Pancerze.rtf

(317 KB) Pobierz

Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.

Pancerze

Jak łatwo się domyślić, chronią one lepiej niż zbroje pozbawione takiego wzmocnienia. Magiczne pancerze zapewniają premię z usprawnienia, która nie może być większa niż +5 i która kumuluje się ze zwykłą premią z pancerza (oraz z premiami z tarczy i z usprawnienia magicznej tarczy). Co więcej, każda magiczna zbroja jest mistrzowsko wykonana, co oznacza, że wszystkie kary do testów z pancerza maleją o 1.

Oprócz premii z usprawnienia pancerz magiczny może obdarzać posiadacza specjalnymi mocami. Specjalne zdolności wpływają na cenę rynkową (traktować je należy jak dodatkowe premie), lecz nie zwiększają KP. Wszystkie premie pancerza (wynikające z usprawnienia oraz ze specjalnych zdolności) nie mogą w sumie przekraczać +10. Zbroja obdarzająca posiadacza specjalną mocą musi posiadać premię z usprawnienia przynajmniej +1.

Pancerz lub zbroja mogą być wykonane z nietypowych materiałów. Rzuć k%: wynik 01–95 wskazuje, że dany przedmiot jest standardowy, a rezultat 96–100 oznacza, że do jego stworzenia użyto specjalnej substancji.

Pancerz składa się z części, więc buty i rękawice (jeżeli są częścią zbroi) można zamienić na inne.

Poziom czarującego w przypadku pancerza i tarczy: Podano go w przypadku zbroi lub tarczy posiadających jakąś specjalną moc. W przypadku przedmiotu zapewniającego jedynie premię z usprawnienia poziom czarującego jest równy potrojonej premii. Jeśli przedmiot zapewnia zarówno zdolności specjalne, jak i premię z usprawnienia, na potrzeby wymagań pod uwagę należy brać wyższy z owych poziomów.

Tarcze: Premie z usprawnienia z tarczy kumulują się z premiami z usprawnienia z pancerza. Premie z usprawnienia z tarczy nie są brane pod uwagę jako premie do ataku lub obrażeń, gdy bohater uderza nią przeciwnika. W zasadzie mógłbyś stworzyć tarczę działającą również jako broń magiczna, lecz musiałbyś doliczyć magiczną premię ofensywną do kosztów tarczy oraz jej premii z usprawnienia do KP.

Tak jak w przypadku pancerzy, specjalne moce, którymi obdarzona jest tarcza, wpływają na jej wartość rynkową – premie dodaje się do premii z usprawnienia, chociaż nie zwiększają one KP. Wszystkie premie (wynikające z usprawnienia oraz ze specjalnych mocy) nie mogą w sumie przekraczać +10. Tarcza obdarzająca posiadacza specjalną mocą musi mieć premię z usprawnienia przynajmniej +1.

Trwałość i punkty wytrzymałości tarczy: Każde +1 premii z usprawnienia zwiększa o 2 trwałość tarczy oraz o 10 jej punkty wytrzymałości.

Aktywacja: Bohater korzysta zwykle z magicznych zbroi i tarcz w taki sam sposób, jak z niemagicznych – po prostu je nakłada lub bierze do ręki. Jeśli jednak przedmiot zapewnia specjalne moce, które właściciel musi aktywować, wtedy musi wypowiedzieć słowo rozkazu (akcja standardowa).

Pancerze dla istot nietypowych: Koszt pancerza dla stworzenia niehumanoidalnego, a także dla istot, które nie są ani małe, ani średnie, jest różny. Niemniej koszty mistrzowskiego wykonania i magicznego usprawnienia nie ulegają zmianom.

Tabela: Pancerze i tarcze

Słabe

Przeciętne

Potężne

Przedmiot

Bazowa cena

01–60

01–05

Tarcza +1

1000 sz

61–80

06–10

Pancerz +1

1000 sz

81–85

11–20

Tarcza +2

4000 sz

86–87

21–30

Pancerz +2

4000 sz

31–40

01–08

Tarcza +3

9000 sz

41–50

09–16

Pancerz +3

9000 sz

51–55

17–27

Tarcza +4

16 000 sz

56–57

28–38

Pancerz +4

16 000 sz

39–49

Tarcza +5

25 000 sz

50–57

Pancerz +5

25 000 sz

Pancerz/tarcza +6 1

36 000 sz

Pancerz/tarcza +7 1

49 000 sz

Pancerz/tarcza +8 1

64 000 sz

Pancerz/tarcza +9 1

81 000 sz

Pancerz/tarcza +10 1

100 000 sz

88–89

58–60

58–60

Konkretny pancerz2

90–91

61–63

61–63

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin