K_Brombosz_Model_dziecka_dojrzalego.doc

(24 KB) Pobierz
Model dziecka dojrzałego do podjęcia nauki w szkole

Charakterystyka dziecka dojrzałego do podjęcia nauki w szkole.

 

 

 

Lp

 

 

Dojrzałość

 

Charakterystyka dziecka

 

 

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

Dojrzałość fizyczna

 

 

 

 

Dojrzałość emocjonalno-społeczna

 

 

 

 

Dojrzałość umysłowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dojrzałość do czytania i pisania.

 

 

 

 

 

 

 

Dojrzałość do nauki matematyki.

 

Jest ogólnie sprawne ruchowo. Posiada sprawność manualną i nie zaburzoną koordynację wzrokowo - ruchową. Charakteryzuje się poprawnym funkcjonowaniem organów zmysłowych. Jest odporne na choroby i zmęczenie.

 

Jest w znacznym stopniu samodzielne. Chętnie i łatwo nawiązuje kontakty z nauczycielem i rówieśnikami. Potrafi podporządkować się ustalonemu regulaminowi. Jest obowiązkowe, wytrwałe i wrażliwe na opinie nauczyciela. Potrafi opanować reakcje emocjonalne.

 

Jest aktywne poznawczo, chce się uczyć. Interesuje się czytaniem i pisaniem. Dobrze orientuje się w najbliższym otoczeniu i środowisku, w którym żyje. Posiada zasób doświadczeń i wyobrażeń będących podstawą do rozwoju pojęć. Uważnie i ze zrozumieniem słucha tego co mówi nauczyciel. Rozumie i spełnia polecenia nauczyciela. Swobodnie i w sposób. zrozumiały dla otoczenia wypowiada się. Potrafi opowiedzieć treść np. historyjki obrazkowej, wyrażać swoje życzenia, zadawać pytania, wyciągać wnioski.

 

Umie dokonywać analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej. Potrafi różnicować kształty, dźwięki, porównywać i  odtwarzać. Rozumie znaczenie wyrazów jako graficznych odpowiedników słów. Posiada orientację przestrzenną, która umożliwia mu rozpoznawanie i odtwarzanie kierunków, położenia i proporcji wymiarów odwzorowywanych form graficznych. Potrafi przetworzyć obraz graficzny na obraz ruchu.

 

Rozumie i umie określić stosunki przestrzenne, czasowe i ilościowe w praktycznym działaniu. Potrafi klasyfikować przedmioty według przeznaczenia, wielkości, kształtu i koloru. Umie na konkretach dodawać i odejmować w zakresie 10. .  .      

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin