pamięć podróŜnika podczas doświadczenia, świadomość zostanie uwolniona
od gier, które zawiera "osobowość" i będzie doznawać pozytywnych halucynacji, które
często towarzyszą stanom rozszerzonej świadomości.
Tybetańska Księga Umarłych pozornie jest ksiąŜką opisującą: doświadczenie bądź
oczekiwanie chwili śmierci, fazę pośrednią (Bardo), trwającą czterdzieści dziewięć dni i
odrodzenia się w innym ciele. To jest tylko ezoteryczny zrąb, gdyŜ tybetański Buddyzm
zwykł okrywać płaszczem swoje mistyczne nauki. Język i symbolizm śmierci rytuałów
Bon, wcześniejszy od buddyzmu tybetańskiego, był zręcznie łączony z buddyjskimi
koncepcjami. Ezoteryczna treść opisuje śmierć i odrodzenie me uwzględniając ciała.
Lama Govinda pisze we wprowadzeniu: „to jest ksiąŜka dla Ŝycia jak równieŜ
umierania". KsiąŜka ezoteryczna ukrywa często duŜą warstwę symbolizmu i nie jest
przeznaczona do szerokiego grona odbiorców. Wielopoziomowy symbolizm był
zrozumiały tylko dla uczniów, których guru inicjował do doświadczenia śmierci i
odrodzenia się. Doktryny te były chronione tajemnicą przez stulecia, gdyŜ obawiano się,
Ŝe naiwnie albo niedbale wykonywane przysporzą szkody. W tłumaczeniu tego
ezoterycznego tekstu stosowaliśmy dwa kroki: jeden - oddanie oryginalnego tekstu i
drugi -praktyczna interpretacja tekstu dla jego uŜytku. Publikując praktyczną interpretację
dla uŜytku psychodelicznych sesji, w pewnym sensie łamiemy tradycję dyskrecji.
Jakkolwiek, ten krok jest usprawiedliwiany - podręcznik nie będzie rozumiany przez
kogoś, kto nie miał doświadczenia rozszerzonej świadomości. OdróŜniamy trzy fazy
psychodelicznego doświadczenia.
Pierwszy okres ( Chikhai Bardo) jest stanem kompletnej transcendencji - poza słowami,
poza przestrzenią, czasem. Tam nie ma Ŝadnych wizji, Ŝadnego zmysłu, Ŝadnych myśli.
Tam jest tylko czysta świadomość i ekstatyczna wolność od wszystkich gier. ("Gry" to
behawioralne następstwa definiowane przez role, reguły, rytuały, cele, strategie, wartości,
język, charakterystyczne czasoprzestrzenie i charakterystyczne wzory ruchu. Zachowanie
w tym stanie nie jest grą, nie ma jej dziewięciu cech, - 22 2 włącza: fizjologiczne odbicia,
spontaniczną grę {zabawę} i najwyŜszego rzędu świadomość.
Drugi rozwlekły okres wplątuje się sam, lub przez zewnętrzną grę rzeczywistości
(Chonyid Bardo) - w znakomitej czystości albo w formie halucynacji. Końcowy okres (
Sidpa Bardo) wplątuje powrót do rutyny gier rzeczywistości i siebie. Najwięcej osób
wplątuje najdłuŜej drugie (estetyczne albo halucynacyjne) stadium. Dla początkujących
pierwsze stadium oświecenia będzie trwać długo. Słowa te są statyczne, podczas gdy
psychodeliczne doświadczenie jest płynne i zawsze zmieniające się. Typowy przedmiot
świadomości trzaśnie na wylot przy tych trzech poziomach z szybkością oscylacji.
Celem tego podręcznika jest odzyskanie przez osoby transcendencji pierwszego Bardo i
uniknięcia przedłuŜenia halucynacji albo panowania Ego nad grą wzorów.
Podstawa to Ufno ść i Wiara!
Ty musisz być gotowy przyjmować moŜliwość, Ŝe tam jest bezgraniczny zasięg
świadomości, dla którego teraz nie mamy Ŝadnych słów, Ŝe świadomość moŜe rozszerzać
się poza granice twojego Ego, twojej identyfikacji, poza wszystko, czego się uczyłeś,
poza pojęcia przestrzeni i czasu, poza róŜnice, które zwykle dzielą ludzi i świata dookoła
nich. Musisz pamiętać, Ŝe przez ludzką historię, miliony osób odbyło tą podróŜ. Musisz
pamiętać, równieŜ, Ŝe doświadczenie jest bezpieczne, i Ŝe niebezpieczeństwo, którego
mógłbyś się bać jest niepotrzebną produkcją twojego umysłu. Gdy doświadczasz nieba
albo piekła, pamiętaj, Ŝe to twój umysł je tworzy. Unikaj chwytania jednego albo
uciekania do innego. Unikaj narzucania Ego, gry opartej o doświadczenie. Musisz
próbować utrzymać wiarę i ufność w moŜliwości własnego mózgu i miliarda lat starego
procesu Ŝycia, mózg nie moŜe błądzić. Spróbuj zatrzymać w pamięć zaufanego przyjaciela
albo waŜną dla ciebie osobę, która moŜe słuŜyć jako przewodnik i ochrona.
Ufaj swojej boskosci, ufaj mózgowi, ufaj swojemu towarzyszowi. Ilekroć masz
wątpliwości, wyłączaj umysł, odpręŜ się, niech płynie w dół rzeki. Po przeczytaniu,
przygotowywana osoba powinna być zdolna, przy początkowym doświadczeniu, ruszać
bezpośrednio do stanu nie gry zachwytu i głębokiego objawienia. Ale jeŜeli dobrze nie
jesteś przygotowany, albo, jeŜeli dookoła ciebie rozgrywana jest gra, będziesz widział
siebie spadającego w tył, jeŜeli to zdarzy się, wtedy instrukcje w Części IV powinny pomóc
ci odzyskać uwolnienie. Uwolnienie w tym kontekście nie daje (specjalnie w przypadku
przeciętnej osoby) Uwolnienia Nirwany, ale głównie uwolnienia od Ego, w takim
sposobie będziesz doświadczał rozszerzonej świadomości, przy której nastąpi szczęśliwe
odrodzenie. Dla bardzo doświadczonej i skutecznej osoby, ezoteryczny proces
Przenoszenia [Czytelników zainteresowanych odsyłam do tybetańskiej Jogi i Tajnych
Doktryn, redagowanych przez W. Y. Evan Wentz, Oksfora Uniwersytet Naciska, 1958.]
moŜe być, uŜywany jako przeszkoda w przerwie dopływu strumienia świadomości, od
chwili Ego straty do chwili świadomego odrodzenia (ośmiu godzin później). Interpretacja
Zgłoś jeśli naruszono regulamin