Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.
Jak łatwo się domyślić, chronią one lepiej niż zbroje pozbawione takiego wzmocnienia. Magiczne pancerze zapewniają premię z usprawnienia, która nie może być większa niż +5 i która kumuluje się ze zwykłą premią z pancerza (oraz z premiami z tarczy i z usprawnienia magicznej tarczy). Co więcej, każda magiczna zbroja jest mistrzowsko wykonana, co oznacza, że wszystkie kary do testów z pancerza maleją o 1.
Oprócz premii z usprawnienia pancerz magiczny może obdarzać posiadacza specjalnymi mocami. Specjalne zdolności wpływają na cenę rynkową (traktować je należy jak dodatkowe premie), lecz nie zwiększają KP. Wszystkie premie pancerza (wynikające z usprawnienia oraz ze specjalnych zdolności) nie mogą w sumie przekraczać +10. Zbroja obdarzająca posiadacza specjalną mocą musi posiadać premię z usprawnienia przynajmniej +1.
Pancerz lub zbroja mogą być wykonane z nietypowych materiałów. Rzuć k%: wynik 01–95 wskazuje, że dany przedmiot jest standardowy, a rezultat 96–100 oznacza, że do jego stworzenia użyto specjalnej substancji.
Pancerz składa się z części, więc buty i rękawice (jeżeli są częścią zbroi) można zamienić na inne.
Poziom czarującego w przypadku pancerza i tarczy: Podano go w przypadku zbroi lub tarczy posiadających jakąś specjalną moc. W przypadku przedmiotu zapewniającego jedynie premię z usprawnienia poziom czarującego jest równy potrojonej premii. Jeśli przedmiot zapewnia zarówno zdolności specjalne, jak i premię z usprawnienia, na potrzeby wymagań pod uwagę należy brać wyższy z owych poziomów.
Tarcze: Premie z usprawnienia z tarczy kumulują się z premiami z usprawnienia z pancerza. Premie z usprawnienia z tarczy nie są brane pod uwagę jako premie do ataku lub obrażeń, gdy bohater uderza nią przeciwnika. W zasadzie mógłbyś stworzyć tarczę działającą również jako broń magiczna, lecz musiałbyś doliczyć magiczną premię ofensywną do kosztów tarczy oraz jej premii z usprawnienia do KP.
Tak jak w przypadku pancerzy, specjalne moce, którymi obdarzona jest tarcza, wpływają na jej wartość rynkową – premie dodaje się do premii z usprawnienia, chociaż nie zwiększają one KP. Wszystkie premie (wynikające z usprawnienia oraz ze specjalnych mocy) nie mogą w sumie przekraczać +10. Tarcza obdarzająca posiadacza specjalną mocą musi mieć premię z usprawnienia przynajmniej +1.
Trwałość i punkty wytrzymałości tarczy: Każde +1 premii z usprawnienia zwiększa o 2 trwałość tarczy oraz o 10 jej punkty wytrzymałości.
Aktywacja: Bohater korzysta zwykle z magicznych zbroi i tarcz w taki sam sposób, jak z niemagicznych – po prostu je nakłada lub bierze do ręki. Jeśli jednak przedmiot zapewnia specjalne moce, które właściciel musi aktywować, wtedy musi wypowiedzieć słowo rozkazu (akcja standardowa).
Pancerze dla istot nietypowych: Koszt pancerza dla stworzenia niehumanoidalnego, a także dla istot, które nie są ani małe, ani średnie, jest różny. Niemniej koszty mistrzowskiego wykonania i magicznego usprawnienia nie ulegają zmianom.
Tabela: Pancerze i tarcze
Słabe
Przeciętne
Potężne
Przedmiot
Bazowa cena
01–60
01–05
—
Tarcza +1
1000 sz
61–80
06–10
Pancerz +1
81–85
11–20
Tarcza +2
4000 sz
86–87
21–30
Pancerz +2
31–40
01–08
Tarcza +3
9000 sz
41–50
09–16
Pancerz +3
51–55
17–27
Tarcza +4
16 000 sz
56–57
28–38
Pancerz +4
39–49
Tarcza +5
25 000 sz
50–57
Pancerz +5
Pancerz/tarcza +6 1
36 000 sz
Pancerz/tarcza +7 1
49 000 sz
Pancerz/tarcza +8 1
64 000 sz
Pancerz/tarcza +9 1
81 000 sz
Pancerz/tarcza +10 1
100 000 sz
88–89
58–60
Konkretny pancerz2
90–91
61–63
karolinaklecha.kk