CZĘŚĆ STATYCZNA
1. Data: 04.09.2009 rok
2. Grupa wiekowa: 3-latki „Kurczaki”
3. Treści programowe:
a) aktywność językowa- poprawne wymawianie
b) aktywność społeczna- współdziałanie w grupie- uczestniczenie we wspólnych zabawach
- aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek i wystroju sali zajęć- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie
c) aktywność poznawcza- orientacja przestrzenna- określanie położenia przedmiotów
4. Temat zajęć: „Nasze zabawki”- zabawa dydaktyczna
5. Cele edukacyjne:
a) dziecko potrafi odłożyć zabawkę na miejsce
b) dziecko potrafi określić położenie przedmiotów (wysoko, nisko)
c) dziecko potrafi bawić się z rówieśnikami
6. Metody:
a) oglądowe- pokaz,
b) słowne- rozmowa,
c) oparte na działalności praktycznej- zadaniowa i ćwiczeniowa
7. Formy organizacyjne: zbiorowa
8. Środki dydaktyczne: misie, lalki, samochodziki, klocki, płyta z muzyką, magnetofon, krzesło
9. Literatura przedmiotu:
a) Kwaśniewska M., Żaba-Żabińska W.: Nasze przedszkole, Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, MAC, Kielce 2009.
b) Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E.: Dziecięca matematyka, Warszawa 2004.
c) Fiedler M.: Matematyka już w przedszkolu, warszawa 1980.
CZĘŚĆ DYNAMICZNA
Tok zajęć
Czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Uwagi
Czynności organizacyjne
Przywitanie z dziećmi
Przywitanie z nauczycielem
Wprowadzenie do tematyki zajęć
Teraz szybciutko robimy pociąg (śpiewamy „Jedzie pociąg z daleka”). Tera tak jak stoimy siadamy i już się nie przesuwamy. Zobaczcie co mamy na dywanie.
Co tu leży?
Samochodziki, lalki, klocki, misie, krzesło
Puszczamy muzykę do piosenki „Jedzie pociąg z daleka”
Uświadomienie celów
Gdzie one powinny leżeć? Na środku dywanu?
Nie, powinny być na półkach.
Realizacja tematu
A gdzie leża samochody? Pod krzesłem czy nad krzesłem?
A gdzie są posadzone misie? Nad czy pod krzesłem?
A gdzie leża klocki? Pod krzesłem czy nad krzesłem?
A gdzie są posadzone lalki? Nad czy pod krzesłem?
A teraz proszę położyć mi pieska pod krzesłem.
A teraz proszę położyć mi motek na krzesło.
Pod krzesłem.
Nad krzesłem.
Dzieci kładą.
Dzieci odkładają
Podsumowanie i ocena pracy dzieci
Zabawa ruchowa:
porządkowo-orientacyjna
Brawo!!!! Super sobie poradziliście z zadaniem.
Jak wam się podobało takie sprzątanie?
To teraz zabawiamy się w taką grę.
Bawimy się w misie. Każdy z was jest misiem . Ja będę grała na bębenku.
Teraz udajemy wielkie zmęczone misie, czyli chodzimy wolno i robimy duże kroki.
Teraz jesteśmy małymi misiami i szybko biegamy.
A teraz zamienimy się w misie baletnice i chodzimy na palcach.
Teraz znowu jesteśmy dużymi misiami.
I szybciutko zamieniamy się w baletnice, a teraz w małe, biegające misie.
Fajnie było.
Super. Jeszcze raz tak zróbmy.
malgosiek_n