plan wynikowy 4 latki.doc

(283 KB) Pobierz
PRZEDSZKOLE NR 15 W KOSZALINIE

 

 

 

PRZEDSZKOLE NR 15 W KOSZALINIE

 

 

 

PLAN WYNIKOWY

 

DZIECI 4 LETNIE

 

 

 

 

 

                                                 OPRACOWANIE:

Schemat i umiejętności finalne: mgr Danuta Salacha

mgr Krystyna Golis

Umiejętności składowe i operacyjne: mgr Ewa Kowalczyk

Anna Rymarczyk

Beata Krzewińska

 

 

 

 

 

L.p.

 

Zakres umiejętności dzieci

 

Umiejętności finalne

 

Umiejętności składowe

 

Umiejętności operacyjne

 

Planowany czas realizacji

 

Ewaluacja

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZWÓJ

MOWY

 

Dzieci 4 letnie

 

SŁUCHANIE

 

Słucha uważnie wypowiedzi innych

 

 

 

 

Słucha uważnie teksty czytane i opowiadane

 

 

 

 

Słucha uważnie nagrania z kaset, filmy wideo

 

Rozpoznaje różnorodne dźwięki z otoczenia

 

Rozumie, że słuchanie wypowiedzi innych jest przejawem kultury osobistej

 

Rozumie polecenia nauczyciela wykraczające poza aktualną sytuację zapamiętuje je i przekazuje

 

 

 

Potrafi słuchać nauczyciela

 

 

 

 

Skupia się na tekstach czytanych i opowiadanych

 

 

 

 

 

_______________

 

 

Rozwija wrażliwość słuchową

 

 

 

 

_________________

 

 

 

 

 

_________________

 

 

 

 

-słucha i rozumie polecenia i wyjaśnienia nauczyciela w czasie prowadzonych obserwacji i wykonywanych czynności,

-przyzwyczaja się do słuchania mowy rówieśników,

 

-słucha ilustrowanych opowiadań wygłaszanych lub czytanych przez nauczyciela oraz recytowanych przez niego wierszy,

-słucha tekstów inscenizowanych za pomocą pacynek, kukiełek, lalek,

 

 

______________________

 

 

-nasłuchuje i wyróżnia zjawiska akustyczne z otoczenia,

 

 

 

 

______________________

 

 

 

 

 

______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZWÓJ

MOWY

 

Dzieci 4 letnie

 

MÓWIENIE

 

Stara się mówić poprawnie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wypowiada się na różne tematy dobierając właściwe słownictwo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadaje pytania

 

 

Jasno i komunikatywnie wyraża swoje myśli

 

Dopowiada zakończenie opowiadania

 

 

 

Doskonali umiejętność formułowania wypowiedzi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mówi na podstawie pośrednich źródeł informacji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Usprawnia narządy mowy

 

Uczy się formułować pytania

 

Mówi w kontaktach bezpośrednich

 

 

 

_______________

 

 

 

 

-poprawnie stosuje formy fleksyjne rzeczowników, czasowników i przymiotników,

 

Wg B. Rocławskiego

 

-zapamiętuje głoski wymawiane przez nauczyciela,

-ćwiczy poprawne powtarzanie po śladach pojedynczych  głosek,

-wydłuża głoski trwałe w wyrazach 2 i 3 fonemowych,

-doskonali pamięć fonetyczną i wzrokową,

 

 

-wypowiada się na podstawie obrazów o tematyce znanej dzieciom, na podstawie oglądanych ilustracji w książkach i czasopismach,

-wypowiada się na podstawie układanek obrazkowych, nazywa ułożony przedmiot, jego czynności i cechy,

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin