6-latki, wrzesień(1).doc

(174 KB) Pobierz
WRZESIEŃ – WITAMY W PRZEDSZKOLU

WRZESIEŃ – WITAMY W PRZEDSZKOLU

 

CYKL TEMATYCZNY: W MOIM PRZEDSZKOLU

TEMAT DNIA

CELE OPERACYJNE

DZIECKO

PLAN PRACY

TEMATYKA

OBSZARY AKTYWNOŚCI

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

I. Poznajmy się

Zna swoje miejsce w grupie

Zabawy integrujące grupę (poznanie imienia kolegów, rozpoznanie znaczna na półce, w szatni i w łazience)

społeczna

·         bierze udział w zabawach integracyjnych

·         zna imiona kolegów, wie jak wygląda jego znaczek

Zna swoją salę przedszkolną

Rozmowy nt. wyglądu sali przedszkolnej, zabawek, kącików zainteresowań

językowa

·         potrafi opisać wygląd sali przedszkolnej

Bezpiecznie porusza się po sali przedszkolnej

Zabawy ruchowe, orientacyjne-porządkowe typu „Słońce świeci”, „Pająk i muchy”, „Burza”

zdrowotna

·         bierze udział w zabawie

„Motylki” = zabawa integracyjna nawiązuj-jąca tematycznie do nazwy grupy „Motyle”

językowa

społeczna

·         próbuje odnaleźć swoje miejsce w grupie

II. Zwiedzamy nasze przedszkole

Wie, kto pracuje w przedszkolu i jak wygląda budynek

Zabawy dowolne na dywanie. Właściwe współdziałanie w grupie.

społeczna

·         umie współdziałać w grupie

Spotkanie z Panią Dyrektor i innymi pracownikami placówki (wożne, kucharka, dozorca) i obserwowanie ich pracy. Zwiedzanie pomieszczeń sąsiadujących z salą zajęć (sale innych grup)

społeczna

językowa

·         zna personel placówki

Mój pierwszy rysunek w przedszkolu – rysowanie kredkami, ozdabianie konturu motylem jako znaku rozpoznawczego grupy

plastyczna

·         umie pokolorować obrazek

Nasz plac przedszkolny – wyjście na plac zabaw, poznanie urządzeń w ogrodzie oraz bezpiecznej zabawy w czasie ich korzystania

zdrowotna

·         zna zasady bezpiecznej zabawy na urządzeniach

III. Wspomnie-nia z wakacji

Opowiada o ulubionych zabawach podczas wakacji

Wspólne oglądanie ilustracji przedstawiających różne krajobrazy .

językowa

przyrodnicza

·         dostrzega szczegóły na obrazku

Zabawa dydaktyczna „W co bawił się Jaś” – nawiązanie do własnych zabaw wakacyjnych

społeczna

językowa

·         aktywnie uczestniczy w zabawie, opowiada swoją wakacyjną zabawę

Zabawy ruchowe na podwórku przedszkolnym

zdrowotna

·         umie słuchać poleceń nauczyciela

Zabawy kołowe przy piosenkach z taśmy magnetofonowej: „Kółko graniaste”, „Ojciec Wirgiliusz”, „Dwa Michały”

społeczna

muzyczna

·         wesoło bawi się w grupie

IV. Nasza ulubiona piosenka

Dokonuje wyboru ulubionej piosenki

Zabawy dowolne, indywidualne i zespołowe. Samodzielny wybór zabawek.

społeczna

·         samodzielnie lub w zespole organizuje zabawę, dba o zabawki w sali

Osłuchanie z piosenką „Jestem przedszkolakiem”. Próba śpiewania refrenu przez dzieci.

muzyczna

·         rozpoznaje melodię i tekst piosenki

·         umie zaśpiewać refren

„Misiu szuka dzieci” – zabawa dydaktyczna mająca na celu utrwalenie i prawidłowe kojarzenie imion koleżanek i kolegów.

społeczna

językowa

·         próbuje zapamiętać imiona kolegów

·         umie współdziałać w grupie

Łączenie elementów w całość, dopasowywanie części – układanie puzzli i układanek drewnianych

techniczna

·         potrafi dopasować elementy

·         myśli logicznie

V. Witamy się uśmiechem

Wyraża radość z pobytu w przedszkolu

„Wywiad” z pacynką nt. prawidłowego wykonywania czynności w łazience

zdrowotna

·         zna etapy mycia rąk

·         wie jak korzystać z toalety

Wdrażanie zasady prawidłowego powitania w przedszkolu uśmiechem olraz formą grzecznościową „dzień dobry” w oparciu o opowiadanie nauczyciela „Kasia idzie do przedszkola)

Językowa

·         zna formę grzecznościową „dzień dobry” i wie kiedy należy jej yżuwać

„Słoneczko też jest wesołe” – zabawy w ogrodzie

Zdrowotna

·         chętnie bawi się z innymi dziećmi

·         przestrzega zasad bezpiecznej zabawy

Zabawy dowolne w kącikach wg zainteresowań dzieci

Społeczna

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin