Jak grać?
(kilka nowych propozycji i szybkie przypomnienie najważniejszych rzeczy)
· Najwygodniej pomalować sobie pola na planszy na 5 kolorów (można również pomalować, lub wydrukować na kolorowo karty surowców żeby się nie myliły)
· Na każdym polu z surowcami na planszy powinien znaleźć się numerek (od 2 do 12 bez 7! 7 to złodziej!)
· Pamiętamy o polu dla złodzieja (pustyni!), za złodzieja świetnie robi jednogroszówką!;)
· Pamiętamy by ustawić porty (owce, zboże, drewno, cegły, kamień – wymiana 2:1) oraz 3 portu 3:1 obojętnie jakiego surowca
· Pamiętamy, że gramy 2 kostkami!
· Każdy zaczyna z 2 osadami + drodze przy każdej + kartach surowców przy których ma się osadę.
· Każda osada musi być oddalona od innej o 2 drogi!
· Karty surowców i rozwoju najwygodniej trzyma się w pudełkach od zapałek!
· Każdy wymienia się tylko w swojej turze!
· Wyrzucenie 7 powoduje przesunięcie złodzieja! Miejsce gdzie stoi złodziej nie dostarcza surowców! Osoba przesuwająca złodzieja kradnie jedną kartę surowców osobie, której zablokowała miejsce dostarczania surowców.
· Gdy przychodzi złodziej (wyrzucenie 7) – jeśli ma się więcej niż 7 kart trzeba odłożyć połowę!
· Nie wolno od razu budować osady przy porcie!
· Żeby zbudować drogę morską trzeba rozpocząć ją i zakończyć osadą!
Ceny Zakupu:
Droga – drewno + cegły
Droga Morska – drewno + owce
Osada – drewno + cegły + owce + zboże
Miasto – zboże x2 + kamień x3
Karta Rozwoju – zboże + owce + kamień
Rozebranie Przeciwnika – drewno + cegły + owce + zboże + kamień + 2x różne karty
Wykupienie swojego ubrania – drewno x2 + cegły x2 + owce x2 + zboże x2 + 2x kamień
Punkty Zwycięstwa:
+2 – najdłuższa droga (co najmniej 5 dróg obok siebie)
+2 – Największa władza rycerska (co najmniej 3 karty rycerza)
-1 – Za każdą niewykorzystaną kartę rozwoju
Wygrana:
1. Zebranie 12 punktów rozwoju
2. Zebranie całego ubrania przeciwnika
nemezisss