AUDI_80_typ_B4_PORADNIK.doc

(422 KB) Pobierz
AUDI 80 typ B4 - PORADNIK UZYTKOWNIKA

AUDI 80 typ B4 - PORADNIK UŻYTKOWNIKA

www.centrum.audi80.pl

 

Silnik 1,6 benzyna, pelen wtrysk (oznaczenie ABB) w Audi 80

 

1. Ile takie auto ma KM ?

2. Jak efektywnie podrasowac silnik, ale tak zeby nim jezdzic a nie zajezdzic?

3. Ile maksymalnie da sie z niego wycisnac mocy?

 

Symbol sinika:ABB

Rodzaj:R4

Pojemność:1,6

Moc:102@6300

Moment:135@3500

Rodzaj zasilania: Benzyna K-Jetronic

Liczba cylindrów:4

Model auta:80 (B4)

 

Wnoszę że to NA czyli wolnossący... czyli stosunkowo kosztowne przeróbki niewiele dające niestety... z tego za co mozna sie zabrać to: wydech, dolot, wałek, planowanie głowicy i polerka . Zapomnij o: magnetyzer, strumienica. Nie wiem jak u Ciebie z wtryskami moze tu jest wiekszy potencjał. Po planowaniu tylko Pb98 niestety. Jak chcesz coś robic z silnikiem to proponuje ci cos kompleksowego u kogoś kto ma pojecie o wolnossacych jak Chojnacki Motor. Jak chcesz cos tanszym kosztem to dowiedz się co da ci zrobienie głowicy ( bo masz małą pojemnoość). Po samym splanowaniu w B4 ABK bardzo poprawił sie dół i reaguje bardzo ostro na gaz na pierwszych biegach. Wysokie obroty się nie poprawiły ale strat nie ma. Jedyny minus to tankowanie Pb 98.

 

Auto Check – dokladka w zegary w Audi 80

 

Normalnie mam zwykłego 3 lampkowego Mini Checka. Czy jest jakiś patent żeby check pracował, ale pokazywał chociaż te 3 najważniejsze sprawy ?

 

Jak podlaczysz to bedzie pokazywal te 3 sprawy, ale dodatkowo bedzie pokazywal wiele innych bledow bo nie bedziesz mial czujnikow, dlatego trzeba by bylo poprowadzic kabelki do tych rzeczy, kupic czujniki lub zmostkowac kable zeby nie wyswietlalo bledow.

 

              Oczywiście jest także możliwa podmianka w druga strone czyli Z Auto Checka na Mini Checka gdy ktos chce uniknac problemow np. przy przekladaniu samego modulu Bord Computera ale wtedy trzeba troche pokombinowac z ukladami scalonymi żeby wszystko zamknelo się w obudowie, jednak wszystko jest wykonalne i sprawdzone.

 

Bzyczek wlaczonych swiatel w Audi 80

 

1. Jaki jest numer przekaznika w wersjach B3?

2. Gdzie on się znajduje w B3 a gdzie w B4?

3. Co sprawdzic gdy nie działa, nie reaguje?

 

Ma on nr 290 i znajduje sie nad lewym kolanem kierowcy, latwo go poznac bo ma dziurki (dla glosniczka) na "dekielku" czyli obudowie, niestety znajduje sie on tylko w modelu B3 bo w B4 ten glosniczek wmontowany jest w modul Mini Checka lub Auto Checka. Jeżeli nie dziala należy sprawdzic grzybki rozlaczajace w drzwiach i ich styki czy nie sa zasniedziale lub sam glosniczek czy nie jest uszkodzony.

 

Ciśnienia w oponach roznych modeli Audi 80

 

1. Jak bardzo mogę obniżyć ciśnienie w oponach, by bez obawy obrotu opony na feldze i przytarcia opony przez 

    felgę, strzelać ze sprzęgła w mojej S2? powiedzmy, że masa auta to 1.5 tony, a oponki j/w?

2. Co myślicie o pompowaniu opon azotem?

 

Mam opony 15" 205/60 , które standardowo powinny być pompowane na 2.5bara ciśnienia. Jak wiadomo, zmniejszając ciśnienie w nich, zmniejszam ich rzeczywistą średnicę, a dodatkowo mam lepszy grip, co przydaje się w wyścigach na 400m. W Coupe na takich właśnie gumkach zalecane ciśnienie jest pomiędzy 2.1 i 2.7 więc myślę że nie powinieneś schodzić poniżej 2.1. Napompowalem azotem w Poznaniu jak byłem, ale nie wiem czy to mi coś daje czy to tylko bajer jest. Zmniejszajac cisnienie nie zmniejszasz obwodu koła, jedynie wysokosc samochodu no i zwiekszysz przyczepnosc, ale tez do pewnego stopnia a napewno oponki sie szybciej zetra. Nie chodzi mi o ścieranie się, chodzi mi o to, czy mi się nie przekręcą na feldze i urwą wentylki. Podobno nie ma roznicy cisnien w oponach spowodowanej zmiana temperatur - podobno - opony sie mniej nagrzewaja (na moj rozum - nieprawda bo w powietrzu jest przeciez kupa azotu tak czy siak) ale co do tego pierwszego to jestem w stanie to zaakceptowac i moze byc to mile w sezonie zimowym.

 

Ogolne dane kazdego modelu i stopien cisnienia powietrza jaki powinien znajdowac się w oponach jest podany w instrukcji samochodu lub na naklejce umieszczonej po wewnetrznej stronie klapki wlewu paliwa. Sa tam wszystkie dane cisnien nawet w stosunku do zaladowania auta ciezarem.

 

Czerwone kreski na tarczach w licznikach Audi 80

 

1. Po co one sa?

2. Co oznaczaja?

 

Dodam ze dzisiaj sobie sprawdzilem predkosc na kazdym biegu i na I przy 7000 obr jest wlasnie 50km/h, a na III przy 7000 obr jest wlasnie 130km/h. Ale w poprzednim Audi B2 1.8 90KM tez miala te kreski i tez na 50 i 130 km/h. Może to są ograniczenia prędkości w Niemczech. A może to jest zaznaczone ile fura poleci na I i II biegu na maxa. No dobra ale ja na II biegu i 7000 obr mam 85 km/h. A w poprzednim modelu na II biegu mialem kolo 105 km/h wiec to nie to. 50 km/h to prędkość dozwolona w terenie zabudowanym, a 130 km/h to prędkość zalecana na autostradzie, w niemczech oczywiście... to nie moze byc takie proste ... na liczniku (zegarach) czerwonymi kreskami powinny byc oznaczane jakies wazne pod wzgledem technicznym wartosci a nie jakies zalecane predkosci to musi byc cos innego. Może jest tak jak dla np. wskaźnika temperatury, który po podłączeniu przyrządu testującego vag "ileś tam" (czytaj rezystora 8) ) powinien wskazywać w pobliżu tych czerwonych kresek - sprawdziłem to osobiście. Trzeba by znaleść opis sprawdzenia poprawności działania prędkościomierza i pewnie wszystko się wyjaśni. To są dozwolone predkości na 100%. A co jak samochody są eksportowane do krajów o innych limitach ograniczeń Mój np. jeździł we Francji a na prędkościomierzu ma kreski. Nie wiem jakie jest tam ogranicznie prędkości ale mam kreski przy 50 i 130.To są dozwolone prędkości w Niemczech bo stosuje się je z różnymi silnikami więc nie ma tu wpływu ile silnik wyciąga na konkretnych obrotach. A auto zza oceanu ... moze ma inne wartosci na blacie? Zawsze myslalem ze te kreski to: najnizsza zalecana predkosc na najwyzszym biegu, a ta druga to predkosc do ktorej auto jest wmiare ekonomiczne i nie "zylowane" na trasie.U mnie jest tylko jedna, jest ona na 55 MPH czyli okolo 90 km/h, co moze potwierdzac ktoraz z tez dotyczacych ograniczen predkosci w danych krajach. No i tak właśnie jest. Nie ma sensu dłużej nad tym myśleć.

 

Reasumujac wyszlo na to ze te kreski na tarczy predkosciomierza w licznikach Audi 80 wskazuja na predkosci dopuszczalne jakie można rozwijac na terenie niemiec i europy w terenie zabudowanym i na autostradach.

 

Hamulec reczny w Audi 80

 

1. Jak sie zdejmuje pastiki ktore sa nalozone na dzwignie od hamulca recznego?

 

Zaciagasz reczny do gory, siedzac na fotelu kierowcy zagladasz od strony pasazera i widzisz otwor w plastiku, wkladasz tam plaski srubokret i podnosisz taki cyngiel ktory zachodzi na ucho poprzez nagiecie srubokreta,

jednoczesnie ciagnac za rekojesc hamulca w strone kokpitu, wysuwa sie ta krotka czesc (rekojesc) pozniej tylko wysuwasz te druga czesc i juz mozesz zdejmowac np. tunel (mocowany na dwie srubki - nie zapomniec).

 

Długie światła w Audi 80 – rozne wersje

 

1. Jak przerobić, czemu długie nie palą ?

 

Oryginalnie w B4 powinny być takie ze jest żarówka z dwoma żarnikami i jedno duże lustro + jeszcze pozycja razem, ale poprzedni właściciel wymienił je na soczewki i problem polega na tym że oprócz tego że jak właczam długie to gasną soczewki (i to jest w tym momencie źle bo w tamtych lampach gasł żarnik od krótkich a zapalał się od długich a tu nie powinien gasnąć) to do tego długie się nie zapalają i w tym momencie nie mam świateł w ogóle. To że gasnie soczewa to w/g mnie jest okej - w tych pojedynczych tez gasną mijania jak włączasz drogowe na stałe - jak mrugasz drogowymi to zgadzam sie palą się obydwa...sprawdz w rozpisce bezpiecznikow moze drogowe maja osobny. W nowych modelach Audi na 100% świeca obydwie zarówki na długich zwłąszcza jak sa xeony to musialy by sie zarówki odpalac przy kazdej zmianie co napewno nie wpływało by na ich trwałosc. Sam tez załozylem reflektory podwójne i to przerobilem. Nie ma z tym wielkiego problemu potrzeba 2 diody prostownicze najlepiej jakies 3-5A i 2 najzwyklejsze przekazniki. Mozna to zrobic na samych diodach ale nie polecam bo przełacznik moze siaść a przekazniki odciaza znaczaco przełacznik i napewno posłuzy o wiele dłuzej. Nie wiem jak jest w B4 ale u mnie kazdy reflektor ma odzielny bezpiecznik oraz odzielne sa od mijania i długich co daje razem 4 bezpieczniki. Łatwo je odnalesc nie majac schematu wystarczy zwykly próbnik, potem odnalesc z tylu kabelki i te przed bezpiecznikiem przeciac i potem wedlug schematu. na zasilanie przekaznikow dobrze włozyc jakis 40-50A bezpiecznik dla zdrowotnosci. Rozebrałem te przełączniki żeby zrobić te długie światłą i okazało się żę blaszka od styku się rozgieła. Ponadto żeby podłączyć reflektor tak aby krótkie nie gasły wystarczy przepiąć w kostce od przełącznika (fioletowo-czarnej) zółty przewód od krótkich świateł z pozybji 56b na styk w pozycji 56 i już krótkie się nie wyłaczają gdy włączają się długie.

Ciekawostka: Jeżeli wydaje się ze swiatla kiepsko swieca a wymiana zarowki nic nie dala, trzeba wyczyscic szklo reflektora od zewnatrz i wewnatrz, a jeżeli sa soczewki to również soczewke od strony klosza i od strony zarowki.

 

Dodatkowe swiatlo stop

 

Zakupiłem orginalne swiatełko stopu, podłączylem, wszystko, pieknie swieci, idealnie pasuje, ale nie gasnie mi na checku napis "brems light" natomiast jak odlacze swiatło gasnie. Co trzeba zrobic? Moze ktos cos doradzi? Podpinalem sie pod tylne swiatlo, pod sama zarowke jak i pod wolne miejsca gdzie jest "+" dalej nie gasnie , aha zarowki wszystkie dobre w nowym swiatelku moze to miec jakis wplyw za na przewód "+" zalozlem dodatkową zlaczke z bezpiecznkiem?

 

Jeżeli podepniesz dodatkowy pobór prądu/opór pod jedną żarówkę, to automatycznie komputer wykryje, że jest różnica pomiędzy obiegami na lewej i prawej ścieżce, co zgłasza jako błąd. Podejrzewam, że AC jest tak czuły, że nawet powie ci, że masz za silną żarówkę założoną - być może tak właśnie zasymulowałeś. Wyjściem powinno być zamontowanie dodatkowej lampy równolegle, a nie szeregowo, nie wpinając się w obieg jakiejkolwiek żarówki, tylko bezpośrednio do przełącznika, który je włącza. Choć, myślę, że powinieneś się udać do elektryka... bo ja mogę źle radzić. Może pociągnąć dodatkowy przekaźnik, tylko załączany z jednego przełącznika co oryginalny?

Kupujesz najprostszy przekaźnik na 12v, rozgałęziasz przełącznik od stopów, ten przy pedale, dajesz drugie kable do przekaźnika, a potem już ciągniesz osobną instalację do stopu do tyłu poprzez ten przekaźnik i finito.

Można dolozyc przekaźnik ale zasilanie do niego wziałem z podświetlenia bagażnika a światło stop z lampy i nie trzeba ciągnąć nic od przodu samochodu a sam przekaźnik chowasz za boczą tapicerkę lub po prostu podlaczyc zarowke z drugiej strony i schowac ja pod tapicerke w bagazniku - CHECK nie wykrywa roznicy pradu w obu obwodach.

 

Elektyrczna regulacja swiatel w Audi 80

 

W swojej B4 mam elektryczna regulcje swiatel lecz nie dziala i tu mam pytanie czy jest bezpiecznik od silniczkow?

 

Co do elektrycznej regulacji to możliwe że masz uwalony silniczek, a dokładnie potencjometr wewnątrz niego bo umnie tak było. Kolega próbował naprawiać grafitem i nawet się udało do czasu gdy się zatarł na maxa. Zacznij od sprawdzenia przelacznika z koleczkiem w desce. Mechanizm potrafi sie zaciac. Rozbierz podotykaj, pokrec silnikiem, podlacz, moze ruszy. Jak masz zailacz regulowany w domku to do sprawdzenia potrzebujesz trzy podlaczenia: + - i ....potencjometr. Wez sobie potencjometr taki ze 100k i srodkowy (suwak) podlacz do silownika, a reszte z potencjometru to jeden do plusa a drugi do minusa. Ustaw potencjometr na srodek i wlacz zasilacz. Reguluj powoli tylko nie dawaj do konca. Musi dzialac.

 

Podsumowanie: silniczki sa opcja, nie posiadaja bezpiecznikow w skrzynce bezpiecznikow, awariom najczesciej ulega przycisk sterujacy a nie sam silniczek. Silniczki sa uniwersalne i można je stosowac zamiennie do lamp pojedynczych (jednolustrzanych) jak i zespolonych (podwojny odblysnik) czy soczewkowych. Same przyciski sa rozbieralne i można wymieniac przepalone zarowki, jednak jest przy tym procesie zalecana ostroznosc ze względu na duza delikatnosc materialu.

 

Elektryczne szyby w Audi

 

1. Nie działają mi el. Szyby, podświetlenie włączników od szyb. Problem jest od kierowcy i od pasażera.

2. Niemoge zamknąć tylnej prawej szyby z "panela" w dzwiach kierowcy otworzyć się da ale zamknąć juz nie, czasami tez nie wszystkie te przyciski od otwierania sie swieca( B4 2.3 92r) Ma ktoś na to jakąś rade?

3. Czy szyba od pasażera powinna po wcisnieciu i puszczeniu przycisku spadac sama do dolu, bo ta od kierowcy wlasnie tak sie zachowuje a od pasazera zatrzymuje sie, czy jest to jakos programowalne mam dwie szyby w pradzie?

4. Nieotwieraja mi sie szyby tylnie tymi guzikami z w tylnich dzwiach musze trzymac taki duzy przycisk w przednich ze by te z tylu dalo sie sterowac w tyle?

 

 

odp1              Skrzynka z bezpiecznikami i przekaznikami...a poza tym nie ma bezpiecznika tylko do szyb. Na 90% masz walniety przekaźnik - jest obok lewej nogi kierowcy za ta plastykowa oslona (nie pod kierownica a na slupku). Przekaźnik jest duzy, tak jakby podwójny. Musisz go rozebrac i gdzies w srodku na plytkach bedzie zimny lut albo przerwe na wlutowanym kondensatorze. Poszukaj, przelutuj i bedzie dzialac. Nie wiem jak to jest tutaj rozwiazane ale w V8 jak rowniez w niektorych autach audi/vw jest bezpiecznik od szyb, przeciazeniowy. koszta niebotyczne jak za taki drobiazg. Wyjąłem przekaznik i sie okazało że są pordzewiałe wtyki od przekaznika. Wyczyscilem nasmarowałem wazelinką i od razu zadziałało. Mogllibyscie mi podac numer tego przekaznika? Numeru ci nie podam,sam spisz. Wykrec plastik oslaniajacy slupek na dole przy dzwigni otwierania klapy silnika. Jest bodaj na 1 wkret. Ujrzysz przekaznik, brazowa albo czarna kostka. Wyciagnij go imasz numery na wierzchu.

 

odp2              Albo przełącznik albo wiązka - ale według mnie przełącznik jest zepsuty, trzeba rozebrać i naprawić. Uszkodzony może być podobno też ten w drzwiach a nie koniecznie na panelu i wtedy podobno też może nie działać. Wystarczy wyczyścic styki w przełaczniku , a co do swiecenia to one gasna po pewnum czasie po zgaszeniu silnika mialem podobny problem nie dzialaly mi wogóle szyby inie swiecily przelaczniki. Wyjałem przekażnik ten przy

przednim słupku przeczysciłem styki i wszystko jest ok.

 

odp3              Wszystko jest poprawnie.

 

odp4              Ten duzy przycisk odcina zasilanie od tylnich drzwi ... jest to przycisk typu isostat wiec jezeli musisz go trzymac zeby dzialaly szyby z tylu to najprawdopodobniej uszkodzeniu uklegla zapadka w przycisku ktora przytrzymuje przycisk w pozycji ON(wcisniety).

 

              Dokladajac elektryczne szyby do Audi 80, w którym takowych nie było można to zrobic kompletujac cala instalacje elektryczna z przekaznikami, prowadnice szyby z silnikami, panele drzwiowe z przyciskami sterujacymi. Przelozenie samych prowadnic z silnikami nie stanowi zadnego problemu jednak powinno sie zdemontowac rame drzwi z szyba aby uniknac uszkodzenia i niepotrzebnych komplikacji. Jeżeli nie posiadamy przekaznikow nie ma problemu możemy podpiac wszystko „na krotko” przy pomocy schematu i wtedy musimy się nastawic na to ze nie będzie elementu samoczynnego podnoszenia się szyby po przytrzymaniu przycisku. Pamietac należy o tym ze elektryczne szyby wymagaja innych raczek w tapicerkach drzwi lub inne miejsca na lokalizacje przyciskow do podnoszenia i opuszczania szyb.

 

Twardy hamulec nozny w Audi 80

 

Wydaje mi się, że w moim samochodzie pedał hamulca jest zbyt twardy, w porównianiu z innymi autami. Żeby zahamować ostro muszę go dosyć mocno wcisnąć. Podobnie jest przy zwykłym hamowaniu, tak jakby hamulce reagowały dopiero, gdy porządnie przycisnę pedał. Czy to może być uszkodzony układ wspomagający? A może B4 tak po prostu mają?

 

W porównaniu do Renault ojca, w B4 jest twardy pedał, trzeba go zdecydowanie mocniej depnąć żeby dobrze zahamować. Osobiście przyzwyczaiłem się do tego i nie przeszkadza mi to w ogóle.

Jeżeli masz problem z zablokowaniem kól to nic innego jak servo od hamulców, masz nieszczelne...najłatwiej sprawdzic servo przed uruchomieniem silnika, wcisnij i trzymaj pedał hamulca i odpal motor jeżeli pedał pozostanie w tej samej pozycji to masz walniete servo.

Bez włączonego silnika praktycznie nie da się wcisnąć hamulca. Jest twardy jak cholera.

Także mam porównanie do Megana moich rodziców i faktycznie u nich wystarczy lekko dotknąć pedału hamulca żeby auto stało jak wryte. Na początku też mi troszkę przeszkadzało - ale jak koledzy wcześniej wspomnieli wszystko jest kwestią przyzwyczajeń.

OK, czyli wszystko w porządku. Cały weekend jeździłem Toyotą porsto z fabryki, w której wszystko działa na dotyk. Dlatego trudno mi było przestawić się z powrotem i stąd wątpliwości.

Proponuje zwrócic uwage na waku pompe , przerabiałem to w Nissanie Patrolu, z czasem na biezni wycieraja sie rysy i waku nie dale odpowiedniego ciśnienia przez co hamulec robi sie twardy . Zdejmij przewód z serwa i na odpalonym silniku zatkaj go palcem powinno bardzo mocno ssac a palec i aby go oderwać trzeba użyc siły, jeżeli ssa lekko waku raczej do wymiany.

Jak nie uruchomisz samochodu to bedzie ciezko chodzil pedal a jak zalaczysz to lekko, ale bedzie uczucie hydraulicznego oporu...w nowych samochodach jest to juz inaczej rozwiazane i przy lekkim wciskaniu, heble lapia jak cholera. czasami smigam seatem cordoba z 2001 i nie podoba mi sie takie dzialanie hamulcow.

 

Wiazka elektryczna kabli bagaznika w Audi 80

 

Wiązka kabli idzie do bagażnika i zgina się przy każdym otwieraniu i zamykaniu. A że często korzystam to mi się już dwa razy złamały kable. Teraz znowu się to dzieje. Ktoś poradził mi żebym wstawił kable silikonowe ale nigdzie nie moge takich dostać. Jednyne co w sklepach mają to kable silikonowe do gitary czy do mikrofonu takie grube. Może ktoś pomoc, gdzie tego szukać i jak to wygląda? Czy to są po prostu cieńie kable z których zrobie wiązke czy gotowa wiązka?

 

Mam ten sam problem. Co jakiś czas dorabiam kawałki kabelków. Nie wiem czy sie nie mylę ale może tak przejść się do elektrycznego i tam zapytać czy mają kable w osłonie silikonowej. A potem lutownica, cyna i rzeźba.

Polutowalem zwyklymi kabelkami wczesna wiosna i do tej pory jest OK, a co bedzie jak zaczna sie mrozy, zobaczymy, wnioskujac z czestotliwosci awari u kolegow pewnie mi tez polamia sie znowu. Sprawdziłem producentów kabli, ale żaden nie był w stanie dostarczyć kabla, który może bezpiecznie zginać się przy -25 st.C. i mieć odpowiednią średnicę przy potrzebnej ilości żył. A w ASO to trzeba całą wiązkę do klapy kupić a chciałem tylko taki kabel jak się złamał. Ostatecznie pozostało lekkie skrócenie (nie tam gdzie się zgina oczywiście) i lutowanie. Pytałem i w elektrycznych i w takich elektronicznych. Jedna babka mi powiedziała że miała taki kabel, ale kosztował 6 zł z metr i rzadko kupowali no i teraz nie bierze. No kurcze nie chce mi się lutować co rok tych kabli, musi być jakiś sposób. Wiesz jeszcze możesz zapytać w sklepach car-audio. Myślę że oni powinni mieć

jakieś dobre kable. A co rano wylaze z domu, pakuje laptopa do bagaznika, potem go wypakowuje po pracy znowu pakuje i w domu z nowu Co do kabli to u mnie też nie było nic widać na kablu dopuki nie przestało działać centralne zamykanie auta z bagażnika. Rozcięłem kabel i dopiero zobaczyłem co tam się dzieje. Miałem podobne problemy w poprzednich Audiczkach i poradziłem sobie w ten sposób, że pęknięte kable łączyłem wstawiając 10-20 cm dodatkowo kabla; te kable potem lekko zwisały i nie było problemów. Zaznaczam, że kable na wstawkę kupowałem z izolacją gumową (takie łatwiej dostać niż silikonowe) W B3 miałem połamane kabelki - trzeba było je polutować a potem było już O.K. w C4 natomiast pomimo 2 razy wiekszego przebiegu - nie mam tego problemu.

Dlaczego?? Bo w B3 ten kabelek pracował jak zawias - czyli zaginał sie i prostował. Natomiast w C4 jest on poprowadzony już w takim prowadniku plastikowym i dzieki temu już sie nie zagina -

a jedynie skreca sie przy zamykaniu - a to już nie grozi ułamaniem. Kupiłem je w sklepie Car Audio ale i one wytrzymały tylko 1,5 roku i znowu klops - nie działa podświetlanie tablicy rejestracyjnej więc znowu cięcie i lutowaniemnie czeka i na rok spokój. W B4 też mam plastikową prowadnicę i mimo to kable pękają. Może to wina kabli albo kąta ugięcia kabla w kazdym razie pękają i już, a po kablu nic nie widać tylko nagle przestaje działać. No racja, nic na kablu nie widać, pęka skubany w środku. Nie odczuwa ten co nie korzysta codziennie z bagażnika. Ja niestety codziennie, zresztą nie można nic na siedzeniach wozic bo zaraz ... wiecie co się dzieje na światłach...miałem ten sam ból i nie ma poco inwestować w jakieś dziwne kabelki instalujecie te kabelki trochę dłuższe i nie w seryjnym uchwycie plastikowym tylko trochę luzem i powinno działać a za 2-3 lata podobna czynność...fizyki nie oszukacie, ale obserwować kable poprostu trzeba co jakiś czas i będzie git Kabli silikonowych nie udało mi się kupić

założyłem normalne luźniej, bez jednego plastikowego uchwytu, zobaczymy jak to pożyje długo. Widzę ,że wszystkich ta przyjemność dotknęła. Mnie oczywiście też . Wymyślilem sobie ,że dam lużne pojedyncze żyły kabli tych dolutowywanych w lużnej dość koszulce izolacyjnej, tak aby miały swobodę sie przemieszczać przy zginaniu. I jak narazie nie ma kłopotu od kilku lat.

 

              Podsumowujac: Nie ma sensu inwestowac w silikonowe kable bo tez nie wytrzymuja warunkow panujacych na tym odcinku prowadzenia wiazki, jedynym wyjsciem jest przy lutowaniu wprowadzic lekko nadwyzke kabla i wszystko dobrze zaizolowac, niestety po tej czynnosci pozostaje tylko dogladac kable i patrzyc czy wszystko dziala jak należy na tylach auta.

 

Oproznianie katalizatora w ukladzie wydechowym Audi 80

 

Czy rzeczywiście v6 bez katalizatora brzmi lepiej?

 

Pusta puszka powodowac bedzie zawirowania wsteczne - analogicznie do smieci ktore zatrzymuje przy sobie

spadajaca woda (vide wodospad albo jakies male spietrzenie wodne). Jesli masz wbity w dowod rejestracyjny katalizator to wspawaj w puszke rure przelotowa, jesli nie masz katalizatora w dowodzie rejestracyjnym to w aucie tez go nie potrzebujesz (w sensie formalnoprawnym). z technicznego punktu widzenia to nie wiem czy nie bedziesz mial problemu z sonda lambda jesli jest ona blisko katalizatora...Miałem w swoim 2,6 puste puszki i brzmiał tragicznie... Cały hałas dobiegał ze środka auta a na końcu wydechu słychac było "coś" tzn jakiś dźwięk. Wstyd było wciskać mocniej gaz bo niemiłosiernie brzęczało. Znajomy blacharz- rzeźbiarz zajął się sprawą. Tak jak kolega pisał, wspawał w środek każdego kata rurę nierdzewkę i po krzyku. Jak odebrałem samochód to wrażenie było naprawdę porażające. Piękne brzmienie i autko trochę odżyło i co najważniejsze cisza w środku samochodu. Jeżeli chodzi o sondy lambda to nie zauważyłem jak narazie jakichkolwiek problemów z autem. jak to mówią: pozyjemy- zobaczymy... Następna "operacje" to czyszczenie przepustnicy, silnika krokowego i wtryskiwaczy...no jak masz stary kat i/lub na gaz jezdzisz to on jest jush niesprawny na gazie zwlaszcza jak przezyl zime na gazie [zebrana woda zamarza w kacie i go rozpieprza, staje bardziej mulny niz z dobrym katem, jak Cie wezma, na kontrole, na gazie i tak bedzie ekologiczny, a na bene nie masz obowiazku przelaczac, ewentualnie mozna zmienic na nowe magnetyzerki [jak byly], ja u siebie musze zalozyc na gaz, bo nie mam, a na bene i powietrze mam oryginalne, ciekawe czy sa dobre/sprawne, ja wlasnie zdjelem go z gory rozcielem, wywalilem bebechy i wspawalem rure, i pyk.

 

Zmiana kierownicy w Audi 80

 

Czy można przełożyć kierownicę od A4-ki do naszych B4 `94 w wersji z poduszką. Wiem, że takie kierownice były juz montowane w rocznikach `95 i koniec `94. Chodzi mi głównie czy bedą pasowały poduszki powietrzne, wiązki i komputery sterujace poduszkami. Bo mysle, że wieloklin podpasuje? BTW w mojej są dwa jaśki - jesli to coś zmienia.

 

Według moich informacji w B4 w 95 roku zmienił się frez, paskowka pewnie też. To znaczy jest, że nie bedzie tak łatwo. W takim razie musze sobie zrobić skóre na tej kierownicy. Brakuje mi trzpienia w sportowej kier. Mam taka bez "cyngla" w srodku ktory prowadzi plus do wnetrza kier. W tym momencie ten kabelek jest niepodlacz. Moze ma ktos cos takiego na zbyciu lub moze mi powiedziec jak go wykonac? Ja u siebie w B4 zalozylem kierownice od Audi S4, ale musialem zalozyc zwezke na wieloklin.

 

              Podsumowujac: Ogolnie zmiana kierownicy pomiedzy audi 80 a innymi odmianami tego modelu np. s2 czy coupe nie ciagnie za soba wiekszych problemow. Problemy jakie możemy napotkac przy wymianie kierownicy Audi na inna Audi to roznica w wieloklinie, które można zroznicowac specjalnymi swezkami oraz inne doprowadzenie kabla odpowiedzialnego za sygnal-klakson oraz przy nabyciu niekompletnego zestawu kierownicy s2/s4 przerobic będzie trzeba także element odbijajacy kierunkowskaz. Ogolnie mowiac dla chcacego nic trudnego. Nie zapominac należy ze kierownice z poduszkami należy wymieniac przy odlaczonym akumulatorze, jednak to tez nie gwarantuje ze po jego ponownym podpieciu nie pojawia się bledy w postaci niegasnacych kontrolek co usunac będzie można jedynie przez skasowanie bledu urzadzeniem typu VAG.

 

Bord Computer – dokladka w zegary Audi 80

 

Tak wiec wspomne tylko ze juz posiadam: zegary z kompem i manetke do sterowania kompem. Co jeszcze potrzeba, pisac prosze wszystkie szczegoly?

 

Komputer ktory jest potrzebny do instalacji w b4 moze pochodzic z innych modeli audi 80 czyli coupe, cabrio lub s2 oraz rs2. Mozna wymienic sam modul czyli srodek licznika i powinien on dzialac, czyli byc podswietlony i miec cyferki. Do jego sterownia mozna zastosowac manetke od 80, 90, v8 lub c3,200. Przy takim sprzecie jedyna rzecza do zrobienie jest zamontowanie wszystkiego i podlaczenie kabelka z jednego pinu z tylu licznika do pinu odpowiedniego w komputerze sterujacym praca silnika zwanym ECU. Polaczenie manetki z kompem to juz zaden problem a odbywa się to przy pomocy schematow lub na chybil trafil (znacznie dluzej) Jeżeli kompa masz w zegarach to tez dziala tyle tylko ze stoi caly czas na 0,00 srednie spalanie ktore jest pierwsza funkcja, natomiast pozostale funkcje które nie potrzebuja sygnalu spalania dzialaja. Modul Bord Computer można bez problemu oddzielic od Auto Checku i zainstalowac z Mini Checkiem. W module BC znajduje się „klucz” który umozliwia dostosowanie wartosci spalania do informacji pokazywanych przez BC. Klucz to uklad scalony wielkosci 1cm/3cm i umiejscowiony po prawej stronie patrzac od tylu na zegary a po lewej stronie patrzac od przodu na modul BC.

 

Czy wyswietlacz do kompa + manetka od V8 bedzie pasowala do mojej B4? Co do tego jeszcze potrzeba zeby hulalo...wystarczy tylko tyle?

 

Z tego co wymieniłeś pasuję w zasadzie tylko manetka. Żeby wszystko dzialalo należy postepowac tak jak jest to opisane powyzej.

 

 

Zmiana silnika ABT w Audi 80

&#x...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin