DIAGNOSTYKA KOMPUTERA POKŁADOWEGO R75.doc

(43 KB) Pobierz
DIAGNOSTYKA KOMPUTERA POKŁADOWEGO R75

DIAGNOSTYKA KOMPUTERA POKŁADOWEGO R75.



W R75 zaimplementowana jest funkcja diagnostyki komputera pokładowego. Aby
ją uruchomić należy przekręcić kluczyk w pozycję "I" i wcisnąć/przytrzymać
przycisk licznika kilometrów (reset) na czas ok. 5 sek.

Na wyświetlaczu powinniśmy ujrzeć:

górna linijka: "_ _ 1. _"

dolna linijka: "_ _ test"



Poszczególne funkcje pogrupowane są w rozdziały i strony - wyświetlane na
górnej linijce wyświetlacza.

"_ _ 1. _" oznacza Dział 1

"_ _ 1. 4" oznacza Dział 1, strona 4



Wybór rozdziału odbywa się przez wciskanie przycisku reset (bez opóźnień).
Jeżeli po wyborze np. rozdziału 1 odczekamy dwie sekundy - automatyczne
przejdziemy do przeglądania stron tego rozdziału. Uzyskamy obraz:

górna linijka: "_ _ 1. 0" (rozdział 1, strona 0)

dolna linijka: "_ 23101" (wartość dla wybranej strony)

Aby wyjść z danego rozdziału należy przytrzymać przycisk reset (ok. 3 sek.).



Standardowo widoczne są tylko rozdziały 1,2,19. Aby odblokować pozostałe
rozdziały należy:

a) wybrać rozdział 19 ("_19._")

b) Na dolnej linijce zacznie cyklicznie (co ok. 1 sek.) pojawiać się na
napis "_L_OFF". W momencie, gdy się pojawi wcisnąć przycisk reset

f) Teraz wciskając przycisk reset mamy dostęp do pozostałych rozdziałów



OPIS ROZDZIAŁÓW:

UWAGA: Poszczególne funkcje mogą się różnić w zależności od wersji komputera
i oprogramowania (rozdział 1, strona 5).



----------------------------------------------------------------------------
1 SAMOCHÓD, SILNIK, ZBIÓR DANYCH


1.0 "_ _ 23101" Numer seryjny VIN (ostatnie 5 cyfr)

1.1 ??????

1.2 ??????

1.3 ??????

1.4 "_ _ 1100 " data produkcji: tydzień (11) / rok (2000)

1.5 "09_160" sprzęt (09) i oprogramowanie (16.0)

1.6 ??????


----------------------------------------------------------------------------
2.0 TEST DESKI ROZDZIELCZEJ (SPRAWDZENIE POPRAWNOŚCI DZIAŁANIA WSKAŹNIKIÓW I
LAMPKEK)



----------------------------------------------------------------------------
3 BADANIE TECHNICZNE



3.0 "_ _ 8190" Paliwo zużyte od ostatniego przeglądu

3.1 "_ _ 0117" Czas, jaki upłynął od ostatniego przeglądu



----------------------------------------------------------------------------

4 CHWILOWE ZUŻYCIE PALIWA



4.0 "_ _0145" czyli 14,5 l/100km

4.1 "_ _0018" czyli 1,8 l/godzinę



----------------------------------------------------------------------------

5 ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA, ZASIĘG


5.0 "_ _ _ 082" czyli 8,2 l/100km
5.1 "_ _ 0297" obliczony zasięg na pozostałym paliwie



----------------------------------------------------------------------------
6 MIERNIK POZIOMU PALIWA


6.0 "109330" a więc: czujnik rezerwy=10,9 litra, czujnik właściwy=33,0 litra


6.1 "_ _0439" całkowity poziom paliwa (43,9 l)


6.2 Diagnostyka wskazań czujników: ostatnia cyfra: 1 - oba czujniki OK, 2 -
błąd czujników, 3 - błąd sygnału



----------------------------------------------------------------------------
7 TEMPERATURA I PRĘDKOŚĆ


7.0 "_ _ _021" Temperatura płynu chłodzącego silnik = 2,1 st.C


7.1 "_ _ _130" Temperatura zewnętrzna = 13,0 st.C (dokładność wskazań 5
st.C)


7.2 Prędkość silnika (Aktualne obroty/min.)


7.3 Prędkość pojazdu (Aktualna prędkość w km/godz.)



----------------------------------------------------------------------------
8 WARTOŚĆ Z PONKTÓW OD 7.0 DO 7.3 PODANA W SYSTEMIE HEX (SZESNASTKOWYM)



----------------------------------------------------------------------------
9 AKUMULATOR


9.0 "_ _ _140" Napięcie akumulatora = 14,0V



----------------------------------------------------------------------------
10.0 KOD KRAJU



----------------------------------------------------------------------------
11.0 ?????


----------------------------------------------------------------------------

12.0 NIE UŻYWANE



----------------------------------------------------------------------------
13.0 ?????



----------------------------------------------------------------------------
14.0-14.4 BŁĘDY PAMIĘCI: 000000 - BRAK BŁEDÓW



----------------------------------------------------------------------------
15.0 - 18.0 NIE UŻYWANE



----------------------------------------------------------------------------
19 STATUS BLOKADY. BLOKUJE/ODBLOKOWUJE FUNKCJE Z PUNKTÓW OD 3 DO 18 (L-ON -
BLOKADA WŁĄCZONA, L-OFF - BLOKADA WYŁĄCZONA)


----------------------------------------------------------------------------

20.0 WSPÓŁCZYNNIK KOREKCJI ZUŻYCIA PALIWA DLA OBC



----------------------------------------------------------------------------

21.0 RESET OBC





Jak widać nie wszystkie dane udało mi się zinterpretować/odszukać. Jakby
ktoś znalazł coś jeszcze lub ewentualnie zauważył błędy poproszę o
informację.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin