PROCEDURA_KALIBRACJI_LR.pdf

(580 KB) Pobierz
LANDI RENZO OMEGAS
I. PROCEDURA KALIBRACJI
Celem jest uzyskanie sytuacji, Ŝeby czas wtrysku benzyny nie zmieniał się po przejściu z
benzyny na gaz w kaŜdej komórce mapy.
Procedura:
1. Kliknij na „rozpocznij kalibracje” 1 (pojawi się przełącznik 2 benzyna / gaz);
2. Podczas jazdy na benzynie utrzymać pracę silnika na stałym obciąŜeniu na poszczególnej
komórce mapy (wskazuje o tym czerwona kropka).
3. Poczekać chwilę do czasu ustabilizowania się czasu wtrysku, następnie klikając na
przełącznik 2 gaz/benzyna przełączyć pracę na gaz.
4. Obserwując wskaźnik 3, oceniamy w jakim stopniu (w ujęciu procentowym) czas wtrysku
benzyny róŜni się w trakcie funkcjonowania na gazie w porównaniu z czasem w trakcie
funkcjonowania na benzynie.
5. JeŜeli wskaźnik pokazuje wysoki dodatni procent wartości oznacza to, Ŝe czas wtrysku
benzyny jest zwiększany w trakcie funkcjonowania na gazie oraz mieszanka paliwowo
powietrzna jest uboga. W tym przypadku konieczne jest zwiększenie współczynnika K w
komórki badanej.
Natomiast jeŜeli wskaźnik pokazuje wysoki ujemny procent wartości oznacza to, Ŝe czas
wtrysku benzyny jest zmniejszany w trakcie funkcjonowania na gazie oraz mieszanka
paliwowo
powietrzna
jest
bogata.
W
tym
przypadku
konieczne
jest
zmniejszenie
współczynnika K w komórki badanej.
791791659.002.png
DąŜymy do tego aby uzyskać na wskaźniku 3 uzyskać wartości (podczas stabilnej pracy
silnika) jak najbliŜszą 0%.
II. ZMIANA KALIBRACJI DLA ZAKRESU OBCI Ąś E Ń
Dodatkową funkcją, która pozwala na doskonalenie mapy jest szesnaście pól
przedstawiających pracę silnika na róŜnych obciąŜeniach. Procedura ta jest bardziej zalecana
do doskonalenia mapy od procedury opisanej w pkt. I
Celem jest uzyskanie jak najbardziej podobnych korekt paliwowych podczas jazdy na LPG i
benzynie w trakcie tego samego obciąŜenia.
Gdy podczas pracy na gazie pole jest podświetlone na czerwono oznacza to Ŝe obecnie w
zakresie tego pola (obciąŜenia) pracuje silnik.
Do tej czynności będzie potrzebny skaner OBD II z funkcją odczytu korekt krótko i
długoterminowych (Short Term Fuel Trim i Long Term Fuel Trim)
Procedura:
1. Podczas jazdy na benzynie utrzymać pracę silnika na stałym obciąŜeniu na badanej
komórce obciąŜenia (aktualnie podświetlanego na czerwono pola)
2. Poczekać chwilę do czasu ustabilizowania się czasu wtrysku, następnie przełączyć pracę na
gaz (do przełączania uŜywamy przycisku manualnego centralki).
3. Obserwując na skanerze OBD II korekty paliwowe długo terminowe (Long Term Fuel
Trim), oceniamy jaki wpływ ma praca silnika na gazie na korekty paliwowe pracy silnika na
benzynie.
791791659.003.png 791791659.004.png 791791659.005.png
2. Jeśli korekty, po przełączeniu z benzyny na gaz idą nam na plus oznacza to, Ŝe mamy za
ubogą mieszankę gazową i wtedy zwiększamy wartość procentową komórki, jeŜeli korekty
idą na minus oznacza to Ŝe mamy za bogatą mieszankę gazową i wtedy zmniejszamy wartość
procentową komórki.
Procedurę powtarzamy da kaŜdej komórki obciąŜenia.
NaleŜy pamiętać aby tę operację wykonywać cały czas przy stałym obciąŜeniu.
Aby zwiększyć lub zmniejszyć procent korekty, naleŜy uŜyć w tym celu klawiszy dla
zwiększenia (PgUp) (4) lub zmniejszenia (PgDn) (5).
Zasad ą jest, Ŝ e praca na LPG w jak najmniejszym stopniu ma wpływa ć , a najlepiej w
ogóle na czasy wtrysków Pb. Sterownik LPG ma „nie przeszkadza ć ” pracy ECU Pb.
Powy Ŝ sza zasada oraz kalibracja dotyczy wszystkich systemów sekwencyjnego wtrysku
gazu.
Marecki
791791659.001.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin