tempomat tutorial.pdf

(1180 KB) Pobierz
Montaż Tempomatu w VW Golf IV TDI (z elektronicznym pedałem gazu)
1. Potrzebne części:
- Manetka kierunkowskazów z obsługą tempomatu
- Wiązka el. Z 1 strony zakończona kostką, z 2 strony 6 luźnych przewodów
- klucze torx
- Laptop z Vag-Com 3.11
2. Krok po kroku:
- zaczynamy od odkręcenia kierownicy i demontażu plastikowej obudowy obudowy kolumny
kierowniczej.
DEMONTAŻ PODUSZKI
Potrzebne narzędzia: Torx'y: 20 , 25, 55, 30 (chyba), płaski śrubokręt o szer. ok. 5mm,
krzyżakowy śrubokręt wąski, a długi, klucz nasadowy 13.
- Odłączenie bieguna - akumulatora (chyba komentarz nie potrzebny)
- Demontaż poduszki kierowcy:
Należy przekręcić kluczyk w stacyjce (aby nie blokowała się kierownica) i obrócić o 90* w
stosunku do kierunku jazdy na wprost (boczne ramiona kierownicy powinny się znajdować, jedno
na dole drugie na górze). Od tyłu ramiona znajdującego się u góry znajduje się otwór o średnicy ok.
8-10 mm, należy w niego włożyć płaski śrubokręt na głębokość ok. 4,5-5 cm./to jest 2/3 głębokości/
W otworze tym znajduje się blaszka połączona ze sprężyną stalową (trochę przypominającą tą od
weka). Na blaszce tej znajduje się niewielki wypust o wysokości ok. 1mm. „Penetrując" (ruch
pionowy) śrubokrętem w otworze można wyczuć ten wypust - śrubokręt delikatnie na nim
podskakuje. Ostrze śrubokręta należy ustawić tuż nad tym wypustem (tego nie widać, trzeba to
zrobić „na macanego" śrubokrętem). Następnie należy trzonkiem (starając się nie przesuwać ostrza)
wykonać ruch do góry. Poduszka z tej strony powinna odskoczyć. Następnie należy obrócić
kierownicę o 180*, aby drugie boczne ramię kierownicy tym razem znalazło się u góry i powtórzyć
całą operację jeszcze raz dla drugiej strony.
Uwaga : Po zluzowaniu drugiego zaczepu poduszka może nam wypaść, w związku z czym. należy
uważać bo mogą się zerwać przewody.
95% sukcesu zależy od prawidłowego włożenia śrubokręta. Należy uważać aby dobrze
ustawić śrubokręt nad tym wypustem, gdyż w innym wypadku złe ustawienie i zbyt mocne
pociągnięcie może spowodować rozerwanie tej czarnej pianki, z której wykonana jest kierownica
wzdłuż otworu. Po wyjęciu poduszki najlepiej ją przytrzymać kolanami do kierownicy i następnie
za pomocą igły lub płaskiego śrubokręta należy wyjąć blaszkę od klaksonu (tą przymocowaną do
korpusu kierownicy. Jest ona w kształcie litery U i na obu ramionach ma zaczepy. Najlepiej ją
ścisnąć i wyjąć, a przed założeniem ponownie uformować, aby dobrze leżała i nie
powodowała drgań podczas jazdy. Następnie należy rozłączyć żółtą wtyczką do klaksonu i
poduszki. Potem za pomocą Torx'a (chyba 30, a może 25) należy odkręcić trójkątny wspornik i
wyjąć całość (poduszka + wspornik).
- Następnie za pomocą Torx'a 55 należy odkręcić śrubę mocującą kierownicę
(normalny, prawy gwint) i zdjąć kierownicę
rakutom 0-604-875-994, firma.rakoczy@interia.eu
Mimo wizualnych różnic demontaż 3 i 4 ramiennej kierownicy jest bardzo podobny
Po demontażu, poduszki kolejno odkręcamy wszystkie widoczne śruby, do tego celu przydadzą się
klucze nasadkowe i torx. (niestety rozmiarów kluczy nie pamiętam, się uzupełni)
rakutom 0-604-875-994, firma.rakoczy@interia.eu
747541229.014.png 747541229.015.png 747541229.016.png
Po ściągnięciu kierownicy i osłony kolumny odkręcamy i wymieniamy satarą manetkę kierunków,
na nową z obsługą tempomatu. Manetka z obsługą tempomatu ma miejsce na kostkę 2x5 pinów.
Wiązka tempomatu:
- Wiązkę tempomatu możemy kupić gotową, zmajstrowaną przez kogoś poprzez allegor np.:
- kupić ORI w ASO
rakutom 0-604-875-994, firma.rakoczy@interia.eu
747541229.017.png 747541229.001.png 747541229.002.png 747541229.003.png 747541229.004.png 747541229.005.png 747541229.006.png 747541229.007.png
- przygotować samemu z 3 kostek komputertowych:
Wiązka musi zawierać 6 przewodów, które podłączamy do kostki w manetce:
pin 2 – niebieski
pin 3 – czarny
pin 4 – biały
pin 5 – zielony
pin 6 – czerwony
pin 7 – żołty
W przypadku wiązki kupionej na allegro, lub zrobionej samemu:
rakutom 0-604-875-994, firma.rakoczy@interia.eu
747541229.008.png 747541229.009.png 747541229.010.png
Wiązkę, zakończoną kostką (3) montujemy w gnieździe manetki i prowadzimy kable wzdłuż
kierownicy pod plastiki pod kierownicą.
Jako, że PIN 6 z manetki (2 na rysunku)-czerwony musimy podpiąć do skrzynki bezpieczników
demontujemy plastiki pod kierownicą. Odkręcamy także skrzynkę bezpieczników
rakutom 0-604-875-994, firma.rakoczy@interia.eu
747541229.011.png 747541229.012.png 747541229.013.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin