Astra F - MID - instrukcja montażu.pdf

(4876 KB) Pobierz
420757977 UNPDF
MID - instrukcja montażu - [F]
Autor: azja
Co właściwie daje nam MID?
Kilka wbrew pozorom użytecznych rzeczy:
- spalanie chwilowe [l/100km],
- spalanie średnie [l/100km],
- średnią prędkość [km/h],
- zasięg pozostały na zbiorniku paliwa [km],
- stoper,
- temperaturę zewnętrzną [ºC].
MID uzupełniony o moduł Check Control (CC) i zestaw czujników daje nam dodatkowo kontrolę nad niespodziewanym przepaleniem
żarówek zewnętrznych w aucie (mijania, postojowe, stopy) i odpowiadających za nie bezpieczników oraz
nad poziomem "płynów ustrojowych".
Na początek opis złącz MID-a - w odróżnieniu od DID/TID-a mamy tu - oprócz złącza 12-pinowego (X19) - dodatkowe złącze 26-
pinowe (X20).
Opis złącza X19 - wtyk DID/TID/MID (12 pinów)
Pin
Kolor
przewodu
Funkcja
Uwagi
1 Czerwony Zasilanie (+) 12V Stałe
2 Niebieski Czujnik temperatury zewnętrznej Przewód masowy
3 Brązowy Zasilanie (-) masa
4
Niebieski-
Biały
Czujnik temperatury zewnętrznej Przewód sygnałowy
5 Czarny Zasilanie (+) 12V Tylko przy włączonym zapłonie
6 Szary-Zielony Podświetlenie wyświetlacza Przy włączonych/wyłączonych światłach
7 Szary-Czarny Regulacja jasności podświetlenia Pokrętłem przy włączniku świateł mijania
8
Czerwony-
Szary
Radio
Antena elektryczna
9
Brązowy-
Czerwony
Radio
SCL - linia szeregowa zegara
10
Brązowy-
Szary
Radio
MRQ - główna linia żądania
11
Brązowy-
Czarny
Radio
SDA - linia szeregowa daty
12
Niebieski-
Czerwony
Sygnał z czujnika przebytej drogi Nie występuje fabrycznie przy DID-zie
Opis złącza X20 - wtyk MID (26 pinów)
420757977.003.png
Pin
Kolor
przewodu
Funkcja
Instalacja bez CC
Instalacja z CC
1 Biały-Zielony Check Control
Masa
Połączyć z CC pin "1"
2
Brązowy-
Niebieski
Czujnik poziomu płynu
chłodzącego
W przypadku nie podłączania czujnika zewrzeć z masą
3
Niebieski-
Czerwony
Czujnik poziomu oleju W przypadku nie podłączania czujnika zewrzeć z masą
4 Czarny-Żółty Check Control
Włącznik świateł STOP
przewód Czarno-Żółty
Włącznik świateł STOP
- przewód Czarny
- CC pin 12
5 Czarny Zasilanie (+) 12V
Włącznik świateł STOP, przewód Czarny
6-12 Brak
13 Brązowy Zasilanie (-) masa
Połączyć ze złączem DID/TID (X19) pin3
14
Brązowy-
Szary
Programowanie
Połączyć z gniazdem diagnostyki (X13) pin G (10pin)
Połączyć z gniazdem diagnostyki (X13) pin 8 (16-pin)
15
Brązowy-
Czerwony
Diagnostyka
Połączyć z gniazdem diagnostyki (X13) pin D
16 Brązowy-Biały Przycisk sterowania "R" Połączyć ze złączem przełącznika wycieraczek
17
Brązowy-
Czerwony
Przycisk sterowania "S" Połączyć ze złączem przełącznika wycieraczek
18
Niebieski-
Czarny
Czujnik poziomu paliwa Połączyć ze złączem (X21) pin 7
19 Brak
20
Niebieski-
Czerwony
Sygnał z czujnika przebytej
drogi
Masz TID-a - połączyć ze złączem (X19) pin 12
Masz DID-a - połączyć ze złączem (X9) pin 4
21
Czarny-
Brązowy
Sygnał z ECM (wtrysk) Połączyć ze złączem (X9) pin 5 lub odpowiednim pinem ECM
22 Niebieski
Czujnik temperatury
zewnętrznej
Masz TID-a: Połączyć z złączem TID (X19) pin 2
Masz DID-a: Zamontować własny czujnik ;-)
23
Niebieski-
Biały
Czujnik temperatury
zewnętrznej
Masz TID-a: Połączyć z złączem TID (X19) pin 4
Masz DID-a: Zamontować własny czujnik ;-)
24
Żółty-
Czerwony
Czujnik zużycia klocków
hamulcowych
W przypadku nie podłączania czujnika zewrzeć z masą
25
Brązowy-
Żółty
Czujnik poziomu płynu
spryskiwacza
W przypadku nie podłączania czujnika zewrzeć z masą
26 Czarny-Żółty Check Control
Pozostawić nie podłączone
Połączyć z CC pin 2
Opis złącza X13 - diagnostyka (w skrzynce bezpieczników)
420757977.004.png 420757977.005.png
Opis złącza Check Control (CC):
Pin
Kolor przewodu
Funkcja
Uwagi
1 Biały-Zielony
Sygnał do MID-a
Połączyć z MID-em pin 1
2 Czarny-Żółty
Sygnał do MID-a
Połączyć z MID-em pin 26
3 Brak
4 Brak
5 Brązowy
Masa
Połączyć z najbliższą ;-)
6 Żółty
Kontrola świateł mijania - prawe
przewód Żółty
wkierunku skrzynkibezpieczników
7 Żółty
Kontrola świateł mijania - lewe
przewód Żółty
wkierunku skrzynkibezpieczników
8 Czarny-Żółty
Kontrola świateł STOP - lewe
przewód Czarny-Żółty
wkierunku złącza
9 Szary-Czarny
Kontrola świateł pozycyjnych - lewe
przewód Szary-Czarny
wkierunku złącza
10 Szary-Czerwony
Kontrola świateł pozycyjnych - prawe
przewód Szary-Czerwony
wkierunku złącza
11 Szary-Czarny
Kontrola świateł pozycyjnych - lewe
przewód Szary-Czarny
wkierunku skrzynkibezpieczników
12 Czarny-Żółty
Sygnał do MID-a
1 - włącznik świateł STOP przewód Czarny-
Żółty
2 - MID pin 4 - przewód Czarny-Żółty
13 Szary-Czerwony
Kontrola świateł pozycyjnych - prawe
przewód Szary-Czerwony
wkierunku skrzynkibezpieczników
14 Żółty
Kontrola świateł mijania
przewód Żółty
wkierunku złącza
15 Żółty
Kontrola świateł mijania
przewód Żółty
wkierunku złącza
16 Czarny-Żółty
Kontrola świateł STOP - prawe
przewód Czarny-Żółty
wkierunku złącza
Pozostałych złącz wykorzystanych przy montażu (X9 przy ECM oraz X21 przy zegarach) nie opisuję, gdyż wykorzystujemy
z nich pojedyncze przewody i widać to na dalszych zdjęciach, a szczegółowy opis wyprowadzeń jest zbędny.
Załączam fragment schematu (dotyczy roczników sprzed FL, ale w większości pasuje i do tych po).
W moim przypadku zgodność, zwłaszcza kolorystyka przewodów, była 100%.
Ponieważ jednak jest niewielka szansa, że tak będzie we wszystkich przypadkach, radzę kolorystykę traktować "z przymrużeniem
oka".
Całkowitą pewność (szczególnie przed cięciem przewodów) warto uzyskać za pomocą miernika ;-)
Oto schemat, nieco opisany przeze mnie dla ułatwienia:
420757977.006.png
Co potrzebujemy do montażu MID-a?
Oczywiście MID-a :-P
MID wygląda tak:
420757977.001.png
Przełącznik wycieraczek z przyciskami sterującymi (thx to Chuchras):
Moduł Check Control - opcjonalnie (fotka zapożyczona, ale mój jest identyczny):
420757977.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin