Plan1-3.pdf

(139 KB) Pobierz
221211892 UNPDF
3ODQZ\QLNRZ\]SURMHNWX.20387(52:(232:,( &,NODV\,±,,,V]NRá\SRGVWDZRZHM
PLAN WYNIKOWY
]DMü]NRPSXWHUHPSURZDG]RQ\FKZNODVDFK,±,,,V]NRá\SRGVWDZRZHM
RSUDFRZDQ\QDSRGVWDZLHSURJUDPXHGXNDFMLLQIRUPDW\F]QHM.20387(52:(232:,(&,'.26
RUD]SRGUF
z
QLND.20387(52:(232:,(&,GODPáRGV]\FKNODVV]NRá\SRGVWDZRZHM
Nr
lekcji
Wymagania
7HPDW2SRZLHü
7UHFLSURJUDPRZH
podstawowe
ponadpodstawowe
1
:LWDMV]NRáR
·
Regulamin pracowni kom-
puterowej.
·
2NUHOD Uy*QLFH Z Z\SRVD*HQLX VDO OHNF\
j-
·
2EMDQLD SRMFLH VWDQRZLVND SUDF\ ] NR
m-
nych i szkolnej pracowni komputerowej.
puterem.
·
Bezpieczna praca z kompu-
terem.
·
:\PLHQLD ]DVDG\ ZáDFLZHJR ]DFKRZDQLD
VLZV]NROQHMSUDFRZQLNRPSXWHUowej.
·
:\PLHQLD ]DVDG\ SUDF\ RERZL]XMFH Z
szkolnej pracowni komputerowej.
·
Respektuje regulamin szkolnej pracowni
komputerowej.
·
5R]Uy*QLD ZáDFLZH L QLHZáDFLZH ]DFK
o-
wania w szkolnej pracowni komputerowej.
·
:\PLHQLD ]DVDG\ EH]SLHF]QHJR X*\WNRZ
a-
nia komputera.
·
e-
przestrzegania zasad bezpiecznej pracy z
komputerem.
y-
QDQLD RUD] NRF]HQLD SUDF\ ]HVWDZX NRm-
puterowego.
· Omawia sposób uruchamiania programu
.RPSXWHURZH RSRZLHFL]Sá\W\&'520
oraz ko
2PDZLD VSRVyE SUDZLGáRZHJR UR]SRF]
czenia z nim pracy.
2
Wakacyjne
wspomnienia
·
Uruchamianie zestawu kom-
puterowego.
·
3UDZLGáRZR XUXFKDPLD ]HVWDZ NRPSXWHU
o-
·
Samodzielnie uruchamia zestaw kompute-
rowy.
Z\ZHGáXJZVND]yZHN
·
5R]SR]QDMH VWDQ JRWRZRFL NRPSXWHUD GR
pracy.
·
m-
SXWHUHP Z URGRZLVNX Win-
dows – operacje wykonywa-
ne za po
Rozpoznaje kursor myszy.
· :\NRQXMH RSHUDFMH ]D SRPRF P\V]\
wskazywanie, klikanie, wybieranie oraz
SU]HFLJDQLH
·
Opisuje i sprawnie wykonuje operacje przy
X*\FLX P\V]\ ZVND]\ZDQLH NOLNDQLH Zy-
ELHUDQLHRUD]SU]HFLJDQLH
PRFP\V]\
2SUDFRZDQLH-DURVáDZ/LSVNL:\G&=$51<.58.%\GJRV]F]
1
'RVWU]HJD ]DJUR*HQLD Z\QLNDMFH]QL
·
.RPXQLNRZDQLH VL]NR
·
221211892.007.png 221211892.008.png
3ODQZ\QLNRZ\]SURMHNWX.20387(52:(232:,( &,NODV\,±,,,V]NRá\SRGVWDZRZHM
·
gier i zabaw edukacyjnych. ·
:VND]XMHLQD]\ZDQDSG&'520
· 3UDZLGáRZRZNáDGD GR QDSGXLZ\MPXMH]
QLHJRSá\W&'520
· :VND]XMH HOHPHQW\ PHQX JáyZQHJR SUo-
gramu Komputerowe opo
·
Nazywa sposób uruchamiania programu
.RPSXWHURZHRSRZLHFL]Sá\W\&'520
Kompu-
WHURZH RSRZLHFL]Sá\W\&'520LMHJR
elementy.
· Sprawnie korzysta z gier edukacyjnych
XUXFKRPLRQ\FK]Sá\W\&'520
2PDZLD V\VWHP REVáXJL SURJUDPX
ZLHFL]Sá\W\&'
ROM.
·
.RU]\VWD ] V\VWHPX REVáXJL SURJUDPX
Komputerowe opoZLHFL]Sá\W\&'520
Uruchamia z menu Gry i zabawy programu
.RPSXWHURZH RSRZLHFL gry edukacyjne
(Puzzle, Rozsypanka).
· :\NRQXMH ]DGDQLD ZHGáXJ ZVND]yZHN
zgodnie ze scenariuszem gier.
·
3RSUDZQLH NRF]\ SUDF ] SURJUDPHP
KompuWHURZHRSRZLHFL]Sá\W\&'520
3
W szkole
· Zdobywanie wiedzy i umie-
MWQRFL ] Z\NRU]\VWDQLHP
gier i zabaw edukacyjnych.
· Podstawowe zastosowania
komputerów w szkole.
· 3UDZLGáRZR UR]SRF]\QD SUDF]HVWDZX
komputerowego.
· 8UXFKDPLDJU\L]DEDZ\HGXNDF\MQH]Sá\W\
CD-ROM (Labirynt, Wpisywanka, Uzupeá-
nianka, Rebusy) i korzysta z nich.
· Wykorzystuje gry i zabawy edukacyjne do
]GRE\ZDQLD QRZ\FK ZLDGRPRFLLXPLHM
· Samodzielnie wykorzystuje gry i zabawy
HGXNDF\MQH ] Sá\W\ &'520 GR ]GRE\Za-
QLDZLDGRPRFLLXPLHMWQRFL
· 6SUDZQLHSRVáXJXMHVLNODZLDWXUZJUDFKL
]DEDZDFK]Sá\W\&'520
· ZLDGRPLHZ\NRU]\VWXMHJU\ L]DEDZ\HGu-
kacyjne do zdobywania nowych wiadomo-
FLLXPLHMWQRFL
t-
QRFLZeGáXJZVND]yZHN
·
3RUXV]DVLZJU]H
Labirynt
NRU]\VWDMF]
·
3U]HGVWDZLD NRU]\FL Z\QLNDMFH ] ]DVW
o-
klaZLV]\]HVWU]DáNDPL
sowania komputerów w szkole.
·
3RVáXJXMH VLNODZLDWXUZJUDFKL]DE
a-
ZDFK]Sá\W\&'520
·
Wymienia zastosowania komputerów w
szkole przedstawione w grze edukacyjnej
Labirynt.
·
:\NRQXMH ]DGDQLD ZHGáXJ ZVND]yZHN
zgodnie z instrukcjami zawartymi w grach i
zabawach.
2SUDFRZDQLH-DURVáDZ/LSVNL:\G&=$51<.58.%\GJRV]F]
2
Korzystanie z programów,
·
·
221211892.009.png 221211892.010.png
3ODQZ\QLNRZ\]SURMHNWX.20387(52:(232:,( &,NODV\,±,,,V]NRá\SRGVWDZRZHM
·
.ODZLDWXUDMDNRQDU]G]LHGR
SLVDQLD ± SRVáXJLZDQLH VL
NODZLDWXU GR SLVDQLD SUo-
stych tekstów.
·
Wskazuje na klawiaturze klawisze do pisa-
nia liter i innych znaków.
·
:\MDQLD SU]H]QDF]HQLH NXUVRUD WHNVWRZ
e-
go.
Poprawnie wpisuje pojedyncze znaki przy
X*\FLX NODZLDWXU\ Z\NRQXMF ]DGDQLH
zgodnie ze scenariuszem gry.
· Rozpoznaje kursor tekstowy.
·
Backspace,
Delete oraz klawiszy do sterowania ruchem
kursora.
· 6DPRG]LHOQLH XVXZD EáGQLH ZSLVDQH ]Qa-
NL SRVáXJXMF VL NODZLV]DPL Backspace i
Delete.
2NUHOD]DVWRVRZDQLHNODZLV]\
8]XSHáQLDWHNVWZSLVXMFZ\UD]\
· Pisze krótkie teksty.
· 7ZRU]\ RGVWS\ PLG]\ Z\UD]DPL SRVáu-
JXMFVLNODZLV]HPSpacja.
·
8VXZD SRMHG\QF]H EáGQLH ZSLVDQH ]QDNL
SRVáXJXMF VL NODZLV]DPL
Backspace i
ZHGáXJZVND]yZHN
4
'RPRZHXU]G]HQLD
techniczne
· Zdobywanie informacji za
SRUHGQLFWZHP SUH]HQWDFML
multimedialnej.
· Uruchamia z menu Programy i prezentacje
]Sá\W\&'520SUH]HQWDFMPXOWLPHGLDOQ
Komputer i inQHXU]G]HQLDWHFKQLF]QH.
· Samodzielnie wyszukuje informacje na
podany temat w prezentacji multimedialnej.
· $QDOL]XMH WUHFL SU]HGVWDZLRQHZ SUH]HQWa-
cji multimedialnej i wykorzystuje je do sfor-
PXáRZDQLDZ\SRZLHG]LQDSRGDQ\WHPDW
·
:\MDQLD VSRVyE SUDF\ ] SUH]HQWDFMPX
l-
WLPHGLDOQ
Zdobywa informacje na podany temat z
prezentacji multimedialnej Komputer i inne
XU]G]HQLD WHFKQLF]QH NRU]\VWDMF ]H
wskazówek.
· :\NRQXMH üZLF]HQLD ]JRGQLH ]H VFHQDULu-
szem.
·
Pisanie polskich liter.
·
3RSUDZQLHZSLVXMH SROVNLH OLWHU\ ] X*\FLHP
klawisza Alt.
·
Omawia sposób uzyskiwania polskich liter z
zastosowaniem klawisza Alt.
·
m-
SXWHUHP Z URGRZLVNX Win-
dows ± SRVáXJLZDQLH VL
klawiszem Enter.
·
Stosuje klawisz Enter do zatwierdzania
operacji.
·
Omawia zastosowanie klawisza Enter do
zatwierdzania operacji.
·
Podstawowe elementy ze-
stawu komputerowego;
XU]G]HQLD ]HZQWU]QH
ZVSyáSUDFXMFH ] NRPSXW
:\MDQLDSRMFLH]HVWDZXNRPSXWHURZHJR
· :\PLHQLD HOHPHQW\ ZFKRG]FH Z VNáDG
]HVWDZXNRPSXWHURZHJRLRNUHODLFKSU]
·
2NUHOD IXQNFMH Z\EUDQ\FK XU]G]H
ZVSyáSUDFXMF\FK ] NRPSXWHUHP ]QDMGXM-
F\FKVLZV]NROQHMSUDFRZQLNRPSXWHURZHM
QS GUXNDUND VNDQHU PLNURIRQ JáRQLNL
VáXFKDwki).
e-
e-
znaczenie.
rem.
2SUDFRZDQLH-DURVáDZ/LSVNL:\G&=$51<.58.%\GJRV]F]
3
·
·
Delete
·
.RPXQLNRZDQLH VL]NR
·
221211892.001.png 221211892.002.png
3ODQZ\QLNRZ\]SURMHNWX.20387(52:(232:,( &,NODV\,±,,,V]NRá\SRGVWDZRZHM
5
3R]QDMP\EOL*HM
komputer
Korzystanie z multimedial-
nych elementów programów
edukacyjnych i prezentacji
(odtwarzanie filmu).
· Elementy komputera i ich
funkcje.
· 1RQLNLSDPLFL]HZQWU]QHM
Odtwarza film o budowie komputera za-
warty w prezentacji multimedialnej Kom-
SXWHU L LQQH XU]G]HQLD WHFKQLF]QH]Sá\W\
CD-ROM, steruje pokazem filmu.
· Zdobywa informacje z wykorzystaniem
ILOPX]Sá\W\&'520
· Wskazuje elementy (przyciski i kontrolki) na
SU]HGQLHMFLDQFHMHGQRVWNLFHQWUDOQHM
· :VND]XMHQDSGG\VNLHWHNRUD]QDSG&'
ROM.
· Opisuje przeznaczenie poznanych ele-
mentów umieszczonych na przedniej
FLDQFHMHGQRVWNLFHQWUDOQHM
·
i-
NyZ SDPLFL ]HZQWU]QHM G\VNLHWND G\VN
WZDUG\Sá
yta CD-ROM).
· :\PLHQLDQRQLNLSDPLFL]HZQWU]QHMLQQH
od poznanych na lekcji.
· Omawia funkcje wybranych elementów
EXGRZ\ZHZQWU]QHM NRPSXWHUD SURFHVRU
SDPLüNRPSXW
era).
· 6SUDZQLHSRVáXJXMHVLNODZLDWuU
·
5R]Uy*QLDQRQLNLSDPLFL G\VNLHWNDSá\WD
CD-ROM, dysk twardy).
6
.FLNGRQDXNL
Korzystanie z prezentacji
multimedialnych w celu zdo-
bywania wiedzy.
· Higieniczna praca z kompu-
terem.
Wyszukuje w prezentacji multimedialnej
.RPSXWHU L LQQH XU]G]HQLD WHFKQLF]QH z
Sá\W\&'520Lnformacje na dany temat.
· &KDUDNWHU\]XMH ZáDFLZLH ]RUJDQL]RZDQ\
NFLNGRQDXNL
· :\PLHQLD FHFK\ SUDZLGáRZR ]RUJDQL]RZa-
nego stanowiska pracy z komputerem.
· Wymienia zasady higienicznej pracy z
komputerem.
&KDUDNWHU\]XMH RUJDQL]DFMNFLNyZ GR
nauki przedstawionych w prezentacji mul-
timedialnej.
· Porównuje swoje stanowisko pracy z kom-
puterem ze stanowiskiem przedstawionym
w prezentacji.
· 2PDZLD]DJUR*HQLDGOD]GURZLDZ\QLNDMFH
z nieprzestrzegania zasad higienicznej pra-
cy z komputerem.
· (OHPHQW\ URGRZLVND Win-
dows: Pulpit, ikony, przyciski
(przycisk Start), pasek za-
GD
· 3RGDMH QD]Z URGRZLVND Z NWyU\P SUa-
cuje.
· Wskazuje i nazywa elementy Pulpitu Uo-
dowiska Windows (ikony, przycisk Start,
SDVHN]DGD
· 3UDZLGáRZR NRF]\ SUDF NRPSXWHUD Z
URGRZLVNX
· 2NUHOD SRGVWDZRZH ]DGDQLD URGRZLVND
Windows.
· 2EMDQLD SU]H]QDF]HQLH SR]QDQ\FK HOe-
mentów Pulpitu URGRZLVNDWindows.
·
.RF]HQLHSUDF\ZV\VWHPLH
operacyjnym Windows.
Windows
SRVáXJXMF VLSU]
y-
ciskiem Start.
2SUDFRZDQLH-DURVáDZ/LSVNL:\G&=$51<.58.%\GJRV]F]
4
·
·
:\MDQLD SU]H]QDF]HQLH SR]QDQ\FK QRQ
·
·
·
221211892.003.png 221211892.004.png
3ODQZ\QLNRZ\]SURMHNWX.20387(52:(232:,( &,NODV\,±,,,V]NRá\SRGVWDZRZHM
7
=ZLHU]WDZQDV]\FK
domach
·
Wykorzystywanie gier i za-
baw edukacyjnych do wery-
fikowania wiedzy i zdobywa-
QLDQRZ\FKZLDGRPRFL
·
8UXFKDPLD L REVáXJXMH JU\ HGXNDF\MQH ]
Sá\W\&'520Domino, .U]\*yZND).
·
6SUDZQLH SRVáXJXMH VLP\V]LNODZLDWXU
w grach i zabawach edukacyjnych.
:HU\ILNXMH VZRM ZLHG] L ]GRE\ZD QRZH
ZLDGRPRFL NRU]\VWDMF ] JLHU HGXNDF\j-
nych.
· Wykonuje zadania zgodnie ze scenariu-
szem gier.
·
ZLDGRPLH Z\NRU]\VWXMH SR]QDQH JU\ L
zabawy edukacyjne do weryfikowania wie-
dzy i zdobywania nowych wiadomoFL
· Elementy okna programu i
MHJRREVáXJD
· :\MDQLD SRMFLH RNQD Z URGRZLVNX Win-
dows.
· Rozpoznaje okno programu.
·
· Opisuje przeznaczenie poznanych ele-
mentów okna programu.
· Samodzielnie zmienia rozmiary okna pro-
gramu.
· Dostosowuje parametry okna programu do
ZáDVQ\FKSRWU]HE
Wskazuje i nazywa wybrane elementy okna
SURJUDPX SDVHN W\WXáRZ\REV]DU URERF]\
SU]\FLVNL ]H VWU]DáNDPL VXZDN SDVHN
przewijania).
· Przewija tekst w oknie programu Notatnik.
· Zmienia rozmiary okna programu, przeci-
JDMF MHJR NUDZG]LH OXE QDUR*QLN ZHGáXJ
wskazówek.
· =DP\ND RNQR SURJUDPX NRU]\VWDMF ]
SU]\FLVNXVWHUXMFHJR
Zamknij.
8
Jesienny krajobraz
·
Praca z multimedialnym
programem edukacyjnym.
·
Uruchamia multimedialny program eduka-
cyjny Cztery pory roku ]Sá\W\&'520
·
'RNRQXMH DQDOL]\ WUHFL SU]HND]DQ\FK Z
programie edukacyjnym w formie multime-
GLDOQHM L QD WHM SRGVWDZLH IRUPXáXMH Z\So-
ZLHG(
·
:\MDQLD VSRVyE SUDF\ ] PXOWLPHGLDOQ\P
programem edukacyjnym Cztery pory roku
]Sá\W\&'520
·
Korzysta z multimedialnych elementów
programu w celu wykonania zadania (wy-
VáXFKXMH UHF\WDFML ZLHUV]D Z SUH]HQWDFML
Wiersz o jesieni).
·
Uruchamianie programu za
SRPRFVNUyWX
5R]SR]QDMHLNRQVNUyWXGRSURJUDPX
· Uruchamia program Notatnik ]D SRPRF
VNUyWX]QDMGXMFHJRVLQD
·
:\MDQLD SU]H]QDF]HQLH VNUyWX GR SURJU
a-
PXZURGRZLVNXWindows.
Pulpicie.
· 3RVáXJXMH VL GZXNURWQ\P NOLNQLFLHP Py-
szy.
2SUDFRZDQLH-DURVáDZ/LSVNL:\G&=$51<.58.%\GJRV]F]
5
·
·
221211892.005.png 221211892.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin