Bibliografia.docx

(17 KB) Pobierz

Bibliografia

 

1.     Aronson E., Człowiek istota społeczna, Warszawa 1995

2.     Bartkowicz Z., Efektywność resocjalizowania nieletnich w zakładzie poprawczym i wychowawczym, Lublin 1987

3.     Bartkowicz Z., Pomoc terapeutyczna nieletnim agresorom i ofiarom agresji w zakładach resocjalizacyjnych, Lublin 2001

4.     Bartkowicz Z.: Przemoc – perspektywa sprawcy i ofiary, [w:] F. Kozaczuk (red.), Resocjalizacja instytucjonalna, Rzeszów 2004

5.     Braun – Gałkowska M.,  Ulfik – Jaworska I., Zabawa w zabijanie oddziaływanie przemocy prezentowanej w mediach na psychikę dzieci, Lublin 2002

6.     Bushman B. J.: Telewizja, gry wideo i przemoc społeczna, [w] J. Zagrodzka, M. Kowaleczko – Szumowska (red.), Psychospołeczne
i neurobiologiczne aspekty agresji, Warszawa 2005

7.     Ciosek M., Psychologia sądowa i penitencjarna, Warszawa 2001

8.     Czapów Cz., Wychowanie resocjalizujące, Warszawa 1978

9.     Czapów Cz., Jedlewski S., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 1971

10. Czerwińska E.: Sprawcy zabójstw na tle sytuacji trudnej, [w:] B. Urban (red.), Społeczne konteksty zaburzeń w zachowaniu

11. Dubert D.: Odjazdowe kreskówki dla niegrzecznych dzieci, [w:] M. Hendrykowska, M. Hendrykowski (red.), Przemoc na ekranie, Poznań 2001

12. Frączek A.: Mechanizmy regulacyjne czynności agresywnych, [w:] J. Kurcz, J. Reykowski (red.), Studia nad teorią czynności ludzkich, Warszawa 1975

13. Frączek A.: Modyfikacja koncepcji frustracji, [w:] Psychologia wychowawcza nr 1, 1966

14. Gaberle A., Nierozłączna triada przestępczość, przestępca, społeczeństwo, Gdańsk 2003

15. Gałaś M.: Przemoc w mediach, [w:] J. Papież, A. Płukisa (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej, Toruń 2003

16. Gordon M.: Psychologiczno – psychiatryczne przesłanki resocjalizacji sprawców przeciwko osobom bliskim, [w:] J. Szałański (red.), Wiara – kara – nadzieja –przemiana, Łudź – Warszawa – Kalisz 1998

17. Hendrykowski M.: Kilka myśli na temat obrazów przemocy na ekranie,
[w:] M. Hendrykowska, M. Hendrykowski (red.), Przemoc na ekranie, Poznań 2001

18. Hołyst B.,  Kryminologia, Warszawa1984

19. Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, [w:] R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk 1974

20. Kirwil L., Klimat rodziny a agresja u dorastających, [w:] Psychologia wychowawcza nr 3, 1991

21. Konarzewski K., Karanie jako metoda wychowawcza, [w:] Kwartalnik pedagogiczny, 1979

22. Kozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa 1996

23. Krahé B., Agresja, Gdańsk 2005

24. Lipowski O., Resocjalizacja, Warszawa 1980

25. Lorenz K., Tak zwane zło, Warszawa 1973

26. Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, Warszawa 1978

27. Nowa Encyklopedia Powszechna, Warszawa 1995

28. Nowak S., Metody badań socjologicznych, Warszawa 1970

29. Okoń W., Słownik pedagogiczny, Warszawa 1975

30. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk 1977

31. Pilch T., Wujek T.: Metody i techniki badań w pedagogice, [w:] M. Godlewski, S. Krawcewicz, T. Wujek (red.), Pedagogika, Warszawa 1974

32. Rauschburg J., Lęk, gniew, agresja,  Warszawa 1980

33. Radochoński M., Osobowość antyspołeczna. Geneza, rozwój i obraz kliniczny, Rzeszów 2000

34. Rostowski J.: Próba ujęcia przestępczości młodzieży w świetle współczesnych teorii psychologicznych, [w:] J. Szałański (red.), Wiara – kara – nadzieja – przemiana, Łudź – Warszawa – Kalisz 1998

35. Selye H., Stres życia, Warszawa 1960

36.  

37. Skorny Z., Proces socjalizacji dzieci i młodzieży, Warszawa 1976

38. Stelmach J.: Rodzinne uwarunkowania przestępczości nieletnich – analiza wyników badań, [w:] B. Urban (red.), Społeczne konteksty zaburzeń w zachowaniu, Kraków 2001

39. Surzykiewicz J., Agresja i przemoc w szkole, Warszawa 2000

40. Szałański J., Michalski J. W.: Wskaźniki syndromu agresji u przestępców osadzonych w zakładach karnych i poddanych probacji, [w:] J. Szałański  (red.), Wiara – kara – nadzieja - przemiana, Łudź – Warszawa – Kalisz 1998

41. Szczęsny W.W., Zarys resocjalizacji z elementami patologii społecznej i profilaktyki, Warszawa 2003

42. Wolińska J. M., Agresywność młodzieży, Lublin 2000

43. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1968

44. Sęk H. (2001), „Stres krytycznych wydarzeń Ŝyciowych” W: Sęk H., Pasikowski T.(red.), „Zdrowie- stres- zasoby: o znaczeniu poczucia koherencji dla zdrowia” (s. 13-21), Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań.

 

 

Heszen- Niejodek I. (2000), „Stres i radzenie sobie- główne kontrowersje” W: Heszen-

Niejodek I., Ratajczak Z. (red.), „Człowiek w sytuacji stresu: problemy teoretyczne i

metodologiczne” (s. 12- 43), Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice

 

 

Widerszal- Bazyl M. (2002), Stres psychospołeczny w pracy- pojęcie, źródła i konsekwencje,

Ŝnice indywidualne, prewencja, źródło:

http://www.stres.edu.pl/czym_%20jest_stres.htm

 

Makowska H., Poprawa R. (1996), „Radzenie sobie ze stresem w procesie budowania

zdrowia”, W: Dolińska- Zygmunt G. (red.) „Elementy psychologii zdrowia” (s. 69-

100), Wydawnictwo Uniwersytetu wrocławskiego, Wrocław.

 

Selye H. (1978), „Stres okiełznany”, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa

 

Hobfoll S. E. (2006), „Stres, kultura i społeczność. Psychologia i filozofia stresu”,

Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, (tłum. Kacmajor M.).

 

Everly G.S., Rosenfeld R. (1992), “Stres. Przyczyny, terapia i autoterapia”, Wydawnictwo

Naukowe PWN, Warszawa, (tłum. Radzicki J.).

 

Reykowski J. (1966), „Funkcjonowanie osobowości w warunkach stresu psychologicznego”,

Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa

 

Tomaszewski T. (1984), „Ślady i wzorce”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne,

Warszawa.

 

Telerak J.F. (2001), „Psychologia stresu”, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz.

 

 

Tyszkowa M. (1976), „Zachowanie się dzieci szkolnych w sytuacjach trudnych”

(wyd.2), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa

 

Sęk H. (2001), „Stres krytycznych wydarzeń Ŝyciowych” W: Sęk H., Pasikowski T.

(red.), „Zdrowie- stres- zasoby: o znaczeniu poczucia koherencji dla zdrowia” (s. 13-

21), Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin