ZIMO BAW SIĘ Z NAMI
Uwagi
Sytuacja edukacyjna
Cel ogólny
Cele operacyjne- dziecko:
Aktywność
Teatrzyk kukiełkowy „Zimo baw się z nami” H. Bechlerowej
Zabawa ilustracyjna do piosenki „Idzie zima”- nauka piosenki na pamięć
Zainteresowanie dzieci zabawami i sportami zimowymi
Rozpoznawanie dźwięków wysokich i niskich
-zna różne sporty i zabawy zimowe
-odgaduje zagadki
-dobiera odpowiednie obrazki do zagadek
-oczekuje na swoją kolej wypowiedzi
-dzieli na sylaby i wyodrębnia pierwszą głoskę w wyrazach (sanki, narty, łyżwy)(5)
-ruchem ilustruje treść piosenki
-właściwie reaguje ruchem na dźwięki wysokie i niskie
-śpiewa piosenkę z grupą
Wzrokowa
Językowa
Muzyczna
Układanie historyjki obrazkowej „Bałwan”
Zestaw ćwiczeń ruchowych nr.VIII
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
Rozwijanie sprawności motorycznej w zakresie szybkości, i skoczności.
-układa obrazki wg kolejności zdarzeń
-opowiada treść obrazków zauważając zdarzenie , nie tylko wymieniając szczegóły (5)
-przelicza obrazki
-wymyśla tytuł historyjki, inne zakończenie.
-kształtuje prawidłową postawę ciała
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia.
Umysłowa
Ruchowa
Zabawa dydaktyczna „Narciarze” z wykorzystaniem wiersza J Brzechwy „Narciarz”
Lepienie z plasteliny nt „Bałwan”
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
Ćwiczenia drobnych ruchów rąk
–łączy narty różnej wielkości w pary
–łączy w pary saneczek różnego koloru i wielkości
-przelicza, porównuje
-określa o ile więcej , o ile mniej (5).
-wie, jak wygląda bałwan
-toczy kule o różnej wielkości
-układa je na sobie w odpowiedniej kolejności
-potrafi wymienić różne przedmioty kształtem podobne do kuli (5)
Matematyczna
Techniczna
Rozmowa z dziećmi przy tablicy tematycznej „Zabawy na śniegu”
Zestaw ćwiczeń ruchowych nr VIII
Rozwijanie swobodnej, wielozdaniowej wypowiedzi.
-wypowiada się nt „Co dzieje się na obrazku ?”
-oczekuje na swoja kolej wypowiedzi
-potrafi wskazać niebezpieczeństwa związane z nieprawidłową zabawą na śniegu (5)
-wspólne opracowanie „Kodeksu postępowania podczas zabaw na śniegu”
Społeczna
Taniec przy piosence „Biały walczyk”
Malowanie białą farbą na ciemnym tle nt „Zimowy krajobraz”
Poznanie kroku walca, pierwsze próby tańcz.
Rozwijanie umiejętności manualnych
-wystukuje rytm piosenki
-określają jej charakter
-poznają krok taneczny walca
-taniec w parach do piosenki
-wie, co oznacza pojęcie „Krajobraz”
-maluje krajobraz z wykorzystaniem tylko białej farby
-właściwie gospodaruje wodą i farbą
-opowiada o swojej pracy
Plastyczna
MOI DZIADKOWIE – TO MOJA RODZINA
Cele operacyjny- dziecko:
Słuchanie wierszy o babci i dziadku.
Wspólne wierszy inscenizacji słowno –muzycznej przygotowywanej na spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka.
Wykonanie kompozycji płaskiej nt „Kwiaty dla dziadków” techniką collage
Uważne słuchanie utworów wierszowanych
Rozwijanie inwencji twórczej dzieci
-jest skupione podczas czytania wierszy
-potrafi uzasadnić swój wybór wiersza(5)
-wie, o czym opowiadały wiersze
-poznaje budowę wiersza (wersy, zwrotka) (5)
-tworzy rymy do podanych przez nauczyciela wyrazów.
-nazywa zgromadzone materiały
-organizuje sobie stanowisko pracy
-jest samodzielne /i twórcze podczas pracy (5)
-estetycznie wykonuje pracę
Słuchowa
Rozmowa z dziećmi przy tablicy tematycznej „Babcia i dziadek”
Zestaw ćwiczeń ruchowych nr. VIII
Zabawa dydaktyczna „Kwiaty dla babci i
dziadka”
...
martys1708