75. Przeprowadzać doświadczenia z chemii.
76. Poznawać budowę urządzeń radiotechnicznych.
77. Wyjaśniać kolegom, jak wykonywać zadania szkolne, których sami nie mogą wykonać.
78. Wyświadczać różne usługi dorosłym.
79. Słuchać muzyki, kolekcjonować płyty lub kasety z ulubionymi nagraniami.
80. Oglądać w telewizji zawody sportowe.
81. Czytać książki na tematy historyczne.
82. Zajęcia w kółku fizycznym.
83. Wykrywać zjawiska chemiczne w przyrodzie.
84. Naprawiać domowe urządzenia elektryczne.
85. Odpowiadać przy tablicy, występować przed szkołą.
86. Naprawiać sprzęt gospodarstwa domowego.
87. Malować pejzaże z natury.
88. Lekcje w-f.
89. Zwiedzać muzea historyczne, poznawać zabytki.
90. Czytać książki typu Rozrywki fizyczne.
91. Uczyć się chemii.
92. Orientować się w schematach odbiorników radiowych, telewizyjnych, magnetofonów itp.
93. Pełnić funkcję przewodniczącego klasy.
94. Być dyżurnym na przerwach międzylekcyjnych w szkole.
95. Fotografować przyrodę.
96. Grać w kometkę.
97. Brać udział w pracy społecznej.
98. Odkrywać, gdzie w otaczającym świecie ma zastosowanie fizyka.
99. Zajęcia w kółku chemicznym.
100. Gromadzić ciekawe artykuły o tematyce technicznej.
101. Pomagać ludziom chorym i starym w pracach domowych.
102. Nakrywać do stołu i podawać potrawy rodzinie i znajomym.
103. Brać udział w konkursach plastycznych.
104. Jeździć na rolkach.
Masz przed sobą bardzo proste i łatwe pytania. Dotyczą one czynności, jakie lubisz i jakich nie lubisz. Na każde pytanie należy odpowiedzieć odpowiednimi znakami, które wpiszesz w odpowiednie kartki arkusza odpowiedzi. Pytania są ponumerowane – każdemu pytaniu odpowiada na arkuszu kratka oznaczona tym samym numerem.
Jeżeli daną czynność bardzo lubisz, wpisz w odpowiednią kratkę dwa krzyżyki (++). Jeżeli daną czynność tylko lubisz, wpisz jeden krzyżyk (+). Gdy danej czynności nie lubisz wykonywać, wpisz jeden minus (-), jeśli bardzo jej nie lubisz wykonywać, wpisz dwa minusy (--). Jeżeli zaś danej czynności nie znasz lub nigdy nie wykonywałeś i trudno jest Ci na to pytanie odpowiedzieć, w kratkę wpisz znak zapytania (?).
Staraj się na pytania odpowiadać szczerze, nie namyślając się zbytnio, zaznaczając odpowiedzi w diagramie – karcie odpowiedzi.
Czy lubisz?
1. Uczyć się języka polskiego.
2. Wykonywać działania matematyczne.
3. Poznawać życie zwierząt i roślin.
4. Czytać czasopisma i książki o tematyce technicznej.
5. Poznawać pracę pielęgniarki, higienistki itp.
6. Dbać o porządek w domu, w klasie, w szkole.
7. Chodzić na koncerty do filharmonii.
8. Należeć do klubu sportowego.
9. Wyrażać na piśmie swoje spostrzeżenia i myśli (pisanie wierszy, krótkich opowiadań, prowadzenie pamiętnika).
10. Uczyć się matematyki.
11. Uczyć się biologii, botaniki i zoologii.
12. Zwiedzać wystawy techniczne albo słuchać audycji o nowościach technicznych.
13. Czytać o tym, jak ludzie nauczyli się walczyć z chorobami.
14. Pomagać w gospodarstwie domowym.
15. Tańczyć na dyskotece.
16. Brać udział w zawodach sportowych.
17. Uczyć się języka obcego, posługiwać się nim w rozmowie.
18. Czytać książki typu Rozrywki matematyczne.
19. Prace doświadczalne z biologii.
20. Zajęcia praktyczno – techniczne.
21. Opiekować się chorymi, doglądać prawidłowego przyjmowania przez nich leków.
22. Szyć i wyszywać.
23. Śpiewać w chórze, zespole muzycznym.
24. Chodzić na górskie wycieczki.
25. Bywać w teatrze, muzeum, na wystawie sztuki.
26. Zajęcia w kółku matematycznym.
27. Pracować w sadzie, ogrodzie.
28. Wykonywać prace budowlane, zwiedzać place zabaw.
29. Opiekować się dziećmi.
30. Dokonywać zakupów.
31. Oglądać przedstawienia baletowe.
32. Jeździć na rowerze.
33. Zajęcia w kółku polonistycznym.
34. Samodzielnie rozwiązywać w domu dodatkowe zadania i przykłady z matematyki.
35. Przeprowadzać doświadczenia z roślinami.
36. Montować i naprawiać różne maszyny, przyrządy i mechanizmy, np. rower itp.
37. Poznawać budowę organizmu człowieka.
38. Przekonywać o czymś ludzi.
39. Projektować wystrój swojego pokoju, klasy szkolnej.
40. Brać udział w sportowych grach zespołowych.
41. Omawiać z kolegami przeczytane książki.
42. Brać udział w olimpiadach matematycznych.
43. Zajęcia w kółku biologicznym.
44. Sporządzać modele samolotów, szybowców, okrętów.
45. Poznawać przyczyny powstawania różnych chorób.
46. Zapoznawać się i obcować z różnymi ludźmi.
47. Grać na jakimś instrumencie.
48. Jeździć na nartach.
49. Czytać literaturę piękną.
50. Odkrywać, gdzie w otaczającym świecie ma praktyczne zastosowanie matematyka.
51. Obserwować naturę.
52. Wykonywać prace z mechaniki.
53. Czytać i opowiadać dzieciom bajki, bawić się z nimi.
54. Przygotowywać posiłki.
55. Należeć do zespołu tanecznego.
56. Grać w tenisa.
57. Czytać artykuły z dziedziny krytyki literackiej.
58. Uczyć się fizyki.
59. Czytać o odkryciach z dziedziny chemii.
60. Wykonywać rysunki techniczne.
61. Uczyć się biologii.
62. Być odpowiedzialnym za wyżywienie kolegów na obozach wędrownych i wycieczkach.
63. Projektować stroje.
64. Pływać.
65. Uczyć się historii.
66. Przeprowadzać doświadczenia z fizyki.
67. Rozwiązywać doświadczenia z chemii.
68. Obserwować pracę różnych maszyn, zwiedzać zakłady pracy.
69. Poznawać pracę lekarza.
70. Prać i prasować odzież.
71. Brać czynny udział w zajęciach kółka plastycznego.
72. Kibicować ulubionym drużynom sportowym.
73. Omawiać bieżące wydarzenia polityczne z kraju i za granicą.
74. Czytać literaturę popularnonaukową z zakresu odkryć fizycznych.
[1] Ankietę opracowano na podstawie Karty zainteresowań J. Woronieckiej
pedagog107