Ważne numery telefonów.doc

(46 KB) Pobierz
Temat kompleksowy

Temat kompleksowy

Podstawa programowa

Sposoby realizacji

Umiejętności zdobywane przez dzieci

Cel obserwacji dzieci-diagnoza

Uwagi

Muminki poznają ważne numery telefonów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obszar  8.1

Obszar  9.2

Obszar  2.4

Obszar  13.1

Obszar  4.2, 4.3

Obszar 3.3,3.1

Obszar 1.5

Obszar  5.2,5.3

Obszar  6.1

Obszar 7.2

Obszar 10.2, 10,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

17.05.10r

 

1. „Dzwoni telefon” – inscenizacja wiersza z wykorzystaniem rekwizytów

2. „Telefon dawniej i dziś” – ćw. w odnajdywaniu różnic, przeliczanie w zakresie 8

3. „Dzwoni telefon” – zabawa dydaktyczna, ćwiczenia na zgłosce ortofonicznej „dzyń”

4. „Telefon dzwoni” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych w ogrodzie lub sali

5. „Telefon” – praca plastyczna

- potrafi uważne słuchać

- potrafi wskazać różnice

- potrafi przeliczać w zakresie 8

- potrafi wykonać pracę plastyczną łącząc ze sobą różne przedmioty

-potrafi  rozpoznać i nazywać przedmioty wchodzące w skład apteczki

- potrafi połączyć ilustracje z numerami alarmowymi

- potrafi wycinać i naklejać kształty geometryczne

- potrafi łączyć przyczynę ze skutkiem i stara się przywidzieć co może się wydarzyć

- potrafi się przedstawić (podaje imię, nazwisko i adres zamieszkania)

- potrafi podać numery telefonów alarmowych: policji, straży pożarnej i pogotowia oraz 112

- potrafi poprosić o pomoc dzwoniąc na numery telefonów alarmowych

- potrafi uczestniczyć aktywnie w zabawach ruchowych ze śpiewem

- potrafi zaśpiewać piosenkę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- potrafi wymienić numery telefonów alarmowych

 

- potrafi podać swoje imię i nazwisko oraz adres zamieszkania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

18.05.10r

1. Głuchy telefon” – zabawa integracyjna

2. „Pogotowie ratunkowe” – słuchanie ciekawostek, oglądanie ilustracji

3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg Wlaźnik

4. „Apteczka” – ćw. w nazywaniu przedmiotów, przeliczaniu

5. „Telefon” – karta pracy, zabawa matematyczna

 

Środa       

19.05.10r.

1. „Na pomoc” – teatrzyk kukiełkowy, opowiadanie nauczyciela

2. „Straż pożarna” – pokaz multimedialny, ćw. w opisywaniu ilustracji, ćw. w przeliczaniu poszczególnych części wozu strażackiego

3.”Zabawa z numerami– zabawa matematyczna

4. „Wóz strażacki” – praca plastyczna

 

Czwartek

20.05.10r.

1. Warsztaty muzyczno – teatralne.

2. ‘Czerwone światło – STOP” – zabawa ruchowa

3.Pyrek –  policjant zawsze pomoże, teatrzyk kukiełkowy z udziałem dzieci

4. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w ogrodzie lub sali gimnastycznej

5. „Pyrek – maskotka” – słuchanie informacji i ciekawostek (płyta CD)

6. „Wóz policyjny” – praca plastyczna, zabawa matematyczna

Piątek 

21.05.10r.

1. Warsztaty plastyczne.

2 Zestaw ćwiczeń gimnastycznych według pomysłu nauczyciela

3.”Do kogo dzwonimy, gdy…?” – zabawa dydaktyczna, zagadki

4.”Rozmowy telefoniczne” – zabawa dramowa

5. „Przeskocz o …” – zabawa matematyczno – ruchowa

 

 

Zatwierdzam:

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin