Skarby.rtf

(356 KB) Pobierz

Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.

Skarby

Potwory i ich skarby

Niemal każdy potwór posiada jakiś skarb, a tylko nieliczne go nie mają. Pobliskie tabele pomogą ci ustalić, jakie dobra posiada dane stworzenie. W opisie istoty znajdziesz informacje o poziomie i rodzaju skarbu (monety, dobra czy przedmioty), dzięki czemu będziesz mógł wykonać rzut, którego wynik odczytasz w odpowiedniej kolumnie i wierszu stosownej tabeli.

Jeśli bohaterowie spotykają się z istotą, która opuściła swoją siedzibę, pamiętaj, że bestia mogła wziąć ze sobą tylko tyle skarbów, ile bez problemu zdołała unieść, a w przypadku pewnych potworów skarbu w ogóle nie będzie. Zwykle istoty takie ukrywają swoją zdobycz i strzegą jej, lecz kiedy opuszczają siedzibę, pozostawiają ją bez opieki.

Wykorzystanie tabeli skarbów

Znajdź przecięcie poziomu skarbu w lewej kolumnie z jego typem. Poziom skarbu jest równy SW potwora biorącego udział w spotkaniu. Ustalenie standardowego skarbu (w skład którego wchodzą monety, dobra i przedmioty) wymaga trzech rzutów – po jedynym na każdą kategorię.

Tabela: Wartość skarbów przypadających na spotkanie

Poziom spotkania

Skarb na spotkanie

Poziom spotkania

Skarb na spotkanie

1

300 sz

11

7500 sz

2

600 sz

12

9800 sz

3

900 sz

13

13 000 sz

4

1200 sz

14

17 000 sz

5

1600 sz

15

22 000 sz

6

2000 sz

16

28 000 sz

7

2600 sz

17

36 000 sz

8

3400 sz

18

47 000 sz

9

4500 sz

19

61 000 sz

10

5800 sz

20

80 000 sz

Przeciętnie bohaterowie powinni otrzymać jeden skarb odpowiadający ich poziomowi na każde spotkanie, w którym zwyciężyli.

Tabela: Przeciętna wartość skarbu

Rodzaj skarbu

Przeciętna wartość

Klejnot

275 sz

Dzieło sztuki

1100 sz

Zwykły przedmiot

350 sz

Słaby przedmiot magiczny

1000 sz

Przeciętny przedmiot magiczny

10 000 sz

Potężny przedmiot magiczny

40 000 sz

 

Tabela: Skarb

Poziom

k%

Monety

k%

Dobra

k%

Przedmioty

1.

01–14

01–90

01–71

 

15–29

1k6 × 1000 sm

91–95

1 klejnot

72–95

1 zwykły

 

30–52

1k8 × 100 ss

96–100

1 dzieło sztuki

96–100

1 słaby

 

53–95

2k8 × 10 sz

 

 

 

 

 

96–100

1k4 × 10 sp

 

 

 

 

2.

01–13

01–81

01–49

 

14–23

1k10 × 1000 sm

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin