M-Audio Audiophile USB.pdf

(2176 KB) Pobierz
488691644 UNPDF
M-Audio Audiophile USB - E MUZYK | sprzętowy portal muzyczny, testy, sample, nagrania. Monitory studyjne, studio d...
Strona 1
Szukaj…
Szukaj
Start Aktualności Short news Testy Multi-testy Soundcheck wideo Soundcheck Wydarzenia Linki
Instrumentyklawiszowe Hard&Software Sprzęt studyjny Monitory studyjne Mikrofony Sprzęt PA sprzęt DJ Sprzęt gitarowy
Logowanie
Nazwa użytkownika
Hasło
Zaloguj
M-AudioAudiophile USB
Załóż swoje konto!
18.11.2003
Testy on-line - soft&hardware
Po wielkim i uzasadnionym sukcesie rynkowym karty M-Audio Audiophile 24/96,
zapowiedź pojawienia się w oferciewersji tej karty na złączu USB wzbudziła
oczywiste zainteresowanie. Zwłaszcza posiadaczy przenośnychkomputerów... O
zewnętrznych interfejsach audio USB kompatybilnych z mało wydajnymzłączem
wersji 1.1 mówiło się wiele. Najczęstszym tematem było jednak narzekaniena niestabilność
sterowników powodującą sporą zawodność sprzętu oraz dużeograniczenia wmożliwości
wykorzystania najwyższych trybówpracy. Nawet, jeśli interfejs umożliwiał pracę w standardzie
24-bitowym przy częstotliwości próbkowania 96 kHz, to wiązało sięto zwykleze sporymi
ograniczeniami wykorzystania takiego trybu. Nie inaczej jest wprzypadku bohatera niniejszego
testu. Nie umniejsza to jednak wartościowości Audiophile USB, gdyż mimo ogromnego hałasu
marketingowego, standard 24/96 jest nadal martwym standardem – czyli standardem nie
jest :) Ajak zaczęła sięmoja przygoda z Audiophile USB?
Radek Barczak
Źle. Baaardzo źle! Kartę w pierwszejkolejności podłączyłem do swojegokomputera (system
Win XP Home PL + PIII 1 GHz+ ASUS CUSL2-C+ 512 MB RAM +DIMM 133 MHz + PCI
USB2 VIA 6202), na którym miałem zainstalowane:
- MOTU828 mkII
- Creative Labs Audigy2 ZS Platinum Pro
- Creative Labs Audigy NX (USB 2.0 na sterownikach firmowych podłączona do interfejsu na
karcie PCI)
- Creative Labs MP3+(USB 1.1 na sterownikach Propagamma podłączona do złączaUSB
1.1 na płycie głównej).
Zaznaczę, że wpowyższej konfiguracjikomputer funkcjonowałwzorcowo, azainstalowane
urządzenia– choć ze sobąjednocześnie nie współpracowały, to nie przeszkadzały sobie
wzajemnie. Inaczej zachował się Audiophile USB podłączonydo złącza USB1.1 na płycie
głównej... Po instalacji najnowszych sterowników pobranych ze stron producenta (polecano mi
NIE INSTALOWAĆ sterowników z dołączonej płyty, gdyż nieprawidłowo obsługiwały one port
MIDIdostępny w interfejsie), restarcie systemu i wybraniu w opcjach NIEZAWODNEGO
programu Cubase SX v.1.06 interfejsu Audiophile USB, komputer... stanął. Stanął tak
skutecznie, że musiałem posłużyć się przyciskiem restart :(((
http://e-muzyk.pl/testy-muzyczne-mainmenu-34/hardware-and-software-mainmenu-61/153-m-audio-audiophil...
2011-03-21 13:05:19
Promocje sklepów Artykuły
488691644.051.png 488691644.062.png 488691644.073.png 488691644.079.png 488691644.001.png 488691644.002.png 488691644.003.png 488691644.004.png 488691644.005.png 488691644.006.png 488691644.007.png 488691644.008.png 488691644.009.png 488691644.010.png 488691644.011.png 488691644.012.png 488691644.013.png 488691644.014.png 488691644.015.png 488691644.016.png 488691644.017.png 488691644.018.png 488691644.019.png 488691644.020.png 488691644.021.png 488691644.022.png 488691644.023.png 488691644.024.png 488691644.025.png 488691644.026.png 488691644.027.png 488691644.028.png 488691644.029.png 488691644.030.png 488691644.031.png 488691644.032.png 488691644.033.png 488691644.034.png 488691644.035.png 488691644.036.png 488691644.037.png 488691644.038.png 488691644.039.png 488691644.040.png 488691644.041.png 488691644.042.png 488691644.043.png 488691644.044.png 488691644.045.png
M-Audio Audiophile USB - E MUZYK | sprzętowy portal muzyczny, testy, sample, nagrania. Monitory studyjne, studio d...
Strona 2
Po „powstaniu” systemu i ponownym
uruchomieniu programu Cubase, o dziwokarta
funkcjonowała prawidłowo... No – do pewnego
stopnia. Otwarta sesja, która bez problemu była
odtwarzana przez wszystkie pozostałe karty
(osiągającmax. 70% wskaźnika
PERFORMANCE), odtwarzana przez Audiophile
USB po kilkutaktach stanęła! Próba zmiany
ustawień latency kartyz MEDIUM na VERY HIGH nic niedała – bunt na pokładzie. Zajętość
PERFORMANCE jużpo dwóch taktach osiągała 100%, zapalała się czerwona dioda.
No dobrze –pomyślałem. Poświęcę sięi zainstaluję czysty system...
Poświęcenie niebyło
znowuż takwielkie,
gdyżmam obraz
„czystego” systemu z
Cubase i całym
zapleczem plug-inów
VST zrobiony
programem Ghost ;) Popostawieniu wciągu 5 minut „dziewiczego” systemu – bez
zainstalowanejżadnej kartydźwiękowej, przystąpiłem do instalacji interfejsu Audiophile USB.
Instalacjaprzebiegła bez żadnych problemówi po restarcie mogłem uruchomić Cubase i
wspomnianą sesję. Tym razem wszystko obyło się bez problemów – poziom PERFORMANCE
sięgnął 80% zajętości. Ponieważ wydało mi się to nieco za dużo, przełożyłem kabel USB
interfejsu do kartyPCI USB 2.0. Wymagało to ponownej – tym razemautomatycznej –
instalacji. Po restarcie (na wszelki wypadek ;) i ponownym uruchomieniu Cubase, odtworzyłem
testową sesję. Tym razem PERFORMANCE sięgnęło 75% - czyli jest dobrze ;)
Po tych mrożących krew w żyłachopisach chwila relaksu – co Audiophile USB ma do
zaoferowania?
Stanowipołączenie interfejsu audio i MIDI. Tor audio udostępnia:
- dwa monofoniczne wejścia analogowe na złączach niesymetrycznychjack 1/4”
- dwa równoległe wyjściowetory analogowe– na złączach 2 × jack 1/4” oraz 2 × cinch
- wyjście słuchawkowe z oddzielną regulacją wzmocnienia
- elektrycznewejście i wyjście cyfroweS/PDIF.
Interfejs MIDI to wejście i wyjście na standardowych złączach 5-DIN obsługujące 16 kanałów
MIDI. W tym miejscu należy wspomnieć, że jeśli dokonamy zmian ustawień ilościwejść/wyjść,
rozdzielczości kartyz poziomu aktywnego programu sekwencerowego (np. CubaseSX),
przestaje działać port MIDI. Konieczne staje się zrestartowanieaplikacji audio/MIDI.
W ogóle – producent zalecadokonywanie jakichkolwiek zmian
konfiguracjipoza programem zapisu dźwiękui MIDI. W panelu
sterowania dostępna jest ikona aplikacji sterującejAudiophile USB.
Conowego wE-GITARA.net.pl
soundcheck audio- Epiphone
Tom Delonge
http://e-muzyk.pl/testy-muzyczne-mainmenu-34/hardware-and-software-mainmenu-61/153-m-audio-audiophil...
2011-03-21 13:05:19
488691644.046.png 488691644.047.png 488691644.048.png 488691644.049.png 488691644.050.png 488691644.052.png 488691644.053.png 488691644.054.png 488691644.055.png 488691644.056.png 488691644.057.png 488691644.058.png 488691644.059.png 488691644.060.png 488691644.061.png 488691644.063.png 488691644.064.png
M-Audio Audiophile USB - E MUZYK | sprzętowy portal muzyczny, testy, sample, nagrania. Monitory studyjne, studio d...
Strona 3
soundcheck audio- Gibson
Les Paul Junior Special
soundcheck audio- Epiphone
Les Paul Traditional WRS
soundcheck audio- Epiphone
LP Plus Pro
soundcheck audio- Epiphone
Emperor Swingster
Zarówno wejściowe, jak wyjściowe przetwornikipracują z dokładnością 24-bitową z
maksymalną częstotliwością próbkowania 96 kHz. Jednak możliwość wykorzystania z trybu
24/96 jest możliwatylko w przypadku uaktywnieniatylko jednego złącza wejściowego lub
wyjściowego. Czyli możemy nagrać sygnał doprowadzany do wejścia analogowego lub
cyfrowego bez możliwości odsłuchania go w trakcie zapisu, lubodtworzyć nagrany już
materiał. W trybie 24/96 możemy więc również pracować w „wirtualnym studiu” na
instrumentach i efektach VST i VSTioraz DX i Dxi. Tylko... w jakim celu?
Najpopularniejszetesty
Eleven Rack - procesor gitarowy i
interfejs audio
Korg monotron- mini syntezator
analogowy
Studiologic NUMA NANO 88 -
klawiatura młoteczkowa
Generic Audio Preceptor-
kompresor studyjny
Roland R-05 - stereofoniczny
rejestrator WAVE/mp3
Universal Audio UAD-2 Solo -
dopalacz DSP
sE4400a - studyjny mikrofon
pojemnościowy
Rocktron Banshee 2 Talkbox -
talkbox
Royer R-101 - zawodowy mikrofon
wstęgowy wprzystępnej cenie
BOSS BR-800 - 8-śladowy
rejestrator na karty pamięci
Aktywując dowolne z trzech portów
wejściowych/wyjściowych, możemy
pracować w rozdzielczości 24-bitowej przy
częstotliwości próbkowania 44.1 kHz lub 48
kHz.
Bez ograniczeń można natomiast pracować w
trybie 16-bitowym przy częstotliwościach
próbkowania 44.1 kHz albo 48 kHz – czyli
możemy jednocześnie skorzystać z wszystkich
czterech portów wejścia i wyjścia. Czyli nie
jest tak źle ;)
Jeśli pogodzimysię z powyższymi ograniczeniami, to czeka nas jeszcze jedna pigułka do
przełknięcia – zdublowane wyjścia (złącza jack oraz cinch ) niemogą pracować jednocześnie.
Jeśli wgniazda jack 1/4” włożymy wtyki, następujeblokada sygnału dla wyjść cinch . Natomiast
złącze słuchawkowe jest „obdarzane” sygnałem wkażdej sytuacji.
TOP AKTUALNOŚCI
Należy jeszcze wspomnieć to tym, że jeśli uaktywnimy wejście cyfrowe, interfejspracuje w
trybie MASTER podajączegar synchronizacjisygnału. Naszczęście zegar Audiophile USB
funkcjonujebez zastrzeżeń i niestanowi to jakiegokolwiek problemu.
Nagraj krótki film i wygraj werbel
DrumCraft!
Avid - nowe, niedrogie zestawy do
domowego studia
Jak oni to robią, tajniki solowej gry
akordowej (ArturLesicki) -
podręcznik dlagitarzystów
wzbogacony o płytęCD
Darek 'Daray' Brzozowski -
warsztaty oraz pokazbębnów Pearl
ePro Live
Eventide Space - wygraj
rozbudowany reverb studyjno-
estradowy
Popularne testyon-line
Można zarzucić konstrukcjiAudiophile USB, żesztandarowe 24/96 maw sumie tylko z
nazwy. Można nie akceptować ograniczeń w ilościkanałów wejścia i wyjścia wwysokich
trybach rozdzielczości. Ale pod jednym względem konstrukcjaAudiophile USB stanowić może
wzorzec. Chodzi o brzmienie. Jest ze wszech miargodne miana Audiophile ;)Zarówno
nagrywany, jak odtwarzany sygnałjest niezwykle klarowny, czysty, dynamiczny, a
jednocześnie... miękkiw brzmieniu. Oczywiście – to bardzo subiektywne określenie, jednak
potwierdzone również subiektywnymiodczuciami zaprzyjaźnionego, znanych i Wam – drodzy
Czytelnicy– realizatorowi pracującemuna ProTesjonalnych, studyjnych systemach zapisu;)
Roland RD-300sx
AKG Perception 100/200
APS Spanily AEON- aktywne
studyjne monitory bliskiego i
średniegopola w konfiguracji8" +
1"
Roland EXR-E2 - pierwszy
keyboard z polskimi
akompaniamentami
Creative Labs ProdikeysDM
Line 6 PODXT
Line6 TonePort UX-2 GearBox
kontra PODXT Live
ADAM A7 - monitory studyjne
bliskiego pola
ZOOM G2
Lexicon MX-200
NAPISZDO NAS!
http://e-muzyk.pl/testy-muzyczne-mainmenu-34/hardware-and-software-mainmenu-61/153-m-audio-audiophil...
2011-03-21 13:05:19
488691644.065.png 488691644.066.png 488691644.067.png 488691644.068.png 488691644.069.png
M-Audio Audiophile USB - E MUZYK | sprzętowy portal muzyczny, testy, sample, nagrania. Monitory studyjne, studio d...
Strona 4
Jeśli brakuje wnaszym wortalu testu
instrumentu bądźsprzętu muzycznego
którego szukasz, napiszdo nas!
Postaramy się przetestować urządzenie i
opublikować test.
info@e-muzyk.net.pl
Zresztą- najlepiej zapoznać się z wynikami pomiarów za pomocąprogramu RMAA5.1.
NajnowszySoundcheck
NeumannTLM 103 - studyjny
wielkomembranowymikrofon
pojemnościowy - wokal żeński
Klasyka
gatunku -
najtańszy
wielkomembranowy mikrofon
Neumanna, aleobiekt pożądania
wielu... To jest Neumann.
Więcej …
Ajak sprawuje się Audiophile wpracy? Narazie trudno stwierdzić, jak ze stabilnością – będę
musiałgo przynajmniej kilka dniostro pogonić. Ale jeśli chodzio opóźnienie, to jest bardzo
przyzwoicie. Nie genialnie, ale wystarczająco dobrze. Na komputerze PIII 1 GHz dla „lekkich”
projektówna instrumentach VSTi, przy pracy w 16-bit/44.1 kHz można uaktywnić najmniejszą
„wartość” latency (VERY LOW). Jednak przy przekroczeniu granicy 50% obciążenia
PERFORMANCE wsygnale zaczynałypojawiać się trzaski –zwiększenie opóźnieniado
ustawienia LOW zlikwidowało trzaski. Natomiast przy odtworzeniu dużej sesji 22-śladowej (w
tym część śladów stereo) obciążonych kilkunastoma procesorami VST, dla swobodnejpracy
przy miksowaniu koniecznestało się ustawienie opóźnieniaprzypisanego do wartościHIGH.
META TAGI
Testy on-line - soft&hardware Souncheck
Instrumenty klawiszowe Hardware W skrócie
Aktualności aktualności
Testy on-line - sprzęt gitarowy Aktualności -
pozostałe Software Musikmesse 2009
Wydarzenia sprzęt PA demo Aktualności -
sprzętgitarowy Sprzęt studyjny hardware
Testy on-line - monitory studyjne Aktualności -
sprzętPA Testy On-Line Aktualności -
hardware Testy on-line - sprzęt PA Musikmesse
2010 SMF karaoke pozostałe Aktualności
- sprzęt studyjny Nowości Soundcheck
wideo Pianinacyfrowe Testy on-line - sprzęt
studyjny Studio Aktualności - software
Music Media 2010 AUi RTAS Przedwzmacniacze
mikrofonowe sprzęt studyjny Music Media 2009
Wybierz kategorię Pliki MIDI SMF zutworami -
karaoke z tekstem - nowe tytuły Mikrofony
pojemnościowe sample test software
Aktualności - instrumenty klawiszowe Testy on-line -
Próbnie AudiophileUSB był uruchamianyrównież na notebooku z napędem rakietowym-
Toshibaz procesorem P4 2.8 GHz+ 512 MB RAM +WinXP Home Pl. Prawdziwe testy
wydajnościowe dopiero się odbędą – po reinstalacji systemu (właściciel komputera
zafascynował się ilością dostępnego oprogramowania muzycznego pochodzenia– nazwijmy to
umownie – bliżej nieznanego, co spowodowało niezłybałagan w systemie ;) ) Jednak pomiary
latencji dokonanena ProTesjonalnym systemie ProTools MIX+wykazały, że przy częstotliwości
44.1kHz opóźnienia wejścia-wyjścia (czyli pełnej drogi sygnału „przez” Audiophile USB)
mieścisię w granicachod 12 ms (dla VERY LOW) do 66 ms (dla VERY HIGH). Oczywiście,
dlagryinstrumentami VSTilub odtwarzania sygnału z nagranych śladów latency jest o około
połowę niższe. To wyjaśnia, dlaczego przy grzena instrumentach VSTi przy ustawieniu LOW
niewyczuwa sięzasadniczo opóźnień – w takim przypadku latency oscyluje gdzieśok. 12 ms.
Tyle na teraz. Za kilkadni aneks do niniejszych badańna Audiophile USB, w którym podzielę
się wrażeniami z pracy na tym interfejsie pod kontrolą CubaseSX v.1.06 oraz Emagic Logic
Platinum v.5.51.
Radek Barczak
Dystrybutor: Music Info
instrumenty klawiszowe Aktualności - perkusja
Sprzęt gitarowy Aktualności - sample i barwy
Short news Wydarzenia - prezentacje
« poprzednia następna »
Sekcjeartykułów
Musikmesse 2010
Soundcheck wideo
Music Media 2009
Short news
Musikmesse 2009
Music Media 2008
Archiwa nowości
Artykuły
Musikmesse 2008
Sound of MusicStore
Nowy sprzęt w SOUNDCHECK
http://e-muzyk.pl/testy-muzyczne-mainmenu-34/hardware-and-software-mainmenu-61/153-m-audio-audiophil...
2011-03-21 13:05:19
488691644.070.png 488691644.071.png 488691644.072.png 488691644.074.png
M-Audio Audiophile USB - E MUZYK | sprzętowy portal muzyczny, testy, sample, nagrania. Monitory studyjne, studio d...
Strona 5
TLAudio Ebony A3 - brzmienieprzedwzmacniacza (preampu) mikrofonowego - wokal
męski
ART PROMPA II - brzmienieprzedwzmacniacza (preampu) mikrofonowego - wokal
męski
Digidesign Digi 003R- brzmienie przedwzmacniacza (preampu) mikrofonowego - wokal
męski
Focusrite OctoPre - brzmienie przedwzmacniacza (preampu) mikrofonowego - wokal
męski
Joemeek OneQ - brzmienieprzedwzmacniacza (preampu) mikrofonowego - wokal męski
Mackie DFX 12 - brzmienieprzedwzmacniacza (preampu) mikrofonowego - wokal męski
Soundcraft EPM6 - brzmienieprzedwzmacniacza (preampu) mikrofonowego - wokal
męski
Studio Project VTB1 - brzmienieprzedwzmacniacza (preampu) mikrofonowego - wokal
męski
SPL Channel 1 One - brzmienieprzedwzmacniacza (preampu) mikrofonowego - wokal
męski
Yamaha MG8/2 CX- brzmienie przedwzmacniacza(preampu) mikrofonowego - wokal
męski
Szukaj…
Najnowszepromocje sklepów
Roland TD-4 K V-drums - powystawowy zestaw perkusyjny wdobrej cenie
Hofner Club CT BL - przepięknagitara typu hollow body
Yamaha PSR E-323 - tylko 15 sztuk!
Ashdown Little Giant 1000 - kompaktowy wzmacniacz basowy omocy 1000W
ADS HXI 3000 - estradowy wzmacniacz mocy 2x 1350W SUPER CENA
PRS Custom22 - kultowy model USA wpromocji, raty 30 x 0%
Yamaha P 155 - stage piano + statyw Herkules gratis
Carvin Nomad - lampowe combo gitarowe z 12-calowym głośnikiem Celestion Vintage
30
Copyright © 2003-2010 ARBMedia Poznań - Wszelkie prawa zastrzeżone
zaprzyjaźnioneserwisy: E-GITARA.net.pl | macmusic.pl | PCmusic.pl | Sylvan | R&S Wind | TS Wind | Posesor Poznań | Gothart
Elewacje Drewniane | Gothart Music Label | team 29er | Holimex - Kreslarski-sklep.pl | Metalowiec.pl | Systemy Pomiarowe imc |
Turystyka i Rozrywka | Implanty Zębów Poznań | Jacek Skowroński | Implanty Zębów Gabinet Poznań | Pozycjonowanie stron |
Tworzenie stron
Mikrofon do wokalu, studyjnymikrofon do rapu, mikrofon do hiphopu i hip-hopu, mikrofon do werbla, mikrofon do stopy, mikrofon do
overheadów, mikrofon dynamiczny czy pojemnościowy, mikrofon estradowy, mikrofon wstęgowy, wielkomembranowy mikrofon pojemnościowy,
mikrofon lampowy, tani mikser, lampowy przedwzmacniacz mikrofonowy, channel strip, side-chain, sajdczejn, procesor pogłosowy, dobre monitory
studyjne, aktywnemonitory studyjne, mastering, wielokanałowy interfejsaudio USB, wielokanałowy interfejsaudio FireWire, karta dźwiękowa do
studia domowego, karta DSP, syntezator, workstation, rejestrator, keyboard, sampler, pianino cyfrowe, stage piano, kolumny aktywne, mikser na
estradę, mikser do studia, system bezprzewodowy IEM, mikrofon bezprzewodowy, karaoke MIDI SMF, karaoke mp3, karaoke z tekstem, pobierz
karaoke, utworykaraoke, podkłady mp3 pobierz, utwory karaoke download, download karaoke
http://e-muzyk.pl/testy-muzyczne-mainmenu-34/hardware-and-software-mainmenu-61/153-m-audio-audiophil...
2011-03-21 13:05:19
488691644.075.png 488691644.076.png 488691644.077.png 488691644.078.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin