Ćwiczenia gimnastyczne z nietypowym przyborem gąbki.doc

(38 KB) Pobierz

TEMAT: Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne z nietypowym przyborem ( gąbka kąpielowa ) z zastosowaniem toru przeszkód.

CELE:

  • Doskonalenie motoryki w zakresie zręczności, zwinności i szybkości.
  • Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy.
  • Wdrażanie do ćwiczeń z przyborem nietypowym, wyrabianie zręczności manualnej.

CELE OPERACYJNE:

Dziecko potrafi:

  • Wykonać poszczególne ćwiczenia zgodnie z instrukcją i pokazem nauczycielki, oraz własnymi możliwościami.
  • Podrzucać i chwytać gąbkę w rożnych pozycjach.
  • Reagować na umówiony sygnał.
  • Utrzymywać prawidłową postawę - maszerować we wspięciu z gąbką na głowie.
  • Podskakiwać obunóż z gąbką pomiędzy kolanami, do przodu, do tyłu, w bok; podskakiwać jednonóż za przesuwana gąbką; przeskakiwać miedzy gąbkami i przez nie.
  • Pokonywać tor przeszkód

FORMA ORGANIZACYJNA: Zajęcie z całą grupą.

METODY: naśladowcza, zabawowa, zadaniowa oraz zastosowanie toru przeszkód

PRZYBORY: gąbka kąpielowa dla każdego dziecka, tamburyno, ławeczka, drabinki, odtwarzacz CD

PZEBIEG:

Część I

1.Zabawa orientacyjno – porządkowa. Po otrzymaniu gąbki każde dziecko wykonuje dowolne rzuty i chwyty, a na sygnał zatrzymuje się w bezruchu (poprawne stanie – stopy złączone, ręce opuszczone, głowa prosto).

2.Dowolne ćwiczenia z gąbką do muzyki: 3razy uderzenie w gąbkę na górze, 3 razy o podłogę, na zmianę muzyki przekładanie gąbki z ręki do ręki, z tyłu, z przodu, wokół siebie, pod kolanem.

3.Układanie gąbki na stopie, podrzucanie jej w górę i chwytanie

4. Rzut gąbki w górę i przed chwytem klasnąć w ręce, wykonać przysiad z dotknięciem podłogi, zakręcić się , może sztuczka się uda.

5. Podskoki obunóż z gąbką między kolanami ( nie zgubić gąbki).

Część II

Ćwiczenia skierowane z akcentem na korekcje postawy

6. W siadzie skrzyżnym z gąbką na głowie – zrzucić gąbkę głową skłaniając się w lewo, w prawo, w przód i w tył.

7.W leżeniu przodem – okrężne podawanie gąbki z ręki do ręki z przodu i za plecami o ramionach prostych.

8. Leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach, stopy wzniesione w górę i częścią podeszwową skierowane do sufitu, a na nich gąbka – prostowanie i zginanie nóg tak aby gąbka nie spadła.

9. Leżenie tyłem, gąbka na klatce piersiowej – wdech nosem, wydech ustami.

10. Czworakowanie z gąbką na plecach naśladując „Czatujące koty”

11.Wyścig – podział ćwiczących na dwie grupy, które tworzą szeregi po przeciwnych stronach sali, gąbki na głowie. Na sygnał szeregi jak najszybciej zamieniają miejsca. Zwycięzcą jest ten szereg, który pierwszy wykonał zadanie i nie zgubił żadnej gąbki lub zgubił ich mniej.

12.Podskoki jednonóż za przesuwaną gąbką prawą i lewą nogą.

13.W siadzie skrzyżnym mocne ściskanie gąbki rękami.

14.W siadzie podpartym unoszenie gąbki do góry przytrzymywanej stopami

15.Rzut gąbką do kosza

16 Tor przeszkód

·         Bieg do ławeczki i pokonanie jej górą dowolnym sposobem (zwykłe przejście, przeskok zawrotny z oparciem o listwę, lub przeskok

·         Bieg slalomem między gąbkami

·         Przejście po drabinkach i bieg na koniec szeregu

Część III

17. Poruszanie się po sali stosując ćwiczenia przeciw płaskostopiu: chód na palcach, chód skrzyżny i z podkurczonymi palcami stóp, a na zapowiedź „siad skrzyżny, leżenie przodem, leżenie tyłem” dzieci przyjmują odpowiednie pozycje.

18. Zakończenie zajęć, marsz do dźwięków tamburyna i wyjście z sali

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin