tmp90D.pdf

(82 KB) Pobierz
Regulacja:
Zwis łańcucha powinien być kontrolowany
i w razie potrzeby regulowany co 1000 km.
- zgubione O-ringi
Zębatki:
- nadmiernie zużyte zęby
- złamane lub uszkodzone zęby.
Przy szybkiej jeździe lub częstych przyspieszeniach łań­
cuch może wymagać częstszej regulacji. Jeżeli łańcuch
wymaga regulacji wykonaj następujące czynności:
1.
Ustaw motocykl na bocznej podstawce ze skrzy­
nią biegów w położeniu luzu i wyłączonym za­
płonem.
Łańcuch napędowy ze zniszczonymi tulejkami,
luźnymi sworzniami lub bez O-ringów należy
wymienić. Łańcuch suchy lub ze śladami rdzy
należy nasmarować. Zacinające się ogniwa na­
leży dokładnie nasmarować i sprawdzić, czy po­
ruszają się swobodnie. Jeżeli nie uzyskamy wła­
ściwego efektu łańcuch należy wymienić.
2.
Poluzuj śrubę osi (1).
3.
Wkręć obie śruby regulacyjne (2) o taką samą
liczbę obrotów do uzyskania właściwego nacią­
gu łańcucha. Wkręcanie (w prawo) powoduje
naciąganie łańcucha, wykręcanie (w lewo) po­
woduje zwiększanie luzu.
Ustaw właściwy zwis łańcucha: 30-40 mm.
(1) Łańcuch napędowy
4.
Obracaj powoli tylnym kołem i sprawdzaj
poszczególne fragmenty łańcucha i zęba­
tek. Zwracaj uwagę na:
Łańcuch napędowy:
- zniszczone tulejki
- luźne sworznie
- suche i skorodowane ogniwa
- zakleszczone i zatarte ogniwa
- nadmierne zużycie
- niewłaściwą regulację
4.
Sprawdź ustawienie tylnego koła; znaczniki re­
gulatora naciągu powinny pokrywać się ze znacz­
nikiem na wahaczu (z obu stron tak samo). Jeżeli
wskazania różnią się wkręć odpowiednią śrubę
regulacyjną (prawą lub lewą) do uzyskania wła­
ściwego położenia koła Ponownie sprawdź zwis
łańcucha. Dokręć śrubę osi momentem: 88 Nm
(9,0 kgm).
(2)
(5)
(1) Nakrętka osi
(2) Nakrętka blokująca
(3) Nakrętka regulacyjna naciągu
(4) Znacznik na wahaczu .
(5) Znacznik
5.
Lekko dokręć śruby regulacyjne.
88
89
996064134.004.png 996064134.005.png 996064134.006.png 996064134.007.png 996064134.001.png 996064134.002.png 996064134.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin