istan_Prasa elektro-hydrauliczna.doc

(25 KB) Pobierz
PRASA ELEKTRO-HYDRAULICZNA WARSZTATOWA

INSTRUKCJA STANOWISKOWA BHP

PRASA  ELEKTRO-HYDRAULICZNA PEHW-100

 

Prasa przeznaczona jest do mechanizacji prac warsztatowych takich jak : gięcie, prostowanie, wciskanie, przepychanie oraz do różnego rodzaju prac demontażowo – montażowych.

 

Przed przystąpieniem do pracy:

1.             Przed przystąpieniem do wykonywania pracy na prasie należy sprawdzić jej stan techniczny  i usunąć ewentualne usterki.

2.             Przedmioty, na których mają być wykonane operacje technologiczne powinny tak ułożone na belce nośnej, aby zagwarantowane było pełne bezpieczeństwo pracy. W razie potrzeby przedmioty te należy mocować do belki.

3.             Po zakończeniu pracy dźwignię rozdzielacza ustawić należy w położeniu „0” i wyłączyć silnik elektryczny.

4.             Nie należy zostawiać prasy z włączonym silnikiem bez nadzoru.

5.             Stanowisko pracy powinno być właściwie oświetlone.

6.             Prasę oraz najbliższe jej otoczenie należy utrzymywać w należytym porządku i czystości.

 

Instalacja elektryczna:

1.             Zainstalowany na pokrywie zasilacza wyłącznik samoczynny służy do włączania i wyłączania oraz ochrony silnika od skutków zwarć i przeciążeń.

2.             Wyzwalacz termiczny wyłącznika winien być ustawiony na wartość prądu wyzwalania równą 4,0A.

3.             Zastosowany typ wyłącznika nie posiada zabezpieczenia zanikowego, dlatego w przypadku zaniku napięcia bezpieczeństwo obsługi wymaga przełączenia rozdzielacza w położenie „0”.

4.             Dla zabezpieczenia obsługującego pracownika przed porażeniem prądem elektrycznym, silnik elektryczny jest zerowany.

 

Uruchomienie:

1.             Przy przestawianiu dźwigni rozdzielacza z krańcowego położenia „I” lub „II” do położenia „0” wymagane jest w pierwszym momencie użycie nieco większej siły, szczególnie przy wyższych ciśnieniach w układzie hydraulicznym. Po przestawieniu dźwigni o kąt ok. 5º- 7º nastąpi wyraźne zmniejszenie siły potrzebnej do dalszego przestawienia dźwigni.

2.             Zatrzymanie silnika nastąpi po naciśnięciu przycisku „Stop”.

3.             Zawór regulacji ciśnienia ustawiony jest fabrycznie na max. dopuszczalne ciśnienie 61Mpa.

 

Specjalista ds. BHP

................................

Zgłoś jeśli naruszono regulamin