Bibliografia
1. Aronson E., Człowiek istota społeczna, Warszawa 1995
2. Bartkowicz Z., Efektywność resocjalizowania nieletnich w zakładzie poprawczym i wychowawczym, Lublin 1987
3. Bartkowicz Z., Pomoc terapeutyczna nieletnim agresorom i ofiarom agresji w zakładach resocjalizacyjnych, Lublin 2001
4. Bartkowicz Z.: Przemoc – perspektywa sprawcy i ofiary, [w:] F. Kozaczuk (red.), Resocjalizacja instytucjonalna, Rzeszów 2004
5. Braun – Gałkowska M., Ulfik – Jaworska I., Zabawa w zabijanie oddziaływanie przemocy prezentowanej w mediach na psychikę dzieci, Lublin 2002
6. Bushman B. J.: Telewizja, gry wideo i przemoc społeczna, [w] J. Zagrodzka, M. Kowaleczko – Szumowska (red.), Psychospołeczne i neurobiologiczne aspekty agresji, Warszawa 2005
7. Ciosek M., Psychologia sądowa i penitencjarna, Warszawa 2001
8. Czapów Cz., Wychowanie resocjalizujące, Warszawa 1978
9. Czapów Cz., Jedlewski S., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 1971
10. Czerwińska E.: Sprawcy zabójstw na tle sytuacji trudnej, [w:] B. Urban (red.), Społeczne konteksty zaburzeń w zachowaniu
11. Dubert D.: Odjazdowe kreskówki dla niegrzecznych dzieci, [w:] M. Hendrykowska, M. Hendrykowski (red.), Przemoc na ekranie, Poznań 2001
12. Frączek A.: Mechanizmy regulacyjne czynności agresywnych, [w:] J. Kurcz, J. Reykowski (red.), Studia nad teorią czynności ludzkich, Warszawa 1975
13. Frączek A.: Modyfikacja koncepcji frustracji, [w:] Psychologia wychowawcza nr 1, 1966
14. Gaberle A., Nierozłączna triada przestępczość, przestępca, społeczeństwo, Gdańsk 2003
15. Gałaś M.: Przemoc w mediach, [w:] J. Papież, A. Płukisa (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej, Toruń 2003
16. Gordon M.: Psychologiczno – psychiatryczne przesłanki resocjalizacji sprawców przeciwko osobom bliskim, [w:] J. Szałański (red.), Wiara – kara – nadzieja –przemiana, Łudź – Warszawa – Kalisz 1998
17. Hendrykowski M.: Kilka myśli na temat obrazów przemocy na ekranie, [w:] M. Hendrykowska, M. Hendrykowski (red.), Przemoc na ekranie, Poznań 2001
18. Hołyst B., Kryminologia, Warszawa1984
19. Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk 1974
20. Kirwil L., Klimat rodziny a agresja u dorastających, [w:] Psychologia wychowawcza nr 3, 1991
21. Konarzewski K., Karanie jako metoda wychowawcza, [w:] Kwartalnik pedagogiczny, 1979
22. Kozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa 1996
23. Krahé B., Agresja, Gdańsk 2005
24. Lipowski O., Resocjalizacja, Warszawa 1980
25. Lorenz K., Tak zwane zło, Warszawa 1973
26. Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, Warszawa 1978
27. Nowa Encyklopedia Powszechna, Warszawa 1995
28. Nowak S., Metody badań socjologicznych, Warszawa 1970
29. Okoń W., Słownik pedagogiczny, Warszawa 1975
30. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk 1977
31. Pilch T., Wujek T.: Metody i techniki badań w pedagogice, [w:] M. Godlewski, S. Krawcewicz, T. Wujek (red.), Pedagogika, Warszawa 1974
32. Rauschburg J., Lęk, gniew, agresja, Warszawa 1980
33. Radochoński M., Osobowość antyspołeczna. Geneza, rozwój i obraz kliniczny, Rzeszów 2000
34. Rostowski J.: Próba ujęcia przestępczości młodzieży w świetle współczesnych teorii psychologicznych, [w:] J. Szałański (red.), Wiara – kara – nadzieja – przemiana, Łudź – Warszawa – Kalisz 1998
35. Selye H., Stres życia, Warszawa 1960
36.
37. Skorny Z., Proces socjalizacji dzieci i młodzieży, Warszawa 1976
38. Stelmach J.: Rodzinne uwarunkowania przestępczości nieletnich – analiza wyników badań, [w:] B. Urban (red.), Społeczne konteksty zaburzeń w zachowaniu, Kraków 2001
39. Surzykiewicz J., Agresja i przemoc w szkole, Warszawa 2000
40. Szałański J., Michalski J. W.: Wskaźniki syndromu agresji u przestępców osadzonych w zakładach karnych i poddanych probacji, [w:] J. Szałański (red.), Wiara – kara – nadzieja - przemiana, Łudź – Warszawa – Kalisz 1998
41. Szczęsny W.W., Zarys resocjalizacji z elementami patologii społecznej i profilaktyki, Warszawa 2003
42. Wolińska J. M., Agresywność młodzieży, Lublin 2000
43. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1968
44. Sęk H. (2001), „Stres krytycznych wydarzeń Ŝyciowych” W: Sęk H., Pasikowski T.(red.), „Zdrowie- stres- zasoby: o znaczeniu poczucia koherencji dla zdrowia” (s. 13-21), Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań.
Heszen- Niejodek I. (2000), „Stres i radzenie sobie- główne kontrowersje” W: Heszen-
Niejodek I., Ratajczak Z. (red.), „Człowiek w sytuacji stresu: problemy teoretyczne i
metodologiczne” (s. 12- 43), Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice
Widerszal- Bazyl M. (2002), Stres psychospołeczny w pracy- pojęcie, źródła i konsekwencje,
róŜnice indywidualne, prewencja, źródło:
http://www.stres.edu.pl/czym_%20jest_stres.htm
Makowska H., Poprawa R. (1996), „Radzenie sobie ze stresem w procesie budowania
zdrowia”, W: Dolińska- Zygmunt G. (red.) „Elementy psychologii zdrowia” (s. 69-
100), Wydawnictwo Uniwersytetu wrocławskiego, Wrocław.
Selye H. (1978), „Stres okiełznany”, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa
Hobfoll S. E. (2006), „Stres, kultura i społeczność. Psychologia i filozofia stresu”,
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, (tłum. Kacmajor M.).
Everly G.S., Rosenfeld R. (1992), “Stres. Przyczyny, terapia i autoterapia”, Wydawnictwo
Naukowe PWN, Warszawa, (tłum. Radzicki J.).
Reykowski J. (1966), „Funkcjonowanie osobowości w warunkach stresu psychologicznego”,
Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa
Tomaszewski T. (1984), „Ślady i wzorce”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne,
Warszawa.
Telerak J.F. (2001), „Psychologia stresu”, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz.
Tyszkowa M. (1976), „Zachowanie się dzieci szkolnych w sytuacjach trudnych”
(wyd.2), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
Sęk H. (2001), „Stres krytycznych wydarzeń Ŝyciowych” W: Sęk H., Pasikowski T.
(red.), „Zdrowie- stres- zasoby: o znaczeniu poczucia koherencji dla zdrowia” (s. 13-
21), Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań
darek0711