DANE TECHNICZNE MOTOCYKLA MZ ES 250.doc

(78 KB) Pobierz
DANE TECHNICZNE MOTOCYKLA MZ ES 250/1

DANE TECHNICZNE MOTOCYKLA MZ ES 250/1

rodzaj - dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Ilość cylindrów - 1
Chłodzenie powietrzem w czasie jazdy
Średnica/skok - 70/65

Pojemność skokowa 250 ccm
Stopień sprężania 8,5:1
Moc maksymalna/obroty - 16 KM / 5200 obr/min.
Maks. moment obrotowy 2,3 kgm / 4000 obr/min.
Smarowanie mieszankowe 33:1
Łożysko korbowodu szpilkowe w obudowie koszykowej
Gaźnik - BVF 28,5 KN 1-1
średnica gardzieli 28 mm
Zapłon - bateryjny z regulatorem odśrodkowym
Wyprzedzenie zapłonu - (3,3 mm) przed ZZ przy całkowicie odchylonych przeciwwagach regulatora.
Przerwa między stykami 0,4 mm
świeca - Isolator M14/240 (Iskra F80)
Odstęp elektrod świecy - 0,6 mm
Prądnica prądu stałego 6V 60W (krótkotrwale 90W)

UKŁAD NAPĘDOWY

Przeniesienie napędu z silnika na sprzęgło za pośrednictwem kół zębatych czołowych skośnych 2,43:1
Sprzęgło - wielotarczowe, mokre
Przełożenie sk. przekł. ? tylne koło (2,25 : 1 = 20 : 45 zębów) za pośrednictwem łańcucha rolkowego 12,7 x 7,75 x 8,51 mm (1) 2 x 5 (16 cala)
Skrzynka biegów - 4-stopniowa
Przełączanie biegów nożne
Przełożenia:
I bieg - 2,77 :1
II bieg - 1,63 : 1
III bieg - 1,23 : 1
IV bieg - 0,92 : 1

DANE EKSPLOATACYJNE

Ciężar własny - 153 kg (suchy)
Nośność - 167 kg
Dopuszczalny ciężar całkowity - 320 kg
Pojemność zbiornika paliwa - 15 l w tym 1,5 l rezerwy
Pojemność skrzyni biegów - 750 cm3
Pojemność amortyzatora przedniego - 80 cm3
tylnego - 80 cm3
Prędkość maksymalna - 115 km/h

DANE TECHNICZNE MOTOCYKLA SHL M11 175


SILNIK

Typ - S32

rodzaj obiegu - dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym
Ilość cylindrów - 1
Średnica cylindra - 61,5 mm
Skok tłoka - 58 mm
Pojemność skokowa - 173 ccm
Moc maksymalna/obroty - 9 KM / 5000 obr/min.
Gaźnik - typ GM24U1
średnica gardzieli 24 mm
Zapłon - iskrownikowy
Odstęp styków przerywacza - 0,3 - 0,4 mm
Wyprzedzenie zapłonu - 29 st. (4,4 mm) przed ZZ
świeca - "Bosch" W225T11 lub równorzędna (Iskra F75)
Odstęp elektrod świecy - 0,4 - 0,6 mm
Smarowanie - mieszanką oleju z paliwem
Chłodzenie - powietrzne o obiegu niewymuszonym

UKŁAD NAPĘDOWY

Przeniesienie napędu z silnika na sprzęgło - łańcuchem tulejkowym 3/8? x 7,5 o 48 ogniwach, przełożenie 2:1 (z=34 : z=17)Sprzęgło - 4-tarczowe, korkowe, mokre
Skrzynka biegów - 3-stopniowa z kołami stale zazębionymi
Przełożenia:
I bieg - 2,89
II bieg - 1,47
III bieg - 1
Przeniesienie napędu ze skrzynki biegów na koło tylne - łańcuchem 1/2? x 7,75 o 122 ogniwach
Przełożenie 3,36 (z = 47 : z = 14)
Całkowite przełożenie między silnikiem a tylnym kołem -
I bieg - 19,420
II bieg - 9,869
III bieg - 6,714
Ciężar silnika z osprzętem i skrzynką biegów (bez oleju) - 27 kG

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Iskrownik - prądnica - moc nominalna 28 WAkumulator kwasowy - 6V 7Ah
Reflektor przedni - srednica 150 mm, żarówki: 6V 25/25 W i 12 V 3 W
Lampka tylna - z żarówką 6V 3W i 6V 5W sygnału "stop"
Oświetlenie szybkościomierza - żarówka 6V 1,5W
Sygnał dźwiękowy - typ SDM6 zasilany z akumulatora
Prostownik selenowy - SPS-36-0,8 umieszczony w reflektorze przednim.

DANE EKSPLOATACYJNE

Ciężar własny - 117 kGNośność - 160 kG
Dopuszczalny ciężar całkowity - 290 kG
Pojemność zbiornika paliwa - 13 l w tym 1 l rezerwy
Pojemność skrzyni biegów - 800 cm3
Pojemność amortyzatorów:

- przedniego - 85 cm3
- tylnego - 75 cm3
Prędkość maksymalna - 90 km/h
Prędkość ekonomiczna - 60 - 70 km/h
Zużycie paliwa przy 60km/h - 2,9 l /100 km.

WYMIARY MOTOCYKLA

ETZ 125

ETZ 150

ETZ 150X

ETZ 250

ETZ 251

Masa własna motocykla gotowego do jazdy (kg)

118

122

122

151

140,5

Masa użyteczna (kg)

172

168

168

179

189,5

Dopuszczalna masa całkowita (kg)

290

290

290

330

330

Pojemność zbiornika paliwa (l)

13

13

13

17

17

Prędkość maksymalna

100

105

110

125..130

125..130



 

SILNIK

ETZ 125

ETZ 150

ETZ 150X

ETZ 250

ETZ 251

Pojemność skokowa (cm sześc.)

123

143

143

243

243

Średnica tłoka/skok tłoka (mm)

52/58

56/58

56/58

69/65

69/65

Stopień sprężenia

10

10

10

10

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin