DIAGNOSTYKA KOMPUTERA POKŁADOWEGO R75. W R75 zaimplementowana jest funkcja diagnostyki komputera pokładowego. Aby ją uruchomić należy przekręcić kluczyk w pozycję "I" i wcisnąć/przytrzymać przycisk licznika kilometrów (reset) na czas ok. 5 sek. Na wyświetlaczu powinniśmy ujrzeć: górna linijka: "_ _ 1. _" dolna linijka: "_ _ test" Poszczególne funkcje pogrupowane są w rozdziały i strony - wyświetlane na górnej linijce wyświetlacza. "_ _ 1. _" oznacza Dział 1 "_ _ 1. 4" oznacza Dział 1, strona 4 Wybór rozdziału odbywa się przez wciskanie przycisku reset (bez opóźnień). Jeżeli po wyborze np. rozdziału 1 odczekamy dwie sekundy - automatyczne przejdziemy do przeglądania stron tego rozdziału. Uzyskamy obraz: górna linijka: "_ _ 1. 0" (rozdział 1, strona 0) dolna linijka: "_ 23101" (wartość dla wybranej strony) Aby wyjść z danego rozdziału należy przytrzymać przycisk reset (ok. 3 sek.). Standardowo widoczne są tylko rozdziały 1,2,19. Aby odblokować pozostałe rozdziały należy: a) wybrać rozdział 19 ("_19._") b) Na dolnej linijce zacznie cyklicznie (co ok. 1 sek.) pojawiać się na napis "_L_OFF". W momencie, gdy się pojawi wcisnąć przycisk reset f) Teraz wciskając przycisk reset mamy dostęp do pozostałych rozdziałów OPIS ROZDZIAŁÓW: UWAGA: Poszczególne funkcje mogą się różnić w zależności od wersji komputera i oprogramowania (rozdział 1, strona 5). ---------------------------------------------------------------------------- 1 SAMOCHÓD, SILNIK, ZBIÓR DANYCH 1.0 "_ _ 23101" Numer seryjny VIN (ostatnie 5 cyfr) 1.1 ???? 1.2 ???? 1.3 ???? 1.4 "_ _ 1100 " data produkcji: tydzień (11) / rok (2000) 1.5 "09_160" sprzęt (09) i oprogramowanie (16.0) 1.6 ???? ---------------------------------------------------------------------------- 2.0 TEST DESKI ROZDZIELCZEJ (SPRAWDZENIE POPRAWNOŚCI DZIAŁANIA WSKAŹNIKIÓW I LAMPKEK) ---------------------------------------------------------------------------- 3 BADANIE TECHNICZNE 3.0 "_ _ 8190" Paliwo zużyte od ostatniego przeglądu 3.1 "_ _ 0117" Czas, jaki upłynął od ostatniego przeglądu ---------------------------------------------------------------------------- 4 CHWILOWE ZUŻYCIE PALIWA 4.0 "_ _0145" czyli 14,5 l/100km 4.1 "_ _0018" czyli 1,8 l/godzinę ---------------------------------------------------------------------------- 5 ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA, ZASIĘG 5.0 "_ _ _ 082" czyli 8,2 l/100km 5.1 "_ _ 0297" obliczony zasięg na pozostałym paliwie ---------------------------------------------------------------------------- 6 MIERNIK POZIOMU PALIWA 6.0 "109330" a więc: czujnik rezerwy=10,9 litra, czujnik właściwy=33,0 litra 6.1 "_ _0439" całkowity poziom paliwa (43,9 l) 6.2 Diagnostyka wskazań czujników: ostatnia cyfra: 1 - oba czujniki OK, 2 - błąd czujników, 3 - błąd sygnału ---------------------------------------------------------------------------- 7 TEMPERATURA I PRĘDKOŚĆ 7.0 "_ _ _021" Temperatura płynu chłodzącego silnik = 2,1 st.C 7.1 "_ _ _130" Temperatura zewnętrzna = 13,0 st.C (dokładność wskazań 5 st.C) 7.2 Prędkość silnika (Aktualne obroty/min.) 7.3 Prędkość pojazdu (Aktualna prędkość w km/godz.) ---------------------------------------------------------------------------- 8 WARTOŚĆ Z PONKTÓW OD 7.0 DO 7.3 PODANA W SYSTEMIE HEX (SZESNASTKOWYM) ---------------------------------------------------------------------------- 9 AKUMULATOR 9.0 "_ _ _140" Napięcie akumulatora = 14,0V ---------------------------------------------------------------------------- 10.0 KOD KRAJU ---------------------------------------------------------------------------- 11.0 ??? ---------------------------------------------------------------------------- 12.0 NIE UŻYWANE ---------------------------------------------------------------------------- 13.0 ??? ---------------------------------------------------------------------------- 14.0-14.4 BŁĘDY PAMIĘCI: 000000 - BRAK BŁEDÓW ---------------------------------------------------------------------------- 15.0 - 18.0 NIE UŻYWANE ---------------------------------------------------------------------------- 19 STATUS BLOKADY. BLOKUJE/ODBLOKOWUJE FUNKCJE Z PUNKTÓW OD 3 DO 18 (L-ON - BLOKADA WŁĄCZONA, L-OFF - BLOKADA WYŁĄCZONA) ---------------------------------------------------------------------------- 20.0 WSPÓŁCZYNNIK KOREKCJI ZUŻYCIA PALIWA DLA OBC ---------------------------------------------------------------------------- 21.0 RESET OBC Jak widać nie wszystkie dane udało mi się zinterpretować/odszukać. Jakby ktoś znalazł coś jeszcze lub ewentualnie zauważył błędy poproszę o informację.
major77