TestALF1.doc

(168 KB) Pobierz
*Atrakcyjnośc sektora, wiek sektora oraz bariery wejścia są najważniejszymi czynnikami wpływającymi na:

*Atrakcyjnośc sektora, wiek sektora oraz bariery wejścia są najważniejszymi czynnikami wpływającymi  na:

a)          groźbę pojawienia się nowych konkurentów

b)          zagrożenie ze strony najbliższych konkurentów

c)          groźbę pojawienia się substytutów ( wraz z tempem zmian w technologii i barierami wyjścia)

d)          zagrożenie integracji pionowej dostawców

e)          a i b

f)           a i c

*Analizę pięciu sił przeprowadza się w celu:

a)          rozpoznania pozycji naszej firmy w ramach sektora

b)          aby wiedzieć, jakie należy podjąć działania w celu wzmocnienia naszej pozycji

c)          z punktu widzenia inwestora, aby wiedzieć czy opłaca się inwestować w daną branżę

d)          wszystkie powyższe

e)          tylko a i b

f)           tylko a i c

*Benchmacking proceduralny polega na:

a)          zapożyczaniu rozwiązań stosowanych przez firmy powszechnie uznawane jako creme de la creme w swojej branży

b)          usprawnianiu organizacji w oparciu o mapowanie procesów

c)          naśladowaniu poczynań głównego konkurenta

d)          usprawnianiu procedur działania metodą  reengineringu

e)          systematycznym badaniu i porównywaniu opinii nabywców  na temat cech wyrobów firmy i konkurencyjnych

f)           żadne z powyższych nie odpowiada jego istocie

*Benchmarking marketingowy polega na:

a)          naśladowaniu poczynań  głównego konkurenta lub lidera w ramach danej branży

b)          systematycznym badaniu i porównywaniu opinii nabywców na temat cech wyrobów ofertowych przez firmę i konkurentów

c)          zapożyczaniu rozwiązań stosowanych przez firmy powszechnie uznawane jako najlepsze w swojej branży

d)          żadne z powyższych

*Cechami charakterystycznymi atrakcyjnej branży ( z punktu widzenia firm już istniejących na rynku) są:

a)          duża siła przetargowa dostawców

b)          wysokie bariery wejścia i wysokie bariery wyjścia

c)          poziom popytu niższy od zdolności produkcyjnej przedsiębiorstwa

d)          żadne z powyższych

*Cele strategiczne są:

a)          uzupełnieniem wyboru domeny i przewagi strategicznej

b)          przełożeniem strategii na działania taktyczne i operacyjne

c)          pochodną funkcjonalnych programów działania

d)          odpowiedzią na pytanie – jak będziemy walczyć z konkurencją?

e)          Ekonomiczno- finansowe

*Czy określając pozycję organizacji w sektorze przy pomocy oceny punktowej należy każdorazowo stosować ten sam zestandaryzowany  zestaw kryteriów:

a)          tak

b)          nie

*Czy na początku 1995 r. Planowana przez PepsiCo kampania reklamowa Duo-Histeria  była z punktu widzenia analizy SWOT przeprowadzanej dla tej firmy:

a)          silną stroną

b)          szansą

c)          przewagą konkurencyjną

d)          KCS w branży

e)          Żadne z powyższych 

*Czy planowana przez firmę ERA GSM  kampania reklamowa wprowadzanego na rynek nowego modelu telefonu jest z punktu widzenia analizy SWOT przeprowadzanej dla tej firmy:

a) silną stroną

b) szansą

c) przewagą konkurencyjną

d) kluczową kompetencją w branży

e) żadne z powyższych

*Decyzje w modelu strategii-wzorca podejmowane są :

a)  przez menadżerów – planistów, posiadających wiedze na temat obecnej sytuacji firmy

b)  na podstawie formalnego modelu decyzyjnego

c) małymi etapami, na początku formułowane są szerokie cele, a podjęcie końcowej decyzji jest odwlekane w czasie

d) w oparciu o wzorzec decyzyjny opisany w dokumentach statutowych firmy

*Dla której fazy rozwoju sektora są charakterystyczne takie działania marketingowe jak segmentacja rynku oraz rozszerzenie asortymentu wyrobów:

a)          wprowadzenie

b)          rozwój

c)          dojrzałość

d)          schyłek

e)          dla żadnej

*Dla której faz cyklu życia sektora jest charakterystyczna strategia przechwycenia:

a)          wprowadzenia

b)          rozwoju

c)          dojrzałości

d)          schyłku

e)          dla żadnej

*Do najważniejszych technik prognozowania należą:

a)          metody naiwne, analiza trendów oraz planowanie scenariuszowe

b)          metody naiwne, analiza trendów, analiza wielowymiarowa oraz analiza czynnikowa

c)          metoda delficka, analiza trendów, metody naiwne oraz planowanie scenariuszowe

d)          metody naiwne, metoda delficka, skalowanie różniczkowe oraz ekstrapolacja trendów

e)          żadne z powyższych nie zawiera pełnej listy

*Dobry portfel biznesów/ produktów w ramach korporacji cechuje przede wszystkim:

a)          ......., synergia i autonomia

b)          antysezonowość, zyskowność i autonomia

c)          równowaga finansowa, antysezonowość i przynależność do właściwych grup strategicznych

d)          atrakcyjność, synergia i równowaga finansowa

e)          nie ma generalnych reguł budowy dobrego portfela

*Drzewo kompetencji wskazuje na to, że kluczowe kompetencje:

a)          powinny być co najmniej 4 w każdej liczącej się firmie

b)          są budowane na poziomie całej firmy

c)          stanowią podstawę całych rodzin produkcyjnych

d)          przynależą się poszczególnym strategicznym jednostkom biznesu (SBU)

e)          a i b

f)           b i c

*Dyferencja iluzoryczna jest:

a)          strategia stosowną w odniesieniu do dóbr luksusowych

b)          strategią stosowaną w fazie narodzin sektora

c)          wynikiem działań marketingowych

d)          następstwem dywersyfikacji linii produktowych

*Dyferencjacja, koncentracja i lider kosztowy to:

a)          klasyfikacja strategii konkurencyjnych

b)          klasyfikacja strategii dywersyfikacji

c)          klasyfikacja strategii stworzona przez H. Mintzberga

d)          klasyfikacja strategii pozycyjnych

*Dynamiczne napięcie (stretch, np. CNN vs. CBS, Canon vs. Xerox) w szkole zasobowej, że:

a)          istnieje napięcie w relacjach pomiędzy menadżerami w firmie

b)          pomiędzy aktualnie posiadającymi zasobami  a stawianymi celami istnieje ogromna dysproporcja

c)          środki są dostosowane do celów organizacji

d)          istnieje napięcie pomiędzy kluczowymi kompetencjami pozwalające na wchodzenie do nowych branż

*Efekt strategicznej hipermodulacji:

a)          pozwala ominąć bariery wejścia na rynek

b)          jest związany z efektem doświadczenia

c)          uniemożliwia przeprowadzenie analizy kluczowych czynników sukcesu

d)          nie wiadomo, co autor pytania miał na myśli

e)          odpowiedzi b i c

*Ekonomika skali jest pochodną efektu doświadczenia:

a)          prawda

b)          fałsz

*Głównym układem odniesienia przy analizie organizacji w modelu SWOT powinien być:

a)          najsilniejszy albo wzorcowy konkurent

b)          konkurent substytucyjny

c)          przeciętna w branży ze względu na istotne zmienne

d)          konkurent potencjalny

e)          stan pożądany przez menadżerów

*Godzenie się na przejściowe realizowanie ujemnej marży zysku jest charakterystyczne dla strategii:

a)dumpingu

b)porzucenia

c)parasola

d)przechwycenia

e) a i d

f) c i d

 

 

 

 

 

*Grupę strategiczną tworzą firmy które:

a)          natrafiające na podobne bariery konkurowania w branży

b)          mają podobną wielkość udziału w rynku

c)          stosują podobne strategie

d)          mają podobne aktywa

e)          podobnej wielkości

f)           c i d

*Honda według japońskich menadżerów, osiągnęła sukces dzięki dobrze zaplanowanej i wprowadzonej kampanii reklamowej pod hasłem „You Meet The Nicest People on Honda”:

a)  prawda

b) fałsz

*Istota ery produkcji  ( na świecie lata  30-te{chyba}, w Polsce do roku  1989) zawiera się w sformułowaniu:

a)          sprzedawaj to co jesteś w stanie wyprodukować

b)          produkuj to co spełnia oczekiwania i potrzeby klientów

c)          produkuj to co jesteś w stanie sprzedać

d)          produkuj to co jesteś w stanie wyprodukować

*Istotą analizy SWOT jest:

a)          analiza funkcji marketingowej

b)          analiza otoczenia

c)          analiza silnych stron oraz przewag konkurencyjnych

d)          analiza kluczowych czynników sukcesu oraz barier wejścia i wyjścia

e)          żadne z powyższych

f)           odpowiedzi b i c

*Jakie trzy charakterystyki mogą być pomocne do opisania stakeholders ( kibiców organizacji, interesariuszy)?

a)          Władza, wielkość, bliskość

b)          Władza, uprawomocnienie, pilność

c)          Uprawomocnienie, pilność, istotność

d)          Istotność, wielkość, bliskość

*Jednym z błędnych założeń podejścia planistycznego wg H. Mintzberga (1994) było założenie o oddzieleniu:

a)          planistów od bieżącej działalności firmy

b)          procesu formułowania strategii od jej wdrożenia

c)          decyzji strategicznych od taktycznych

d)          prognozowania od planowania

e)          a i b

f)           b i c

*Jednym z ogólnych wskazań strategicznych charakterystycznych dla schyłkowej fazy sektora jest obok podejmowania decyzji deinwestycyjnych i regorystycznej kontroli kosztów obniżanie cen produktów( usług).

a)          prawda

b)          fałsz

*Jeżeli przy punktowej ocenie atrakcyjności sektora suma wag wynosi 1.2 (  120% ) to oznacza to, że:

a) źle przypisaliśmy ważność poszczególnych kryteriów

b) przeszacowaliśmy atrakcyjność danego sektora

c) powinniśmy zredukować liczbę wziętych pod uwagę kryteriów

d) powinniśmy zaniżyć skalą stosowanych ocen

e) b i c

*Kluczowa, wyróżniająca kompetencja:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin