MIESJCE STRATEGII LOGISTYCZNEJ W HIERACHI CELU I STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA.doc

(132 KB) Pobierz
WYKŁAD I

WYKŁAD I

 

LOGISTYKA ZORIENTOWANA NA PRZEPŁYW

1)       Logistyka jest to proces planowania, realizacji i kontroli przepływu oraz magazynowania surowców, półfabrykatów i wyrobów gotowych z uwzględnieniem informacji potrzebnych by zaspokoić wymagania klientów.

2)       Logistyka obejmuje organizację planowanie, kontrolę i realizacje przepływu towarów od momentu wytworzenia i nabycia przez produkcje i dystrybucję aż do finalnego odbiorcy. Jej celem jest zaspokojenie wymagań klientów przez minimalizację kosztów i minimalne zaangażowanie kapitału.

LOGISTYKA ZORIENTOWANA NA CYKL ZUŻYCIA PRODUKTÓW

Logistyka to wspomagające zarządzanie działania logistycznego. Zapewniają  one wydaje wykorzystanie zasobów i skuteczność elementów logistycznych,  przez cały okres użytkowania produktu. Dzięki odpowiedniej ingerencji w system we właściwym czasie zapewnione jest efektywne sterowanie zużyciem zapasów.

LOGISTYKA ZORIENTOWANA NA USŁUGĘ

Logistyka jest to proces, który ma na celu koordynacje wszystkich czynności nie materialnych związanych z wykonaniem usługi, tak aby była ona zgodna z wymaganiami klientów. Głównym kierunkiem działania jest minimalizacja czasu oczekiwania i dostawa usług kanałem dystrybucji

PODSTAWOWE ZADANIA STAWIANE PRZEZ LOGISTYKE W PRZEDSIĘBIORSTWIE

1)       Usprawnienie przepływu zarządzania  i magazynów, tak aby zaspokoić potrzeby uczestników procesu logistycznego;

2)       Uwzględnienie strategii rozwoju przedsiębiorstwa , elementów związanych z budową  łańcucha logistycznego;

3)       Dostosowanie wszystkich czynności związanych z procesami logistycznymi do obsługi klienta;

4)       Obniżenie kosztów przepływu procesów logistycznych.

PODSTAWOWE KOMPLEKSY PRZEPŁYWU LOGISTYCZNEGO

1)       Procesy informacyjne

2)       Koszty procesów logistycznych

3)       Infrastruktura  procesów logistycznych

4)       Procesy fizycznego przepływu towarów

5)       Zapasy rzeczowe produktów

PODSTAWOWE ZADANIA I MOŻLIWOŚCI LOGISTYKI

1)       Logistyka wspomaga orientację rynkowa przedsiębiorstwa, oferuje nabywcą optymalny serwis, sprzyja zwiększeniu przejrzystości rynku oraz zdolności dostosowania się firmy do zmian na rynku;

2)       Logistyka jest zorientowana na stymulowanie sprzedaży i serwisu przy jednoczesnej racjonalizacji kosztów logistycznych;

3)       Logistyka jest zorientowana na wykorzystanie zależności i efektów synergicznych w strukturze systemu logistycznego;

4)       Logistyka umożliwia rozwiązanie problemów powstających w miejscu styku przepływu towarów i informacji z innymi obszarami, np. marketingiem

5)       Logistyka wspomaga przedsięwzięcia i komponenty oraz strategie marketingowa w sposób długotrwały, skuteczny i efektywny;

6)       Logistyka jest zorientowana na racjonalizację systemu organizacyjnego przedsiębiorstwa i przeplywu towarów;

7)       Logistyka stymuluje wzrost ogólnej efektywności gospodarowania.

MIESJCE STRATEGII LOGISTYCZNEJ W HIERACHI CELU I STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA

Cele przedsiębiorstwa

Strategia ogólna przedsiębiorstwa



 

Cele jednostki strategicznej



Strategia jednostki strategicznej

 

 

Cele funkcjonalne











Strategie funkcjonale

 

 

Strategia

produkcji

Strategia

logistyczna

Strategia

marketingowa

Strategia

finansowa

Strategia

badań i

rozwoju

                                                                                                                                                                                           

 

 

FORMUŁOWANIE STRATEGII LOGISTYCZNEJ

              Cele i strategie przedsiębiorstwa



Wyodrębnienia strategii funkcjonalnej



Okreslenie celów i wybór strategii logistycznej





Opracowanie strategicznego planu logistycznego

 



Opracowanie i wdrożenie systemu realizacji

 

                     Realizacja i kontrola

 

ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNE – jest to planowanie, sterowanie, realizacja i kontrola strategii w sposób efektywny i minimalizujący koszty globalne oraz przepływ i magazynowanie wszystkich elementów tj. surowców, zapasów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, odpowiednich informacji od punktu pozyskania do miejsca konsumpcji, w celu jak najlepszego dostosowania się do potzreb klienta i ich zaspokojenia.

DECYZJE STRATEGICZNE WG. RODZAJU DZIAŁALNOŚCI LOGISTYCZNEJ

Rodzaj działalności logistycznej

Przedmiot decyzji strategicznej

Lokalizacja

-          liczba, miejsce produkcji, magazynowanie

-          rozmieszczenie zakładów produkcyjnych

Transport, magazynowanie

-          pojemność i  rozplanowanie wewnętrzne i wyposażenie techniczne magazynów;

-          uzgodnienie gestii transportowej;

-          wybór gałęzi transportu;

-          samoobsługa i zaangażowanie zewnętrznych wykonawców usług logistycznych

Zapasy

-          wybór podejścia do kształtowania poziomu zapasów

Obsługa klientów

-     wyznaczenie poziomu obsługi

Przepływ informacji

-          wybór systemu informacyjnego na potrzeby logistyki

 

MIEJSCE STRATEGII W SYSTEMIE



Misja przedsiębiorstwa

 

Cele przedsiębiorstwa (funkcjonalne)

produkcyjne

finansowe

marketingowe

logistyczne

rozwojowe



                                                                                                                                                       

 

 

Strategie przedsiębiorstwa

produkcyjne

finansowe

marketingowe

logistyczne

badawczo-rozwojowe





technologii produkcji

portfela i inwestycji

programów marketingowych

systemów logistycznych

 







                                                                           PLAN LOGISTYKI               

 

 

 

 

                                                            

                                                             C – optymalizacja poziomu zapasów

                                                             E – minimalizacja czasu przepływu materiałów i wyrobu

                                                             L – zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klienta

                                                             E – zapewnienie jak najniższego, ale akceptowanego poziomu                        

                                                                                 kosztów globalnych w kanale logistycznym







                                  

 

BIZNES PLAN

WYKŁAD II

 

LOGISTYKA – jest procesem zarządzania całym łańcuchem dostaw.

ŁAŃCUCH DOSTAW – jest to dzialalność związana z przeplywem materiału (towaru) od pierwotnego źródła  poprzez wszystkie pośrednie formy aż do postaci w której jest konsumowany przez ostatecznego klienta.

ISTOTĄ LOGISTYKI – jest proces zintegrowanego zarządzania z tradycyjnymi obszarami produkcji, finansów i marketingu.

STRATEGICZNYM CELEM LOGISTYKI  powinno być określenie o ile zwiększa się dodatkowe dochody firmy w wyniku poprawy jakości towaru lub uslugi.

CO TO JEST ZYSK?

 









ZYSK

 







SYSTEM LOGISTYCZNY

 

 







PODSYSTEM

 

 





Podsystem planowania

 

-  planowanie produkcji

-  planowanie potrzeb materiałowych

-  planowanie zaopatrzenia

-  planowanie zapasów

-  planowanie ekspedycji

Podsystem decyzyjny

 

-  opracowanie zamówień

-  decyzje niecelowe

-  sterowanie zamówieniami

-  sterowanie zapasami

-  sterowanie przepływem materiałów

- sterowanie ekspedycją

Podsystem wykonawczy

 

- magazynowanie

- przygotowanie

- transport

- opakowanie

- ekspedycja

czynniki                                                                                                                                          zaopatrzenie

produkcji                                                                                                                                           obsługa

                                                                                                                                                           dostaw

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin