Temat
kompleksowy
Podstawa
programowa
Sposoby realizacji
Umiejętności
zdobywane przez
dzieci
Cel obserwacji
dzieci - diagnoza
Uwagi
Czym można podróżować?
Obszar 5.3
Obszar 1.2
Obszar 14.1, 14.3
Obszar 4.2
Obszar 1.1
Obszar 10.1
Obszar 8.1
Obszar 9.3
Obszar 13.1, 13.3
Obszar 2.5
Poniedziałek
22.02.2010r.
1. „Pojazdy – co o nich wiemy? – konstruujemy siatkę tematyczną
2. „Na drodze” – ćw. ruchowo – naśladowcze z elementami ortofonicznymi: puff, brum, wrr
3. „Ile jest pojazdów? ” – zabawa matematyczna
- potrafi przeliczać w zakresie 6
- potrafi wskazać różnice na obrazkach
- potrafi składać kartkę i koła origami według poleceń nauczyciela
- potrafi rytmicznie przekładać kredkę z ręki do ręki i podawać w prawą stronę koledze
- potrafi segregować klocki
- potrafi tworzyć zbiory
- potrafi zaśpiewać piosenkę
- potrafi rysować po śladzie
- potrafi odnaleźć w czasopismach ilustracje przedstawiające pojazdy, wyciąć je i przykleić w odpowiednim miejscu
- potrafi wypowiedzieć się do jakiego użytku służą pojazdy: traktor, samochód, ciężarówka, autobus, samolot, wóz strażacki, policyjny, ambulans
- potrafi przejść po podwyższonym torze w parze
-potrafi wypowiedzieć się na temat obejrzanego przedstawienia
Umiejętność chodzenia po zwężonym i podwyższonym torze indywidualnie i w parach
Umiejętność segregowania zabawek według przeznaczenia
Wtorek
23.02.2010r.
1. „Okręt, żaglowiec, łódka, kajak” – wzbogacanie słownika mowy, opisywanie ilustracji, wskazywanie różnic
2. „Na falach” – ćw. gimnastyczne wzmacniające mięśnie pleców
3. „Na morzu” – kinezjologiczna zabawa dydaktyczna, ćw. w rytmicznym podawaniu kredek w prawą stronę, ćw. w nazywaniu kolorów, ćw. w tworzeniu zbiorów, ćw. w rytmicznym rysowaniu fali
Środa
24.02.2010r.
1. „Jedzie pociąg pod górę” – nauka piosenki
2. „Po szynach” – ćw. gimnastyczne – równoważne w parach
3. „Pociąg” – praca plastyczna, ćw. w składaniu kół origami, ćw. w naklejaniu, ćw. dorysowywaniu brakujących części
4.”Ruszyła maszyna po szynach” – karta pracy, ćw. w rysowaniu po śladzie, wskazywanie góry, dołu, prawej, lewej strony kartki
Czwartek
25.02.2010r.
1. Warsztaty teatralno - muzyczne
2. „Pojazdy – na kołach” – oglądanie książek tematycznych, rozpoznawanie i nazywanie pojazdów, ćw. w wypowiadaniu się na temat przeznaczenia danych pojazdów
3. „Na rowerze” – zestaw ćw. gimnastycznych
4. „Samochód” – praca przestrzenna
Piątek
26.02.2010r.
1.Warsztaty plastyczne
2. „Podróż samolotem” – opowieść ruchowa z elementami gimnastyki
3. „O Karolku, który bał się latać samolotem” – teatrzyk kukiełkowy
4. „Samolot” – ćw. w składaniu samolotów z kartki, ćw. w przeliczaniu pojazdów, ćw. w rzucaniu do celu
Zatwierdzam:
Mamla