Pytania do wywiadu.doc

(38 KB) Pobierz
Profilaktyka

Profilaktyka

Wywiad grupowy z uczniami

 

Czas wolny:

1.      Co robicie po szkole?

2.      Czy w Lublinie jest dokąd pójść?

3.      Gdzie chodzicie, gdy macie trochę czasu, czy jest tam fajnie (bezpiecznie), dlaczego tak, dlaczego nie?

4.      Gdzie chodzicie, gdy się chcecie zabawić?

5.      Gdzie jeszcze się spotykacie?

6.      Czy chodzicie do kina, na jakie filmy i dlaczego na takie?

7.      Co oglądacie na video?

8.      Jakiej muzyki lubicie słuchać?

9.      Czy wiecie coś o swoich idolach?

10.  Ile osób chodzi na jakieś zajęcia, jakie to są zajęcia, na co chcieliby chodzić?

11.  Co chcielibyście robić w wolnym czasie?

 

Szkoła i grupy rówieśnicze:

1.      Czy w tej szkole jest fajnie, dlaczego tak, dlaczego nie.

2.      Czy są nauczyciele, których lubią, za co nie lubią nauczyciela?

3.      Czy jest w szkole ktoś, z kim można pogadać o problemach?

4.      Z kim o problemach rozmawiają, czy chcieliby, żeby ktoś taki był w szkole, w ich życiu.

5.      Czy w szkole były prowadzone zajęcia, np. profilaktyczne, szkolenia, kursy, jakie, czego dotyczyły, czy to w ogóle potrzebne?

6.      Czy klasa jest zgrana, czy w szkole coś razem robili, co to było?

7.      Czy przyjaciół, kolegów mają ze szkoły, z podwórka, czy jeszcze skądś, z kim nie warto się spotykać?

8.      Jaka powinna być dziewczyna (chłopak), z którymi się chodzi?

9.      Czy koledzy przychodzą do nich do domu?

10.  O czym się rozmawia na godzinach wychowawczych i lekcjach religii?

 

 

Subkultury:

1.      Czy znają jakieś?

2.      Kto do nich należy?

3.      Jak wyglądają przedstawiciele subkultur?

4.      Co robią?

5.      Czy to dobre, czy złe?

 

Życie rodzinne:

1.      Jak sobie wyobrażają idealną rodzinę?

2.      Co jest dzieciom potrzebne w rodzinie, aby były szczęśliwe?

3.      Co to znaczy „dobrze wychowane dziecko”?

4.      Czego brak im najbardziej w domu?

5.      Czy rozmawiają w domu o swoich problemach, z kim?

6.      Na co rodzice pozwalają, a na co nie?

7.      O której godzinie muszą wracać do domu?

8.      Do czego można rodziców przekonać?

 

Nauczyciele:

1.      Kto i za co jest szanowany?

2.      Czy mają z nimi dobry kontakt, to znaczy jaki?

3.      Czego nauczyciele nie lubią?

4.      Czego nie wiedzą?

5.      Czego wymagają, a co można odpuścić?

6.      Co by chcieli zmienić w swojej szkole?

 

Przemoc, przestępczość:

1.      Kto w ich otoczeniu jest groźny?

2.      Kogo się boją?

3.      Gdzie się nie chodzi i dlaczego?

4.      Jakie zachowania można tolerować, a jakich nie i dlaczego?

5.      Czy lubią miejsca, w których mieszkają, czy jest ono fajne, a dlaczego nie, czego brakuje, co chcieliby zmienić, gdyby mogli.

6.      Czy są tam osoby, których nie lubią, za co, co one im robią?

7.      Gdzie chcieliby mieszkać, gdy będą dorośli?

Narkotyki:

1.      Co to jest narkotyk, jak rozumieją to pojęcie?

2.      Jakie znają narkotyki?

3.      Kto kiedykolwiek zażywał jakiegoś narkotyku?

4.      Co to były za narkotyki, w jakich sytuacjach jakich narkotyków używali?

5.      Jakie doznania powodowały narkotyki?

6.      Czy w związku z zażywanie narkotyków pojawiły się jakieś przykre konsekwencje?

7.      Czy z używaniem narkotyków wiążą się jakieś zagrożenia, jeśli tak, to z jakimi i jak można im przeciwdziałać?

8.      Jak traktowane są osoby, które od czasu do czasu rekreacyjnie używają narkotyków?

9.      Co sądzą o marihuanie, czy używanie tego środka wiąże się z jakimś zagrożeniem (jakim?), czy marihuana uzależnia?

 

Plany, aspiracje marzenia:

1.      Kim by chcieli być, jak będą dorośli?

2.      Co to jest sukces w życiu, kim trzeba być, aby go osiągnąć, co trzeba mieć?

3.      Gdzie by chcieli pracować?

4.      Czy chcą się dalej uczyć i czego by chcieli się nauczyć?

 

Warunki życia:

1.      Czy Lublin jest miastem bogatym, czy biednym?

2.      Czy tam, gdzie mieszkają, jest więcej ludzi bogatych czy biednych?

3.      Ile osób w ich rodzinie pracuje, kiedy, gdzie, co robią?

4.      Czy mają swoje pieniądze, skąd?

5.      Czy gdyby kolega poprosił, pożyczyliby jakąś rzecz i pieniądze?

6.      Czy warto pomagać innym ludziom, dlaczego nie, komu nie warto pomagać i dlaczego?

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin