04.09.09.doc

(43 KB) Pobierz

CZĘŚĆ STATYCZNA

 

 

1.     Data: 04.09.2009 rok

2.     Grupa wiekowa: 3-latki „Kurczaki”

3.     Treści programowe:

a)     aktywność językowa- poprawne wymawianie

b)  aktywność społeczna- współdziałanie w grupie- uczestniczenie we wspólnych zabawach

                                        - aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek i wystroju sali zajęć- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie

c)     aktywność poznawcza- orientacja przestrzenna- określanie położenia przedmiotów

4.     Temat zajęć: „Nasze zabawki- zabawa dydaktyczna

5.     Cele edukacyjne:

a)     dziecko potrafi odłożyć zabawkę na miejsce

b)     dziecko potrafi określić położenie przedmiotów (wysoko, nisko)

c)     dziecko potrafi bawić się z rówieśnikami

6.     Metody:

a)     oglądowe- pokaz,

b)     słowne- rozmowa,

c)     oparte na działalności praktycznej- zadaniowa i ćwiczeniowa 

7.     Formy organizacyjne: zbiorowa

8.     Środki dydaktyczne: misie, lalki, samochodziki, klocki, płyta z muzyką, magnetofon, krzesło

9.     Literatura przedmiotu:

a)     Kwaśniewska M., Żaba-Żabińska W.: Nasze przedszkole, Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, MAC, Kielce 2009.

b)     Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E.: Dziecięca matematyka, Warszawa 2004.

c)     Fiedler M.: Matematyka już w przedszkolu, warszawa 1980.

 

 

 

CZĘŚĆ DYNAMICZNA

Tok zajęć

Czynności nauczyciela

Czynności ucznia

Uwagi

Czynności organizacyjne

Przywitanie z dziećmi

Przywitanie z nauczycielem

 

Wprowadzenie do tematyki zajęć

Teraz szybciutko robimy pociąg (śpiewamy „Jedzie pociąg z daleka”). Tera tak jak stoimy siadamy i już się nie przesuwamy. Zobaczcie co mamy na dywanie.

Co tu leży?

 

 

 

 

 

 

 

 

Samochodziki, lalki, klocki, misie, krzesło

Puszczamy muzykę do piosenki „Jedzie pociąg z daleka”

Uświadomienie celów

Gdzie one powinny leżeć? Na środku dywanu?

Nie, powinny być na półkach.

 

Realizacja tematu

A gdzie leża samochody? Pod krzesłem czy nad krzesłem?

 

A gdzie są posadzone misie? Nad czy pod krzesłem?

 

A gdzie leża klocki? Pod krzesłem czy nad krzesłem?

 

A gdzie są posadzone lalki? Nad czy pod krzesłem?

 

A teraz proszę położyć mi pieska pod krzesłem.

 

A teraz proszę położyć mi motek na krzesło.

 

 

Pod krzesłem.

 

 

 

Nad krzesłem.

 

 

 

Pod krzesłem.

 

 

 

Nad krzesłem.

 

 

 

Dzieci kładą.

 

 

 

Dzieci odkładają

 

Podsumowanie i ocena pracy dzieci

 

 

 

 

Zabawa ruchowa:

porządkowo-orientacyjna

Brawo!!!! Super sobie poradziliście z  zadaniem.

Jak wam się podobało takie sprzątanie?

 

 

To teraz zabawiamy się w taką grę.

Bawimy się w misie. Każdy z was jest misiem . Ja będę grała na bębenku.

Teraz udajemy wielkie zmęczone misie, czyli chodzimy wolno i robimy duże kroki.

Teraz jesteśmy małymi misiami i szybko biegamy.

A teraz zamienimy się w misie baletnice i chodzimy na palcach.

Teraz znowu jesteśmy dużymi misiami.

I szybciutko zamieniamy się w baletnice, a teraz w małe, biegające misie.

 

 

 

Fajnie było.

Super. Jeszcze raz tak zróbmy.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin