Rozdzki.rtf

(173 KB) Pobierz

Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.

Różdżki

Różdżka ma postać cienkiej pałeczki. Każdy przedmiot tego rodzaju nasączono tylko jednym zaklęciem (maksymalnie 4. poziomu), a nowy posiada 50 ładunków. Jeden wykorzystany ładunek pozwala rzucić z różdżki czar jednokrotnie. Pozbawiony wszystkich ładunków przedmiot staje się zwykłym patykiem.

Wygląd: Typowa różdżka ma od 15 do 30 centymetrów długości, jej grubość nie przekracza centymetra, a waga 30 gramów. W większości wypadków wykonana jest z drewna, istnieją jednak również różdżki kościane, naprawdę rzadko spotyka się zaś bardziej egzotycznie – metalowe, szklane czy porcelanowe. Niektóre zdobią klejnoty, a większość pokrywają runy lub rzeźbienia. Różdżka ma KP 7, 5 punktów wytrzymałości, twardość 5, a ST jej złamania wynosi 16.

Aktywacja: Różdżka to przedmiot, którego aktywacja uruchamia czar, a więc jej użycie – czyli rzucenie zaklęcia – to najczęściej akcja standardowa, nieprowokująca ataków okazyjnych. Jeżeli jednak czas rzucania zaklęcia przekracza 1 akcję standardową, proces ten przy użyciu niniejszego przedmiotu też zabierze odpowiednio więcej czasu. Chcąc aktywować różdżkę, właściciel musi trzymać ją przed sobą w przynajmniej jednej dłoni lub – w przypadku istot niehumanoidalnych – kończynie pełniącej funkcję ręki oraz wycelować nią w kierunku podmiotu zaklęcia. Różdżek można używać w zwarciu lub nawet kiedy zostało się połkniętym w całości.

Cechy szczególne: Rzuć k%. Rezultat 01-30 oznacza, że coś (wzór, inskrypcje itp.) jest wskazówką dotyczącą działania różdżki. Wynik 31-100 oznacza brak cech szczególnych.

Opisy różdżek

Różdżki przechowują zaklęcia, więc nie potrzeba prezentować konkretnych egzemplarzy. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w opisie czarów.

 

Tabela: Różdżki

Słaba

Przeciętna

Potężna

Czar w różdżce

Cena rynkowa

01–02

Wykrycie magii

375 sz

03–04

Światło

375 sz

05–07

Płonące dłonie

750 sz

08–10

Zauroczenie zwierzęcia

750 sz

11–13

Zauroczenie osoby

750 sz

14–16

Deszcz kolorów

750 sz

17–19

Leczenie lekkich ran

750 sz

20-22

Wykrycie sekretnych drzwi

750 sz

23–25

Powiększenie osoby

750 sz

26–28

Magiczny pocisk (1.)

750 sz

29–31

Porażający uścisk

750 sz

32–34

Przyzwanie potwora I

750 sz

35–36

Magiczny pocisk (3.)

2250 sz

37

01–03

Magiczny pocisk (5.)

3750 sz

38–40

04–07

Wytrzymałość niedźwiedzia

4500 sz

41–43

08–11

Siła byka

4500 sz

44–46

12–15

Gracja kota

4500 sz

47–49

16–20

Leczenie średnich ran

4500 sz

50–51

21–22

Ciemność

4500 sz

52–54

23–24

Światło dnia

4500 sz

55–57

25–27

Opóźnienie działania trucizny

4500 sz

58–60

28–31

Splendor orła

4500 sz

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin