Wymiana WSZYTSKICH filtrów Laguna II cz.1.pdf

(1696 KB) Pobierz
Witam Wszystkich
Przedstawię tu pokrótce jak samodzielnie przygotować Waszą Lagunkę do sezonu / czy po prostu
wymienić wszystko bez pomocy mechanika (czyt. zdzierania kasy )
Manual ten tyczy się mojej Lagunki - czyli DIESELka - więc nie do końca wiem jak i czym różnią
się od pozostałych Lalek...
Z góry przepraszam jeśli są gdzieś pojedynczo takie wymiany, ale chciałem wszystkie pozbierać w
JEDNO miejsce
.....
Oto zestawik nam potrzebny (a o końcówkach drążków -zielone kółko- będzie inny manual)
A więc zacznijmy:
FILTR KABINOWY:
Zaczynamy od wyjęcia schowka pasażera - tu trzeba odkręcić jedną śrubę - torxa, i potem
podważyć 4 zapadki (2 na dole i 2 na górze) trzymające całe wnętrze schowka (jednocześnie go
wyciągając
)
Następnie ukazuje nam się taki widok.
Dalej musimy odkręcić te 2 śruby - najlepiej śrubokrętem z nasadką
I wyciągnąć tą "klapkę" zasłaniającą filtr.
(może się zdarzyć iż nie ma u Was śrubek - ale są 4 zatrzaski, które należy podważyć płaskim
śrubokrętem (jak wkład schowka) i jednocześnie ciągnąć klapkę kombinerkami do siebie)
Następnie już wyjmujemy sam filtr - Jak widać nie był za bardzo brudny - ale jak już robiłem
CAŁOŚĆ - to całość!!
991257735.016.png 991257735.017.png 991257735.018.png 991257735.019.png 991257735.001.png 991257735.002.png 991257735.003.png 991257735.004.png 991257735.005.png
A tak wygląda NOWY filterek - kupiłem węglowy (a był zwykły), co by pochłaniał brzydkie
zapachy i ładniej pachniał ten wiaterek
...
Na koniec widok włożonego Filtra (i tu proszę pamiętać iż kierunek przepływu powietrza jest NA
DÓŁ - strzałka)
I na koniec skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności - uważając aby schowek dobrze "wszedł" na
swoje miejsce.
FINITO.
FILTR POWIETRZA:
Zaczynamy od odkręcenia wszystkich 4 śrub (czerwone kółeczka) oraz poluźnienia opaski
zaciskowej na rurze dolotu. (polecam odpięcie od razu wtyczki od przepływomierza (zielone
kółeczko), co by sie nic nie urwało jak wyszarpniemy górną osłonę Filtra powietrza z rury.)
I następnie pomału podnosimy pokrywę - jednocześnie wyjmując ją z RURY DOLOTU.
Jak widać i ten Filtr by pewnie jeszcze sporo pojeździł, lecz chciałem być spokojny na długi czas!!
(i wymieniłem i jego )
Alllle za to jaki nowy jest uroczo żółty. hyhyhy... (w końcu nowy)
Proponuję przy okazji odkurzyć wszystko w okolicy :]
(OSTRZEGAM - aby broń boże nic nie wpadło do tej dużej RURY - bo powietrze w moim
przypadku "1,9dci" od razu trafia na łopatki turbiny)
991257735.006.png 991257735.007.png 991257735.008.png 991257735.009.png 991257735.010.png 991257735.011.png 991257735.012.png
Potem tylko wkładamy nowy Filterek, i zakładamy delikatnie obudowę - jednocześnie zakładając
na nią rurę.
Na koniec skręcamy dokładnie - Filtr z umiarem a rurę porządnie, wpinamy wtyczkę od
przepływki, i Kończymy robotę
991257735.013.png
991257735.014.png
FINITO.
991257735.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin