Biznes plan do szkoły.doc

(36 KB) Pobierz

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Streszczenie

Celem napisania tego biznes planu jest chęć otwarcia własnej działalności gospodarczej. Będziemy starać się przyciągać klientów bez względu na jego zamożność. Początkowo będziemy korzystać z własnego zaplecza finansowego oraz kredytów, a z czasem z własnych dochodów. Klient będzie korzystał z solidnej i miłej obsługi.

 

 

Opis firmy

Nazwa firmy: „Promyczek”

Siedziba: ul. Śmieszna

Tel: (0-48) 2457349

Hasło przewodnie:

Oferujemy profesjonalne usługi i idealne warunki pobytu dla turystów.

 

Gospodarstwo zajmuje się zakwaterowaniem gości oraz organizacją wesel. Mamy solidną i fachową kuchnię. Oferujemy tradycyjną polską kuchnię. Lokalizacja gospodarstwa agroturystycznego znajduje się w cichym i spokojnym miejscu nad jeziorem.

 

 

Zarządzanie

Gospodarstwo agroturystyczne „Promyczek” to firma usługowa. Obsługa dysponuje wszelkimi kwalifikacjami potrzebnymi do prowadzenia działalności gospodarczej. Są to osoby młode, posiadające wyższe wykształcenie z zakresu marketingu i zarządzania, a także trzyletnie doświadczenie zawodowe. Usługi świadczone przez gospodarstwo będą fachowe i solidne.

 

 


Plan marketingowy

Gospodarstwo agroturystyczne jest przyjaźnie nastawione dla każdego gościa. Stara się oferować najlepsze i solidne usługi. Dysponujemy parkingiem dla gości. Po za tym oferujemy korzystanie z sauny, solarium itp. Na terenie gospodarstwa mieści się darmowy parking dla gości. Gospodarstwo mieści się w cichej i uroczej okolicy z dala od głównych dróg, jednak dojazd jest łatwy bez problemów komunikacyjnych.

 

 

Plan Organizacyjny

Planujemy zatrudnić 2osoby, które będą dobrze wykwalifikowane i fachowo będą podchodzić do swoich zajęć. Gospodarstwo będzie zaopatrywać się w hurtowni spożywczej i piekarni, która znajduje się w pobliżu.

 

 

Harmonogram realizacji przedsięwzięcia

28.04.07- koniec odnowy budynku

10.05.07- umeblowanie lokalu i innych pomieszczeń, zakup wyposażenia

28.05.07- zatrudnienie pracowników

01.06.07- otwarcie gospodarstwa agroturystycznego

 


Analiza Ryzyka

Analiza SWOT

 

Mocne strony:

-ciekawy zróżnicowany krajobraz

-w pobliżu stadnina koni

-bezpłatny dostęp do wypożyczalni sprzętu wodnego

-miejsce na organizowanie ognisk i grilla

-plac zabaw dla dzieci

-altana z ławkami i stołem

-organizacja imprez okolicznościowych w okresie świat i Nowego Roku

-dobra gościnna obsługa

- wypoczynek dostosowany do potrzeb rodziny,

- wysokie walory rekreacyjne, kontakt z przyrodą, ze zwierzętami, dobre wyżywienie.

 

Słabe strony:
-duża konkurencja

-słaba infrastruktura drogowa

-trudny dojazd

-słaba znajomość języka przez pracownika

-brak w okolicy innych gospodarstw agroturystycznych

-słaba kampania reklamowa

 

Szanse:

-współpraca z sąsiadami

-możliwość zakwaterowania myśliwych

-tendencje do wykorzystania kilku dłuższych urlopów

-stabilność ekonomiczna i polityczna priorytetowych rynków polityki turystyki przyjazdowej

-nowe trendy w agroturystyce odchodzenie od turystyki nastawionej na słońce, a zastąpienie tego miłą atmosferą w cichym spokojnym otoczeniu z dala od dużych aglomeracji miejskich

-zwiększenie zainteresowania turystyką agroturystyczną

 

Zagrożenia:

-niż demograficzny

-wzrost przestępczości okolicy

-rozwinięcie się sieci hotelowej w pobliżu

-konkurencja będzie miała więcej miejsc noclegowych

-lepsze położenie konkurencyjnych przedsiębiorstw

-konkurencja ma niższe ceny

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin