Czym można podróżować.doc

(46 KB) Pobierz
Temat

Temat

kompleksowy

Podstawa

programowa

Sposoby realizacji

Umiejętności

zdobywane przez

dzieci

Cel obserwacji

dzieci - diagnoza

Uwagi

 

Czym można podróżować?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obszar 5.3

Obszar 1.2

Obszar 14.1, 14.3

Obszar 4.2

Obszar 1.1

Obszar 10.1

Obszar 8.1

Obszar 9.3

Obszar 13.1, 13.3

Obszar 2.5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

22.02.2010r.

1. „Pojazdy – co o nich wiemy? – konstruujemy siatkę tematyczną

2. „Na drodze” – ćw. ruchowo – naśladowcze z elementami ortofonicznymi: puff, brum, wrr

3. „Ile jest pojazdów? ” – zabawa matematyczna

- potrafi przeliczać w zakresie 6

- potrafi wskazać różnice na obrazkach

- potrafi składać kartkę i koła origami według poleceń nauczyciela

- potrafi rytmicznie przekładać kredkę z ręki do ręki i podawać w prawą stronę koledze

- potrafi segregować klocki

- potrafi tworzyć zbiory

- potrafi zaśpiewać piosenkę

- potrafi rysować po śladzie

- potrafi odnaleźć w czasopismach ilustracje przedstawiające pojazdy, wyciąć je i przykleić w odpowiednim miejscu

- potrafi wypowiedzieć się do jakiego użytku służą pojazdy: traktor, samochód, ciężarówka, autobus, samolot, wóz strażacki, policyjny, ambulans

- potrafi przejść po podwyższonym torze w parze

-potrafi wypowiedzieć się na temat obejrzanego przedstawienia

Umiejętność chodzenia po zwężonym i podwyższonym torze indywidualnie i w parach

 

 

 

 

 

Umiejętność segregowania zabawek według przeznaczenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

23.02.2010r.

1. „Okręt, żaglowiec, łódka, kajak” – wzbogacanie słownika mowy, opisywanie ilustracji, wskazywanie różnic

2. „Na falach” – ćw. gimnastyczne wzmacniające mięśnie pleców

3. „Na morzu” – kinezjologiczna zabawa dydaktyczna, ćw. w rytmicznym podawaniu kredek w prawą stronę, ćw. w nazywaniu kolorów, ćw. w tworzeniu zbiorów, ćw. w rytmicznym rysowaniu fali

Środa

24.02.2010r.

 

1. „Jedzie pociąg pod górę” – nauka piosenki

2. „Po szynach” – ćw. gimnastyczne – równoważne w parach

3. „Pociąg” – praca plastyczna, ćw. w składaniu kół origami, ćw. w naklejaniu, ćw. dorysowywaniu brakujących części

4.”Ruszyła maszyna po szynach” – karta pracy, ćw. w rysowaniu po śladzie, wskazywanie góry, dołu, prawej, lewej strony kartki

Czwartek

25.02.2010r.

1. Warsztaty teatralno - muzyczne

2. „Pojazdy na kołach” –  oglądanie książek tematycznych, rozpoznawanie i nazywanie pojazdów, ćw. w wypowiadaniu się na temat przeznaczenia danych pojazdów

3. „Na rowerze” – zestaw ćw. gimnastycznych

4. „Samochód” – praca przestrzenna

Piątek

26.02.2010r.

1.Warsztaty plastyczne

2.Podróż samolotem” – opowieść ruchowa z elementami gimnastyki

3. „O Karolku, który bał się latać samolotem” – teatrzyk kukiełkowy

4. „Samolot” – ćw. w składaniu samolotów z kartki, ćw. w przeliczaniu pojazdów, ćw. w rzucaniu do celu

 

             Zatwierdzam:

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin