J-230 Elektroniczny poker.pdf
(
258 KB
)
Pobierz
J-230
WYKAZ ELEMENTÓW ZESTAWU:
J-230 ELEKTRONICZNY POKER
US1......................AT89C2051
R1-R5......................1,5k
W
US2......................7805
R6-R12.....................100
W
D1-D5..................1N4148
C1,C2........................30pF
T1-T5...................BC327
C3...............................1
m
F
Prezentowana gra jest „elektroniczną”
odmianą gry w prawdziwego pokera
lub kości. Zasady gry mogą być
dowolnie ustalane przez graczy.
Diody LED ułoŜone są tak, Ŝe tworzą
pięć pól po siedem diod w kaŜdym.
Diody sterowane są przez
mikroprocesor AT89C2051. Cały
program obsługujący grę zapisany jest
w wewnętrznej pamięci FLASH. Aby
utrudnić wpływ gracza na przebieg
losowania, procesor generuje ciąg
liczb losowych, niezaleŜnie od długości naciśnięcia przycisku [START].
Płytka drukowana do zestawu jest jednostronna, co spowodowało zastosowanie kilkunastu
zworek. Zworki te naleŜy wlutować w pierwszej kolejności. Następnie montujemy rezystory,
diody, podstawkę pod mikroprocesor, tranzystory i mikrowyłączniki. Stabilizator 7805 nie
wymaga stosowania radiatora. Diody LED naleŜy wlutować w taki sposób, aby ich
wierzchołki znajdowały się około 2 mm poniŜej trzpieni mikrowyłączników. Dla ułatwienia
montaŜu punkty lutownicze, w które naleŜy wlutować anody diod LED, mają kształt
kwadratowy.
Po sprawdzeniu poprawności montaŜu umieszczamy mikroprocesor w podstawce i
podłączamy zasilanie (9V). Na kaŜdej z „kostek” powinna zapalić się kombinacja
zapalonych diod. Naciśnięcie przycisku [START] spowoduje migotanie diod i kolejne
zatrzaskiwanie „kostek”. W tym momencie moŜemy zapisać wynik gry, lub „dobrać” karty.
W tym celu naciskamy przyciski znajdujące się pod „kostkami”, które podlegać będą
kolejnemu losowaniu. Diody LED znajdujące się w wybranych „kostkach” będą pulsować.
Naciskamy przycisk [START] i po chwili zapalone diody zobrazują wynik losowania. Ilość
ponownych losowań ustalają między sobą grający.
Końcowy efekt działania urządzenia zaleŜeć będzie od poprawnego umieszczenia płytki w
obudowie. PoniewaŜ kołki montaŜowe do których przykręcona jest płytka, są zbyt krótkie
naleŜy podłoŜyć tulejki odcięte np. ze zuŜytego flamastra i przykręcić płytkę dłuŜszymi
blachowkrętami. Po zamknięciu obudowy diody LED powinny znajdować się bezpośrednio
pod folią ozdobną, a mikrowyłączniki powinny dać się załączać po naciśnięciu wytłoczeń w
folii.
Folii czołowej nie naleŜy odrywać, gdyŜ ulegnie zniszczeniu warstwa klejąca.
Zasilacz podłączony do zabawki (moŜe być niestabilizowany) powinien dostarczać napięcia
9...12V/ 200mA.
Q1........................3,58MHz
C4...........................100nF
Podstawka DIP20
C5...........................100
m
F
LED 3mm czerwone (D1...D35)
C6.........................1000
m
F
SW1...SW6.........przycisk impulsowy 10mm
PŁYTKA DRUKOWANA
Obudowa Z19 z folią czołową
1
2
3
4
5
START
RYS.1 SCHEMAT MONTAśOWY
para
2 pary
trójka
kareta
mały strit
duŜy strit
full
generał
RYS.2. PRZYKŁADY KOMBINACJI ZAPALONYCH DIOD LED
D1...D7
D8....D14
D15...D21
D22....D28
D29...D35
US2A
7805
VCC
3
+5V
Vin
1
+9...12V
C4
100nF
C5
100uF
C6
1000uF/16V
GND
VCC
VCC
VCC
VCC
VCC
VCC
C3
1uF
U
S1E
T1
BC327
T
BC327
T
BC327
T4
BC327
T5
BC327
20
VCC
RST
1
19
2
P1.7
RXD-P3.0
R1
1,5k
R2
1,5k
R3
1,5k
R4
1,5k
R5
1,5k
18
P1.6
TXD-P3.1
3
17
P1.5
X2
4
Q1
3,58MHz
16
P1.4
X1
5
D1
1N4148
D2
1N4148
D3
1N4148
D4
1N4148
D5
1N4148
15
P1.3
INT0-P3.2
6
14
P1.2
INT1-P3.3
7
13
P1.1-AIN1
T0-P3.4
8
SW1
SW2
SW3
SW4
SW5
12
P1.0-AIN0
T1-P3.5
9
SW6
R6...R12
100R
11
P3.7
GND
10
START
89C2051
RYS.3. SCHEMAT IDEOWY.
Plik z chomika:
pawelwin1
Inne pliki z tego folderu:
J-235 Mini mixer.pdf
(230 KB)
J-230 Elektroniczny poker.pdf
(258 KB)
J-232 Elektroniczna klepsydra.pdf
(192 KB)
J-233 Stoper.pdf
(275 KB)
J-239 Licznik impulsów.pdf
(162 KB)
Inne foldery tego chomika:
Eagle 5.3 + crack
Eagle 5.6 + crack
Eagle 5.6 + crack(1)
eagle 5.6.0
eagle 6.5
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin