DANE TECHNICZNE MOTOCYKLA MZ ES 250/1
rodzaj - dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym Ilość cylindrów - 1 Chłodzenie powietrzem w czasie jazdy Średnica/skok - 70/65
Pojemność skokowa 250 ccmStopień sprężania 8,5:1 Moc maksymalna/obroty - 16 KM / 5200 obr/min. Maks. moment obrotowy 2,3 kgm / 4000 obr/min. Smarowanie mieszankowe 33:1 Łożysko korbowodu szpilkowe w obudowie koszykowej Gaźnik - BVF 28,5 KN 1-1 średnica gardzieli 28 mm Zapłon - bateryjny z regulatorem odśrodkowym Wyprzedzenie zapłonu - (3,3 mm) przed ZZ przy całkowicie odchylonych przeciwwagach regulatora. Przerwa między stykami 0,4 mm świeca - Isolator M14/240 (Iskra F80) Odstęp elektrod świecy - 0,6 mm Prądnica prądu stałego 6V 60W (krótkotrwale 90W)
UKŁAD NAPĘDOWY
Przeniesienie napędu z silnika na sprzęgło za pośrednictwem kół zębatych czołowych skośnych 2,43:1 Sprzęgło - wielotarczowe, mokre Przełożenie sk. przekł. ? tylne koło (2,25 : 1 = 20 : 45 zębów) za pośrednictwem łańcucha rolkowego 12,7 x 7,75 x 8,51 mm (1) 2 x 5 (16 cala) Skrzynka biegów - 4-stopniowa Przełączanie biegów nożne Przełożenia: I bieg - 2,77 :1 II bieg - 1,63 : 1 III bieg - 1,23 : 1 IV bieg - 0,92 : 1
DANE EKSPLOATACYJNE
Ciężar własny - 153 kg (suchy) Nośność - 167 kg Dopuszczalny ciężar całkowity - 320 kg Pojemność zbiornika paliwa - 15 l w tym 1,5 l rezerwy Pojemność skrzyni biegów - 750 cm3 Pojemność amortyzatora przedniego - 80 cm3 tylnego - 80 cm3 Prędkość maksymalna - 115 km/h
DANE TECHNICZNE MOTOCYKLA SHL M11 175
SILNIK
Typ - S32
rodzaj obiegu - dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym Ilość cylindrów - 1 Średnica cylindra - 61,5 mm Skok tłoka - 58 mm Pojemność skokowa - 173 ccm Moc maksymalna/obroty - 9 KM / 5000 obr/min. Gaźnik - typ GM24U1 średnica gardzieli 24 mm Zapłon - iskrownikowy Odstęp styków przerywacza - 0,3 - 0,4 mm Wyprzedzenie zapłonu - 29 st. (4,4 mm) przed ZZ świeca - "Bosch" W225T11 lub równorzędna (Iskra F75) Odstęp elektrod świecy - 0,4 - 0,6 mm Smarowanie - mieszanką oleju z paliwem Chłodzenie - powietrzne o obiegu niewymuszonym
Przeniesienie napędu z silnika na sprzęgło - łańcuchem tulejkowym 3/8? x 7,5 o 48 ogniwach, przełożenie 2:1 (z=34 : z=17)Sprzęgło - 4-tarczowe, korkowe, mokre Skrzynka biegów - 3-stopniowa z kołami stale zazębionymi Przełożenia: I bieg - 2,89 II bieg - 1,47 III bieg - 1 Przeniesienie napędu ze skrzynki biegów na koło tylne - łańcuchem 1/2? x 7,75 o 122 ogniwach Przełożenie 3,36 (z = 47 : z = 14) Całkowite przełożenie między silnikiem a tylnym kołem - I bieg - 19,420 II bieg - 9,869 III bieg - 6,714 Ciężar silnika z osprzętem i skrzynką biegów (bez oleju) - 27 kG
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Iskrownik - prądnica - moc nominalna 28 WAkumulator kwasowy - 6V 7Ah Reflektor przedni - srednica 150 mm, żarówki: 6V 25/25 W i 12 V 3 W Lampka tylna - z żarówką 6V 3W i 6V 5W sygnału "stop" Oświetlenie szybkościomierza - żarówka 6V 1,5W Sygnał dźwiękowy - typ SDM6 zasilany z akumulatora Prostownik selenowy - SPS-36-0,8 umieszczony w reflektorze przednim.
Ciężar własny - 117 kGNośność - 160 kG Dopuszczalny ciężar całkowity - 290 kG Pojemność zbiornika paliwa - 13 l w tym 1 l rezerwy Pojemność skrzyni biegów - 800 cm3 Pojemność amortyzatorów:
- przedniego - 85 cm3 - tylnego - 75 cm3 Prędkość maksymalna - 90 km/h Prędkość ekonomiczna - 60 - 70 km/h Zużycie paliwa przy 60km/h - 2,9 l /100 km.
WYMIARY MOTOCYKLA
ETZ 125
ETZ 150
ETZ 150X
ETZ 250
ETZ 251
Masa własna motocykla gotowego do jazdy (kg)
118
122
151
140,5
Masa użyteczna (kg)
172
168
179
189,5
Dopuszczalna masa całkowita (kg)
290
330
Pojemność zbiornika paliwa (l)
13
17
Prędkość maksymalna
100
105
110
125..130
Pojemność skokowa (cm sześc.)
123
143
243
Średnica tłoka/skok tłoka (mm)
52/58
56/58
69/65
Stopień sprężenia
10
kozac330